برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

افتخاری برای ورزش باستانی ایران زمین / طراحی سنتی میل زورخانه، منطبق بر اصول علم فیزیک است

مهندس سهیل پیله ور مجری پژوهش طراحی و استاندارد سازی میل ورزش زورخانه گفت: شکل سنتی میل بسیار استاندارد بوده و از قانون فیزیکی طبعیت می کند. در واقع از نظر بیومکانیکی انتهای میل بزرگتر است و عقب تر می ایستد و بر اساس قانون بازوها در فیزیک باید تقارنی بین انتها و سر میل ایجاد شود که کتف ورزشکار، زمان کار با میل خسته نشود و در عین حال بدنش نیز توازن داشته باشد که طراحهای سنتی این موضوع را رعایت کرده اند.
مهندس سهیل پیله ور مجری پژوهش، با بیان این که مرحله نخست پروژه «بازطراحی علمی میل ورزش زورخانه ای» بود گفت: با استفاده نتایج به دست آمده در نهایت ابزارهای ورزش زورخانه از کامپوزیت های پلیمری تولید و خواص و استحکام آن ها در برابر ضربه افزایش پیدا می کند.

 این پژوهشگر جوان با اشاره به هم زیستی محصول نهایی با استانداردهای جهانی محیط زیست افزود: ماده پیشنهاد شده در طرح «استاندارد سازی و طراحی علمی و صنعتی ابزارهای ورزش زورخانه» باکتری هایی دارد که «خود تخریب» است و به محیط زیست آسیب نمی رساند.

پیله ور تصریح کرد: این طرح قابلیت تولید با متریال های مختلف را دارد، برای مثال می توان از PVC، پلی اتیلن، P.P، EBF و ... برای تولید میل های جدید استفاده کرد.
وی تاکید کرد: طراحی سنتی، روح ورزش زورخانه ای و طبیعی بودن را با خود حمل می کند. طراحی جدید اگر با طرح چوب و تزیینات سنتی میل ها آمیخته نشود شکل مصنوعی پیدا خواهد کرد.

میل پیشنهادی حاصل از این پژوهش بر اساس الگوی سنتی طراحی شده و شامل دسته، میله و ته استکانی جدا از هم هستند، اما قسمت میله و دسته با استفاده از روش پیچش به یکدیگر متصل می شوند و در صورت ضربه دیدن یا شکستن، قسمت آسیب دیده قابل تعویض خواهد بود.

علاوه بر این با استفاده از طراحی جدید توزیع وزن در قسمت های مختلف میل ها متقارن می شود و ورزشکار این امکان را دارد که تعداد بیشتری حرکت را بدون خستگی انجام دهد.

پیله ور فوق لیسانس کامپوزیت گرایش پلیمر دارد و این طرح را با همکاری دکتر ضرغام، دکتر بازگیر، دکتر منافی و مهندس رنجبر به سفارش فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای (IZSF) در مدت زمان ده ماه انجام داده است.
تاریخ: 1391/2/3
موضوع: فوتبال
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: