برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ورزش ملی ویژه پلیس ابداع و معرفی می شود

تهران - معاون تربیت بدنی و آموزش نیروی انتظامی گفت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ملی، ورزش ملی ویژه نیروهای پلیس ابداع و به جهانیان معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار 'سعید شکری پور' روز چهارشنبه در حاشیه نخستین نشست تخصصی مدیران تربیت بدنی نیروی انتظامی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: ورزش تخصصی پلیس یکی از محورهای چهارگانه برنامه های تربیت بدنی نیروی انتظامی است که بر اساس نیاز و تخصص هر یک از یگان های این نیرو مانند پلیس راهور، پلیس مرزبانی، پلیس پیشگیری و اطلاعات و .. در حال بررسی و تدوین نهایی است.

وی به ورزش زورخانه ای که از طرف ایران به جهانیان معرفی شد اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی تلاش می کند تا پایان امسال ورزش ملی ویژه پلیس که بر گرفته از ورزش های رزمی، دفاع شخصی و سایر ورزش هایی مانند شنا، کوهنوری، تیراندازی، جهت یابی و.. است را به عنوان 'سیزم' ایران به کشورهای دیگر معرفی کند.

شکری پور افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه نخستین دوره مسابقات بین المللی این ورزش ها برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و آموزش نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه ورزش همگانی نیز یکی دیگر از محورهای فعالیت تربیت بدنی در ناجا است، گفت: در این ارتباط با فدراسیون ورزش های همگانی و انجمن های تحت پوشش این فدراسیون نیز همکاری داریم تا آمادگی جسمانی نیروهای پلیس که لازمه کار آنان است، افزایش یابد.

وی سومین محور برنامه های تربیت بدنی نیروی انتظامی را ورزش قهرمانی در پلیس دانست و گفت: با مساعدت فرمانده نیروی انتظامی امسال پایگاه ورزش قهرمانی متشکل از 11 رشته ورزشی شامل کشتی، دوومیدانی، تیراندازی، جهت یابی، شنا، چهار رشته ورزش های رزمی و دو رشته ورزش های توپی والیبال و فوتسال فعال شده است.

سردار شکری پور در ادامه با تاکید بر اینکه شرط ارتقای درجه در نیروهای کادر ناجا اخذ یک رنگ کمربند در ورزش های رزمی است، اظهار داشت: اگر نیروها در هر دوره ارتقا علاوه بر یک رنگ کمربند اجباری دوره های بیشتری از ورزش های رزمی را سپری کنند، تشویق نیز خواهند شد.

وی تاکید کرد برای نیروهای وظیفه نیز طرح هشت مهارت را اجرا کردیم که سربازان باید در مدت خدمت دوره ضرورت در یکی از هشت مهارت های تعیین شده، گواهی دریافت کنند.

معاون تربیت بدنی و آموزش نیروی انتظامی در باره برنامه های برون مرزی نمایندگان ورزشی این نیرو نیز گفت: سال گذشته در کاروان اعزامی نیروهای مسلح ایران به المپیک ارتش های جهان در برزیل، 19 ورزشکار از نیروی انتظامی حضور داشتند.

وی افزود: امسال نیز تیم کوهنوری ناجا صعود به قله لنین در قزاقستان را پیش رو دارد. همچنین تعدادی برنامه برون مرزی پیش بینی شده که هنوز به تایید نهایی فرمانده نیروی انتظامی نرسیده است.

سردار شکری پور در پایان در باره نحوه قدردانی از قهرمانان ورزشی این نیرو گفت: علاوه بر هدایایی که ستاد کل نیروهای مسلح به قهرمانان ورزش اهدا می کند، نیروی انتظامی نیز شیوه نامه خاصی را به تناسب موقعیت قهرمانی در سطح ملی، منطقه ای، جهانی و المپیک ارتش های جهان (سیزم) برای تشویق و تقدیر از قهرمانان ناجا در مسابقات مختلف تدوین کرده است که شامل هدایای نقدی و دیگر محورهای ممکن است.

اجتمام** 1379**1569**

تاریخ: 1391/1/23
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: