برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

64 نمونه تست منفی دوپینگ از 9 فدراسیون

تهران - رییس فدراسیون پزشکی ورزشی از منفی بودن 64 تست دوپینگ انجام شده توسط آزمایشگاه کل خبر داد و گفت:نمونه ها از اردوی تیم های ملی، مسابقات قهرمانی کشور، لیگ برتر و مسابقات انتخابی گرفته شده است.

به گزارش ایرنا دکتر لطفعلی پور کاظمی روز دوشنبه با اعلام این خبر در خصوص رشته های ورزشی این افراد افزود:در رشته های وزنه برداری( 18 نفر)، جانبازان و معلولین( 14 نفر)، بسکتبال( 6 نفر)، والیبال( 8 نفر)، هاکی (4 نفر) سه گانه( 4 نفر)، کبدی( 3 نفر)، شنا(3 نفر)، بوکس (4 نفر) در لیست اعلام شده از سوی آزمایشگاه کلن آلمان قرار دارند.

دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت :‌این نمونه ها در اردوی تیم های ملی، رقابت های قهرمانی کشور، لیگ برتر و یا در مسابقات انتخابی تیم های ملی و توسط افسران نادوی ایران گرفته شده است.

وی با ارزشمند توصیف کردن کار آگاهی بخشی مسوولان وزارت ورزش گفت: چاپ 10 هزار جزوه آموزشی دوپینگ و مکمل ها، برگزاری حدود 500 دوره آموزشی برای مربیان و ورزشکاران در سطح کشور و اطلاع رسانی های مکرر توسط رسانه های مختلف دانسته های ورزشکاران ما در زمینه اجتناب از به کارگیری داروهای دوپینگی بالا برده است .

وی افزود :حضور سر زده افسران نادو و همچنین وادا در اردوها و مسابقات ملی از دیگر دلایل عمده افزایش آگاهی ورزشکاران است.

دکتر پور کاظمی تاکید کرد:‌ ذکر نام افرادی که مراحل حقوقی و دادرسی خود را در شورای استیناف و یا شورای صدور رأی می گذرانند، به عنوان جرم حقوقی محسوب و پیگرد قانونی دارد اما متاسفانه گاهی این کار از سوی برخی رسانه ها صورت می گیرد.

به گفته وی، با توجه به امکان تبرئه برخی از افراد متهم به استفاده از داروهای غیر مجاز، حفظ شأن و حیثیت ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است و همانگونه که با افتخارات آنان در میادین بین المللی خوشحال می شویم، بایستی با اشتباهات آنان نیز صادقانه و قانونمند برخورد کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با قرار گرفتن در آستانه برپایی المپیک 2012 لندن، ملی پوشان ایران اسلامی همانند بازی های آسیایی گوانگجو چین سربلند و پیروز باشند و پرچم پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در رقابتهای پیش رو به اهتزاز درآورند.

1647/

تاریخ: 1391/1/28
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: