برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تجلیل از شمشیربازانی که حاضر به مسابقه با رژیم اشغالگر قدس نشدند

تهران - وزارت ورزش و جوانان از هشت شمشیرباز ایرانی که حاضر به رقابت با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس در مسابقات جهانی نشدند ، تجلیل کرد.  

شایان طلوعی ، امیررضا کنعانی مقدم ، علیرضا ادهمی ، علیرضا سلمانی در رده سنی جوانان و حامد صداقتی ، مجتبی عابدینی ، حامد صیاد قنبری و شروین طلوعی در رده سنی بزرگسالان در رقابتهای جهانی ایتالیا و روسیه در دفاع از آرمان های مردم فلسطین از رویارویی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس خودداری کردند.

به گزارش ایرنا ، ' سیدباقر پیش نمازی ' معاون فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان در مراسمی که صبح امروز ( چهارشنبه ) با حضور مسولان فدراسیون شمشیربازی در ساختمان شماره 2 این وزارتخانه برگزار شد ، گفت:

این شمشیربازان قهرمان با حرکت نمادین و جسارت و شجاعت خود تاثیر مهمی در عرصه جهانی بر روی ورزشکاران مسلمان کشورهای تونس ، الجزایر و عراق گذاشتند.

وی افزود: ورزشکاران تونس، الجزایر و عراق نیز به پیروی از این حرکت انقلابی از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انصراف دادند و میدان را به نشانه اعتراض ترک کردند.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت : خوشحالم که در جمع عزیزان ورزشکاری حضور دارم که توانستند با حرکت خود اثری ماندگار در ورزش ایران بجای بگذارند .

دکتر سیدباقر پیش نمازی ، تفاوت میان انسان ها را در اندیشه آنها دانست و گفت: اتفاقاتی این چنین بر پایه تفاوت تفکر ورزشکاران رخ می دهد. این ورزشکاران عزیز در طول سال برای کسب قله های افتخار برای کشورمان تلاش و زحمات زیادی را متحمل شدند و در این مدت هم مسولان فدراسیون و هم خانواده آنان انتظار کسب موفقیت زیادی را داشتند.

پیش نمازی خاطرنشان کرد: از صدر اسلام تا کنون بحث ایمان و اعتقاد در میادین مختلف وجود داشته و همین نیروی عظیم بوده است که آنان را پیروز نموده است .

پیش نمازی اظهار داشت : فرزندان ایران اسلامی در این مدت نشان دادند که صاحب فکر و اندیشه هستند و ترجیح دادند بجای آنکه در عکس ها نمادین باشند در دل ها ماندگار شدند.

معاونت امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: ما باید تصمیم ارزشمند این قهرمانان را بپرورانیم و آنان را توسعه دهیم .

وی این حرکت شمشیربازان را برای ملت ایران 'بسیار با اهمیت ' توصیف کرد و گفت: تقدیری که در این مراسم به عمل می آید به اندازه خودمان است نه در حد شما قهرمانان واقعی که تاثیرات آن را در این میدان جهانی شاهد بودیم .

سپس ' فضل ا... باقرزاده' رییس فدراسیون شمشیربازی با تقدیر از مسولان وزارت ورزش و جوانان که با ارج نهادن به این حرکت نمادین، شمشیربازان را مورد تقدیر قرار دادند، اظهار داشت : هشت تن از ورزشکاران ما در رقابتهای جهانی شمشیربازی در ایتالیا و روسیه در حالی که توانایی کسب سهمیه بازیهای المپیک 2012 لندن را داشتند از رویارویی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس انصراف دادند .

رییس فدراسیون شمشیربازی گفت : این حرکت اثرات خود را در میان ورزشکاران مسلمان گذشته و کناره گیری شمشیربازان کشورهای تونس ، الجزایر و عراق همان حرکت بیداری اسلامی است که در جامعه ورزش جهان ایجاد شده است .

'پیمان فخری' دبیر فدراسیون شمشیربازی نیز که به عنوان داور بین المللی در این رقابتها حضور داشت گزارشی از حرکت های تاثیر گذار شمشیربازان کشورمان در این دو رویداد جهانی ارائه کرد .

در پایان این مراسم به منظور تقدیر از این حرکت که بیداری اسلامی در جوامع بین المللی ورزش را به همراه دارد از شایان طلوعی ، امیررضا کنعانی مقدم ، علیرضا ادهمی ، علیرضا سلمانی در رده سنی جوانان و حامد صداقتی ، مجتبی عابدینی ، حامد صیاد قنبری و شروین طلوعی در رده سنی بزرگسالان که در رقابتهای جهانی ایتالیا و روسیه از رویارویی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس انصراف دادند تقدیر و هدایایی به آنان اهداء شد.

1587 ‍‍‍‍

تاریخ: 1391/1/23
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: