برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

عباسی: رابطه تنگاتنگی بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود دارد

تهران - دومین کنوانسیون جهانی ورزش های المپیکی روز گذشته با حضور محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان کشورمان و نمایندگان 200 کشور جهان در مسکو آغاز شد.

به گزارش ایرنا از وزارت ورزش و جوانان، در حاشیه این نشست که 70 تن از وزیران ورزش جهان حضور دارند، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان دیدارهای جداگانه ای را با ژاک روگ رییس کمیته بین المللی المپیک و شیخ احمدالصباح رییس شورای المپیک آسیا داشت.

در این دیدارها ابتدا ژاک روگ از حضور عباسی در راس وزارت ورزش و جوانان ایران استقبال کرد و گفت: این همایش و حضور 70 تن از وزرای ورزش جهان بیانگر نزدیکی و هماهنگی بین دولت ها و کمیته های ملی المپیک است و این امر در راستای تحقق شعارهای المپیک می باشد.

رییس کمیته بین المللی المپیک با استقبال از حضور وزیر ورزش و جوانان کشورمان در این اجلاس گفت: ایران کشوری جوان و دارای استعدادهای فراوانی در ورزش است و همواره از کشور شما به عنوان یک کشور پیشرفته در عرصه ورزش همگانی و قهرمانی در منطقه یاد می شود.

وزیر ورزش و جوانان کشورمان نیز با تقدیر از توجه کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا به ورزش درتمام نقاط جهان به خصوص توسعه ورزش درایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در امر ورزش همگانی بسیار جدی است و در سال های اخیر توسعه ورزش همگانی در بین تمامی اقشار جامعه ایران محسوس و قابل توجه بوده است.

وزیر ورزش و جوانان کشورمان با اشاره به توانمندی های بالای منطقه غرب آسیا در حوزه ورزش گفت: می توان با استفاده از این بستر برای توسعه همکاری های ورزشی در سطوح منطقه ای و جهانی بهره برد.

عباسی در دیدار با 'شیخ احمد صباح' رییس شورای المپیک آسیا در مسکو افزود: مجموعه المپیک در آسیا می تواند چشم انداز روشن تری را برای ورزش قاره کهن در سطح جهانی رقم بزند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در ایران نیز هماهنگی و همکاری تنگاتنگی بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد که زمینه ساز رشد و تعالی ورزش در سطح حرفه ای شده است.

وی با اشاره به عزم دولت برای توسعه و ترویج ورزش در کشورمان ادامه داد: با این نگاه بود که وزارت ورزش و جوانان به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ورزش ایران در سال گذشته تشکیل شد.

وزیر ورزش و جوانان کشورمان تشریح کرد: ظرفیت های کم نظیری برای شکوفایی ورزش در ایران وجود دارد که سهم 30 درصدی جوانان از کل جمعیت کشور مبین آن است.

وی با بیان این که سابقه تاریخی پهلوانان و قهرمانان ورزشی ایران انگیزه خوبی را برای رشد و تعالی ورزش در بین جوانان ایرانی به وجود آورده است، اظهار داشت: معتقد به برگزاری نشست های دو و چندجانبه ورزشی با کشورها و نهادهای منطقه ای فعال در حوزه ورزش هستیم تا بتوانیم درسایه تبادل تجربیات گام های بلندتری برای ترقی ورزش کشورمان و منطقه برداریم.

وی یادآور شد: در ایران طی سال های اخیر گام های غیرقابل باوری برای توسعه زیرساخت های ورزشی برداشته شده است که با اقدامات انجام شده در طول نیم قرن اخیر برای حوزه ورزش کشورمان برابری می کند.

وی تاکید کرد: استعدادهای ورزشی خوبی در ایران و دیگر کشورهای آسیایی نهفته است که با شناسایی، کشف و پرورش آنها می توان قهرمانان زیادی را از این قاره کهن به جهانیان معرفی کرد.

عباسی خاطرنشان کرد: در ایران دولت با اختصاص بودجه های چشمگیر حمایت بی دریغی از ورزش می کند که با ادامه آن در آینده شاهد افتخار آفرینی بیشتر جوانان ایرانی برای جمهوری اسلامی و کل منطقه آسیا در سطح بین المللی خواهیم بود.

وی همچنین از 'شیخ صباح' رییس انجمن بین المللی کمیته های ملی المپیک برای سفر به ایران دعوت کرد که این اقدام با استقبال وی مواجه شد.

عباسی به توسعه ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: ورزش بانوان در جمهوری اسلامی ایران توسعه پر شتابی داشته و بانوان ما در عرصه ورزش قهرمانی نیز ابتکاراتی را از خود بروز دادند که امروز الگوی دیگر بانوان مسلمان است.

وی افزود: می بینیم که بانوان مسلمان سایر کشورها با الگو برداری از بانوان ورزشکار ایران اسلامی با حجاب اسلامی در میادین ورزشی ظاهر می شوند و خوشحالیم که کمیته بین المللی المپیک نیز به این امر واقف است و آن را محترم می شمارد.

در حاشیه این دیدارها عباسی دیداری نیز با وزیر ورزش و جوانان تانزانیا داشت و طرفین پیرامون مراودات ورزشی و همکاری های فی مابین گفت و گو کردند.

وزیر ورزش تانزانیا پیش از این در سفری که به تهران داشت با دست اندرکاران ورزش ایران دیدار و گفت و گو کرده بود.

70 وزیر ورزش حاضر در نشست دومین کنوانسیون جهانی ورزش های المپیکی کشورهای جهان دیشب با حضور در کاخ ریاست جمهوری روسیه در ضیافت شام دیمیتری مدودوف شرکت کردند.

1346/1647

تاریخ: 1391/1/29
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: