برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تجلیل فدراسیون بین المللی زورخانه از جامعه پهلوانی تهران

تهران - فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای با نکوداشت یاد مرشد عباس تبارکی، مرشد احمد جذاب و مرحوم پهلوان پاکیزه تن از مرشدان، نام آوران، پیش کسوتان و زورخانه داران تهران تجلیل کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای در دیدار با پیشکسوتان، مرشدان و زورخانه داران تهران با بیان این که توسعه ورزش زورخانه را نه به عنوان یک وظیفه بلکه به عنوان یک تکلیف شرعی از سوی مقام معظم رهبری دنبال می کنیم، گفت: برای توسعه ورزش زورخانه ای در جهان، باید ریشه و تنه این حرکت که در ایران است بیش از گذشته تقویت شود.

وی افزود: نگاه و سیاست ما، حمایت از ورزش زورخانه در کشور عزیزمان است چرا که معتقدیم هر قدر این ورزش در داخل زنده تر، پویاتر و فعال تر باشد، توسعه ورزش زورخانه در جهان با موفقیت بیشتری روبرو می شود.

رییس فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای تاکید کرد: همان قدر که در مورد توسعه ورزش زورخانه در اروپا، آمریکا و آفریقا مسوول هستیم، در مورد ایران نیز دقت نظر و دلسوزی داریم و از فعالیت های زورخانه در سرزمین اصلی اش حمایت می کنیم.

وی افزود: در طول هشت سالی که از عمر فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای می گذرد، توانسته ایم با پیگیری و رایزنی های فراوان این ورزش و فرهنگ را به خوبی در بیش از 60 کشور از 5 قاره معرفی کنیم.

مهرعلیزاده با اشاره به ساختار فدراسیون بین المللی کشتی و فوتبال گفت: کسانی که می گویند فدراسیون بین المللی باید تابع مقررات فنی فدراسیون ملی باشد، اطلاعی از مدیریت ورزش و روابط حاکم بر آن ندارند.

به گفته وی، فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای با بهره گیری از تجربیات تمامی پیش کسوتان این ورزش در سراسر ایران که تجربیات آنها بیش از هزار سال است، مقررات فنی را تهیه و به روز می کند و توجه و دقت نظر دارد که ارزش ها و فرهنگ اصیل این ورزش حفظ شود.

سرپرست زورخانه باب الحوائج تهران نیز در این مراسم با تشکر از شورای شهر تهران به ویژه رسول خادم گفت: آخرین برنامه ما پیگیری اختصاص بودجه 6 میلیارد تومانی از سوی شورای شهر تهران برای ساخت زورخانه بود که خوشبختانه در ماه های پایانی سال 1390 با پیگیری های فراوان، این بودجه به نواحی مختلف شهرداری ابلاغ شد.

وی افزود: همچنین در این بودجه، طرح ساخت زورخانه و محل جدید هیات تهران در 'کن' لحاظ شده بود که امیدوارم بتوانند این کار را به سرانجام برسانند.

فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای همچنین با نکوداشت یاد مرشد عباس تبارکی، مرشد احمد جذاب و مرحوم پهلوان پاکیزه تن از مرشدان، نام آوران، پیش کسوتان و زورخانه داران تهران از جمله حاج قاسم خوش هیکل آزاد، عباس شیرخدا، محمد ریخته گر، مهرگان گرامی حقیقی، مجید معصومی، اسماعیل سرپرست، مصطفی کیان تاش، امیر زمانی، سیروس قدرخان، اکبر برجسته، رامین گلستانه، مهدی تمولی، پیمان حاج ولیان، علی نجفی تهرانی، سیدجواد مداحی، ماشاءالله اشکی، قاسم حیدری، علی نعیمی، محمدحسن محمدپناهی ها، باقر مافی، مهدی شاکرم، جواد استادحسن، حسین بصیری و ... تجلیل کرد.

1346 / 1589

تاریخ: 1391/1/21
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: