برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

نتیجه 64 تست دوپینگ ورزشکاران ایرانی منفی اعلام شد

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) از منفی اعلام شدن نتیجه تست دوپینگ 64 ورزشکار در 9 رشته ورزشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی،  وزنه برداری (18 نفر)، جانبازان و معلولین (14 نفر)، بسکتبال (6 نفر)، والیبال (8 نفر)، هاکی (4 نفر)، سه‌گانه (4 نفر)، کبدی (3 نفر)، شنا (3 نفر) و بوکس (4 نفر) رشته‌هایی هستند که نتیجه تست دوپینگ آنها از سوی آزمایشگاه کلن آلمان منفی اعلام شده است.

دکتر لطفعلی پور کاظمی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به این خبر اظهارداشت: این نتایج مربوط به نمونه گیری‎هایی است که در جریان اردوی تیم‎های ملی، رقابت‎های قهرمانی کشور، لیگ برتر و یا در مسابقات انتخابی تیم‏های ملی توسط افسران نادو گرفته شد.

وی با اشاره به نشست‌های انجام شده با حمید سجادی (رئیس نادو)، وزیر وزارت ورزش و جوانان و نهاد بازرسی و نظارت بر سلامت باشگاه‌های کشور تصریح کرد: چاپ 10 هزار جزوه آموزشی دوپینگ و مکمل‌ها، برگزاری حدود 500 دوره آموزشی برای مربیان و ورزشکاران در سطح کشور و اطلاع رسانی‌های مکرر توسط رسانه‌های مختلف از اقداماتی است که برای افزایش سطح آگاهی ورزشکاران انجام شده است. البته حضور سرزده افسران نادو و وادا در اردوها و مسابقات ملی یکی دیگر از دلایل عمده افزایش آگاهی ورزشکاران است.

پورکاظمی تاکید کرد: ذکر نام افرادی که مراحل حقوقی و دادرسی خود را در شورای استیناف و یا شورای صدور رای می‎‌گذرانند، به عنوان جرم حقوقی محسوب شده و پیگرد قانونی دارد با این حال  گاهی این کار از سوی برخی رسانه‎‌ها انجام می‌شود.

رئیس نادو یادآور شد: باید توجه داشت احتمال تبرئه شدن برخی از آنها وجود دارد در نتیجه حفظ شان و حیثیت ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است. همان گونه که با افتخارات آنان در میادین بین‌المللی خوشحال می‌شویم، بایستی با اشتباهات آنان نیز صادقانه و قانونمند برخورد نمائیم.


 امانت دا
تاریخ: 1391/1/28
کلمات کلیدی: ، ، ، ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: