برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تقدیر حامد کرزای از قهرمانان ورزش زورخانه ای افغانستان

تهران - قهرمانان ورزش زورخانه ای افغانستان، بیشترین جوایز نقدی را در میان ورزشکاران سایر رشته ها از 'حامد کرزای' رییس جمهور این کشور دریافت کردند.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، 'حامد کرزای' رییس جمهور افغانستان از قهرمانان ورزش زورخانه ای این کشور که در سال 1390 موفق به کسب مقام در مسابقه های بین المللی و آسیایی شدند، تقدیر کرد.

در مراسمی که به همین منظور در مجموعه ورزشی 'حکیم ابوالقاسم فردوسی' و زورخانه 'رستم دستان' شهر کابل پایتخت افغانستان برگزار شد، جوایز نقدی به قهرمانان افغانی بر اساس مدال های دریافتی اهداء شد.

'محمد آزاد' قهرمان ورزش زورخانه ای و دبیر فدراسیون ورزش زورخانه ای افغانستان با بیان این خبر گفت: در این مراسم به تمامی ورزشکارانی که در رشته های مختلف ورزشی برای افغانستان مدال کسب کرده بودند، جوایز نقدی داده شد اما نکته جالب این بود که ورزشکاران تیم ملی ورزش زورخانه ای افغانستان، بیشترین جوایز نقدی را با احتساب مدال هایی که کسب کرده بودند، دریافت کردند.

ورزش زورخانه ای در افغانستان به 'ضرب و میل' مشهور است و با روی کار آمدن حکومت جدید در افغانستان در سال 1383 به جای حکومت 'طالبان'، این ورزش احیاء شد.

افغانستان از اعضای موسس فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای است.

ورزشکاران زورخانه ای افغانستان در شهرهای کابل، هرات، جلال آباد و قندهار به ورزش زورخانه ای می پردازند که البته بیشترین و عمده ترین فعالیت این ورزش در شهر کابل است.

مجموعه فرهنگی ورزشی 'حکیم ابوالقاسم فردوسی' و زورخانه 'رستم دستان' که توسط فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای در سال 1386 در شهر کابل ساخته شده است، امروز پذیرای بیش از 100 ورزشکار است که در دو نوبت صبح و عصر به ورزش زورخانه ای می پردازند.

1346 / 1589

تاریخ: 1391/1/27
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: