برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

باشگاه منچستریونایتد ثروتمندترین باشگاه جهان

تهران- مجله فوربس منچستر یونایتد را برای هشتمین سال به عنوان ثروتمندترین باشگاه فوتبال جهان معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساکرنت، منچستریونایتد با ارزش 24/2 میلیارد دلار سال موفقیت آمیزی را پشت سرگذاشته که با 19 قهرمانی در لیگ برتر انگلیس رکورد قهرمانی را دارد.

فوربس گزارش داد پایگاه این باشگاه در میان 330 میلیون هوادار خود در جهان باعث شده این با ارزشترین تیم در بین تمام رشته های ورزشی باشد.

ارزش این باشگاه 385 میلیون دلار بیشتر از باشگاه بیس بال یانکیز نیویورک و باشگاه دالاس کوبویز است.

تیم فوتبال منچستریونایتد در فصل 2010-2011 از محل پخش تلویزیونی 192 میلیون دلار درآمد داشت که 22 درصد نسبت به فصل قبل رشد را نشان می دهد.

این باشگاه سال گذشته به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت که در این مرحله از بارسلونا شکست خورد و 80 میلیون دلار از یوفا دریافت کرد.

پایگاه عظیم این تیم در میان هواداران که فوربس تعداد آنها را 330 میلیون برآورد کرده به حفظ جایگاه این باشگاه کمک کرده است. رئال مادرید و بارسلونا درآمد بیشتری از منچستریونایتد دارند که تا حدود زیادی به علت قراردادهای مجزای حقوق پخش تلویزیونی این دو تیم برای فوتبال اسپانیا است.

آرسنال با ارزش 29/1 میلیارد دلار در مکان چهارم و بعد از رئال با ارزش 877/1 میلیارد دلار و بارسا با ارزش 307/1 میلیارد دلار قرار دارد. بایرن مونیخ با ارزش 255/1 میلیارد دلار بعد از آرسنال است.

منچسترسیتی در جدول لیگ برتر انگلیس بعد از منچستریونایتد ایستاده است، اما با ارزش 276 میلیون یورو در مکان سیزدهم ثروتمندترین باشگاههای ورزشی جهان قرار دارد.

آث میلان با ارزش 989 میلیون دلار، چلسی با ارزش 761 میلیون دلار و لیورپول با ارزش619 میلیون دلار در مکانهای ششم تا هشتم این فهرست قرار دارند.

یوونتوس، شالکه ، تاتنهام، اینترمیلان، منچسترسیتی، بورسیا دورتموند، لیون، هامبورگ، آ اس رم، مارسی ، والنسیا و ناپولی نیز در مکانهای نهم تا بیستم این فهرست هستند.

ارزش میانگین 20 تیم این فهرست با 20 درصد افزایش به 770 میلیون دلار رسیده است.

**1584**1440

تاریخ: 1391/1/31
موضوع: ورزش جهان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: