برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

یکی از اهالی هندبال: نشست پیشکسوتان گزینشی بود

تهران - یکی از کارشناسان و پیشکسوتان ورزش هندبال در واکنش به برگزاری نشست فدراسیون هندبال با پیشکسوتان اظهار داشت: پیشکسوتان اندک حاضر در این نشست به صورت گزینشی، دعوت شده بودند.

'حسین دانش' که از سال 67 تا 88 ریاست روابط عمومی فدراسیون هندبال و بخش انفورماتیک این فدراسیون را برعهده داشت و چند ماهی پس از حضور 'جلال کوزه گری' به عنوان رییس فدراسیون هندبال از سمت خود کناره گیری کرد، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، این مطلب را عنوان کرد.

وی، ضمن انتقاد از وضعیت کنونی فدراسیون هندبال گفت: نمی‌ دانم چرا در جلسه رییس فدراسیون با پیشکسوتان به صورت گزینشی از افراد دعوت کردند.

وی که در رده ‌های مختلف تیم های ملی و باشگاهی در کنار بازیکنان و مربیان بوده و با تیم پارس جنوبی در سال 1388 به عنوان نایب قهرمانی کشور دست یافته است، با گلایه از چگونگی برگزاری جلسه نشست پیشکسوتان فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: واقعا به من برخورد که بعد از عمری خدمتگزاری به خانواده هندبال از طرف فدراسیون به این نشست دعوت نشدم.

وی افزود: بسیاری دیگر از اهالی خانواده هندبال که پیش از این هدایت تیم ملی را نیز بر عهده داشته اند به این نشست دعوت نشده اند.

دانش گفت: نمی‌ دانم چرا رییس فدراسیون برای برگزاری نشست هم‌اندیشی برخوردی گزینشی داشت.

به گفته وی، البته از میان 80 نفر دعوت شده به این جلسه حدود 25 نفر به فدراسیون رفتند که بیشتر آنها سال‌ ها است که با هندبال کاری ندارند و حتی برای مشاهده بازی‌ های لیگ هم به ورزشگاه نمی‌ روند.

وی افزود: گمان می کنم رییس فعلی فدراسیون نمی خواهد صدای منتقدان را بشنود و از طرفی بسیاری از مربیان و پیشکسوتان واقعا از برخورد فدراسیون هندبال سرخورده شده اند.

دانش افزود: اگر از همه روسای هیات‌ ها، مربیان، بازیکنان و اعضای خانواده هندبال بپرسید همگی تاکید می ‌کنند که کوزه گری انسان خوبی است ولی من به جرات می‌ گویم که همگی بر این باور هستند که وی مدیر خوبی نیست.

وی اظهار داشت: متاسفانه پس از اینکه جلال کوزه‌گری ریاست فدراسیون را در دست گرفت، تمام افرادی را که در پست های مختلف منصوب کرده بود، خودش برکنار کرد.

دانش خاطرنشان کرد: به محمدنقی ناری چند پست داد اما شرایطی را برایش فراهم کرد که ناری از همراهی تیم در سفر خارجی امتناع کند.

وی گفت: ناری و بسیاری از بازیکنان مثل همیشه عرق ملی دارند اما باید دید چه بر سر آنها آمده که حاضر به همکاری با فدراسیون هندبال نیستند.

این پیشکسوت هندبال اظهار داشت: مگر کل خانواده هندبال چند نفر هستند که حالا این چنین پراکنده شوند.

وی افزود: باید فدراسیون هندبال زمینه تعامل و همگرایی همه اعضای خانواده هندبال از جمله مربیان، داوران، پیشکسوتان، بازیکنان و حتی اهالی رسانه را فراهم کند نه اینکه موجب دوری آنها از یکدیگر شود.

دانش در ادامه با اشاره به جدایی چند بازیکن مطرح سال ‌های اخیر از تیم ملی هندبال ایران گفت: یک شبه بازیکنانی که سال‌ ها روی آنها سرمایه‌ گذاری شده را نمی توان به بهانه جوانگرایی کنار زد.

وی گفت: چگونه آقای گل هندبال جهان در سال گذشته بر اثر بی‌ توجهی از ناحیه کمر دچار آسیب ‌دیدگی می‌ شود و به اجبار برای درمان به قطر می‌ رود و سپس پشت سرش مطرح می کنند که پناهنده شده است.

دانش افزود: متاسفانه در فدراسیون هندبال مشکلات بسیار زیادی وجود دارد و افرادی بر راس امور قرار گرفته‌اند که یا با این ورزش آشنا نیستند و یا این که سال‌ ها است در جریان امور قرار ندارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه هنوز بعد از گذشت دو سال حکم نایب رییس و دبیر فدراسیون صادر نشده است.

'نمی ‌دانم چرا رییس فدراسیون نمی‌ خواهد انتقادهای منصفانه را بشنود. وضعیت هندبال ساحلی در دو سال اخیر به کجا کشیده شد و چرا هیچ کس پاسخگو نیست.'

وی در ادامه به وضعیت نابسامان لیگ برتر هندبال اشاره کرد و گفت: متاسفانه بازی ‌های لیگ با بی ‌برنامگی خاصی دنبال می‌ شود و من شخصا موافقت ‌نامه حضور تیم پارس جنوبی را از شرکت نفت گرفته بودم و می‌ خواستم یک میلیارد تومان پول به هندبال تزریق کنم اما بعد از موافقت اولیه، با حضور این تیم مخالفت شد.

دانش گفت: ما باید زمینه‌ ای را فراهم کنیم که بازی ‌های لیگ با پویایی هر چه بیشتر پیگیری شود.

این پیشکسوت هندبال گفت: اگر ساختار مناسبی در فدراسیون هندبال وجود داشته باشد و کمیته ‌های فنی و ... با قدرت کار خود را پیگیری کنند، زمینه توسعه ورزش هندبال وجود دارد.

وی در ادامه به طرح چشم‌ انداز فدراسیون هندبال اشاره کرد و گفت: این طرح در سال ‌های قبل طراحی شد اما تا کنون به آن کم لطفی شده است.

کارشناس و پیشکسوت ورزش هندبال ابراز امیدواری کرد، فردی هدایت فدراسیون هندبال را در دست بگیرد که بتواند حوزه‌ های مختلف هندبال را مدیریت و زمینه موفقیت همه جانبه این رشته ورزشی را فراهم کند.

1346 / 1589

تاریخ: 1391/1/26
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: