برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

انصراف تیم فوتبال نونهالان ایران از جشنواره پاکستان

اسلام آباد - تیم فوتبال زیر 14 سال ( نونهالان ) ایران از شرکت در جشنواره پاکستان به دلایل نبود امکانات و شرایط مطلوب میزبانی مسابقه در اسلام آباد , انصراف داد.

به گزارش امروز دوشنبه ایرنا , تیم های ایران , پاکستان , تاجیکستان , افغانستان , ترکمنستان , هند , قرقیزستان و ازبکستان , هشت تیمی بودند که قرار بود در این رقابتها شرکت کنند که به جز کشور میزبان , فقط تیمهای افغانستان و تاجیکستان برای شرکت در این رقابتها حضور یافتند.

سرمربی تیم نونهالان جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره انصراف از این رقابتها گفت : سومین دوره فستیوال فوتبال زیر 14 سال قرار بود با حضور هشت تیم از امروز 21 فروردین ماه به مدت 10 روز در پاکستان برگزار شود که به جز تیم کشورمان چهار تیم دیگر از حضور در این رقابتها انصراف دادند.

'مصطفی قنبرپور' سرمربی تیم فوتبال زیر 14 سال کشورمان با اشاره به اینکه به اتفاق 'بابک رجبلو' پزشک تیم زودتر از سایر نفرات تیم به اسلام آباد آمده تا در نشست توجیهی مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا 'ای اف سی' شرکت کند و شرایط میزبانی و رقابتها را بررسی نماید , تصریح کرد: با بررسی های به عمل آمده مشخص گردید تیمهای شرکت کننده در این رقابتها از بار فنی لازم به دور هستند.

وی افزود: علاوه بر این شرایط نامطلوب میزبانی از قبیل اسکان نامناسب در ورزشگاه اسپرت کمپلکس , عدم نظافت و سلامتی برای بازیکنان , نبود تیمهای قدرتمند و عدم امکانات رسمی برای مسابقه موجب شد که اعزام تیم نونهالان را به صلاح ندانیم.

وی با بیان اینکه موارد یاد شده دقیقا به علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال کشورمان منتقل شده است ، افزود: کفاشیان نیز ضمن تایید نتیجه بررسی های ما , صلاحدید شرکت و یا عدم اعزام تیم را به ما سپرد تا تبعاتی گریبان این تیم را نگیرد.

قنبرپور درباره آمادگی تیم نونهالان کشورمان گفت: این تیم از تیرماه سال گذشته 15 اردوی آماده سازی با دعوت و حضور 300 بازیکن نونهال در تهران و شهرهای بندرعباس و کیش برگزار کرده و دیدارهای تدارکاتی خوبی نیز با تیمهای کشورمان از جمله نوجوانان پرسپولیس و سایپا و برخی دیگر تیمهای شهرستانی برگزار کرده است.

سرمربی تیم نونهالان ایران درباره تعداد نفرات اعزامی توضیح داد: 22 بازیکن و پنج همراه از جمله سه مربی و یک سرپرست و پزشک قرار بود به این رقابتها اعزام شوند.

وی با اشاره به دیدار خود با آقای جان نماینده ای اف سی از استرالیا و رساندن اعتراضش به نداشتن شرایط مسابقه رسمی از سوی میزبان گفت : به وی گفتیم که دو دوره قبل که در ایران و در شهرهای همدان و یزد برگزار شد هشت تیم خوب و آماده شرکت داشتند و هر دو بار تیم ایران با شکست تیم های شرکت کننده به مقام قهرمانی دست یافت و چرا در این دوره شرایط لازم برای برگزاری مسابقات وجود ندارد .

قنبر پرور با بیان اینکه تیم نونهالان کشورمان در صورت اعزام به این رقابتها اولا محک جدی نمی خورد و ثانیا احتمال تبعات منفی از لحاظ سلامتی برای بازیکنان نوجوان تیم وجود داشت ، تصریح کرد: رییس فدراسیون کشورمان به دلیل حمایت از برگزاری مسابقات در کشور دوست و برادر پاکستان و همچنین تقویت برنامه های ای اف سی در کشورهای درحال توسعه و محروم در ورزش فوتبال , دعوت فدراسیون فوتبال ایتالیا برای اعزام به رقابتهای نونهالان این کشور را رد کرد و مقرر کرد که تیم به رقابتهای پاکستان اعزام شود.

بابک رجبلو پزشک تیم کشورمان نیز در گفت وگو با ایرنا درباره شرایط برگزاری و اعزام بازیکنان نونهال ایران به این رقابتها گفت : از لحاظ پزشکی , بحث غذایی , سلامتی , استحمام و فضای مناسب برای استراحت بازیکنان , میزبان شرایط خوبی را در نظر نگرفته بود و احتمال آن می رفت که بازیکنان با تبعات بدی روبرو شوند و در کل شرکت تیم شرکت در این رقابتها به صلاح نبود.

وی با اشاره به اینکه با وجود طولانی بودن مدت مسابقات و نبود شرایط لازم از لحاظ سلامتی و پزشکی , امکان بیماری اعضای تیم نونهالان بسیار جدی بود ، افزود: با بررسی های به عمل آمده به همراه سرمربی تیم , هیچ نوع شرایط لازم در شرکت در این فستیوال وجود نداشت و با مشاوره با مسوولان فدراسیون تصمیم به عدم اعزام تیم گرفته شد.

رجبلو یاد آور شد: نماینده ای اف سی پس از شنیدن اعتراض سرمربی تیم ایران , تغییر موضع داد و به بنده اعلام کرد شاید بتوانیم برای شما جای اسکان مناسبتری بیابیم ولی این موضوع نباید به مسوولان تیمهای شرکت کننده دیگر منتقل شود که این حرف وی هم فقط برای عدم انصراف ایران زده شد و جدی نبود.

وی با اشاره به اینکه از تمامی امکانات میزبان فیلم تهیه شده و در اختیار مقامات فدراسیون قرار خواهد گرفت ، افزود: این تصاویر خود گویای همه کاستی های این رقابتها و مشکلات خواهد بود.

قنبر پور سرمربی تیم کشورمان با تشکر از مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد بویژه علیرضا حقیقیان سفیر و حسین روش معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران , نسبت به حمایت از تیم نونهالان در حل مشکلات موجود , گفت : پس از ورود به اسلام آباد با برخورد نامناسب دست اندرکاران رقابتها روبرو شدیم و با انتقال به محل اقامت , متحمل مشکلات و مسائل بهداشتی و سختی های بسیاری شدیم که با انتقال این معضل به مقامات سفارت و اعزام نماینده سفیر , ما را به اقامتگاه سفارت انتقال دادند و مساله اسکان مرتفع شد.

سرمربی تیم کشورمان از شرکت تیم نونهالان ایران در آینده ای نزدیک در رقابتهای بین المللی در یکی از کشورهای اروپایی خبر داد.

پیش از این تیمهای ورزشی کشورمان از جمله تیمهای ملی بوکس , کبدی , بیس بال , بولینگ و ... با حضور در پاکستان به علت وجود مشکلات ناشی از میزبانی نا مناسب نتوانستند نتایج قابل توجه و در خور شان ورزش و نام جمهوری اسلامی ایران کسب کنند.

تمامی مربیان و بازیکنان تیمهای کشورمان مساله اصلی عدم نتیجه گیری خود و تیم هایشان در رقابتهای پاکستان را مشکلات ناشی از اسکان بد و عدم استراحت کافی بعلاوه نبود شرایط مسابقه رسمی عنوان کردند.

آساق ** 1095

تاریخ: 1391/1/21
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: