برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

در گفتگو با مهر عنوان شد:تشریح عملکرد شمشیربازان در ژاپن/ از المپیکی شدن عابدینی شوکه شدیم

دبیر فدراسیون شمشیربازی با اشاره به عملکرد سه ورزشکار ایران در مسابقات زون آسیا - اقیانوسیه و انتخابی المپیک گفت: به همان اندازه که یعقوبیان بدشانسی آورد و طلوعی دور از انتظار کار کرد، از المپیکی شدن عابدینی شوکه شدیم.

پیمان فخری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه امید اول شمشیربازی ایران برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات زون آسیا - اقیانوسیه، علی عابدینی بود، اظهارداشت: یعقوبیان برای کسب سهمیه زحمت زیادی کشیده بود تا آنجا که از نظر ما المپیکی شدن این بازیکن قطعی بود اما آن روزی که مسابقات اپه برگزار شد، روز یعقوبیان و دیگر شمشیربازان مطرح این اسلحه نبود.

وی تصریح کرد: دو شمشیرباز ژاپن و قرقیزستان که مانند یعقوبیان از صاحب نام‌های آسیا در اسلحه اپه هستند در روز مسابقات روزن آسیا - اقیانوسیه نه تنها عملکردی در حد خودشان نداشتند بلکه با بدشانشی هم مواجه شدند و در نهایت هم هیچ یک سهمیه نگرفتند. یعقوبیان در این رقابت‌ها مقابل بازیکنی از هنگ‌کنگ باخت در حالیکه 20 روز پیش در مسابقات جهانی فرانسه همین بازیکن را شکست داده بود.

فخری ادامه داد: کار یعقوبیان برای المپیکی شدن به اما و اگر کشیده شده بود و همین مسئله باعث افت روحی او شد. این مسئله برای هم ما واضح بود که المپیکی شدن یعقوبیان با شرایط روحی که دارد، سخت است.

دبیر فدراسیون شمشیربازی به رقابت های اسلحه فلوره و عملکرد شروین طلوعی در این بخش اشاره کرد و گفت: هرگز از طلوعی برای نتیجه گرفتن در این رقابت‌ها انتظار نداشتیم چون می‌دانستیم کار خیلی سختی در این رقابت‌ها دارد با همه اینها اصلا از عملکرد این بازیکن راضی نیستیم چون به نسبت تدارکاتی که برای او دیده شده بود، در حد انتظار ظاهر نشد.

وی افزود: برنامه‌های آماده سازی که برای شروین طلوعی در نظر گرفته شده بود، درتاریخ برنامه‌های آماده سازی اسلحه فلوره بی سابقه بود. این بازیکن در چهار تورنمنت جهانی شرکت کرد اما به نسبت  تدارکاتی که داشت، عمل نکرد.

فخری با اشاره به اینکه در جریان مسابقات زون آسیا - اقیانوسیه مجتبی عابدینی برای نخستین بار در طول تاریخ شمشیربازی ایران را صاحب سهمیه المپیک کرد، اظهارداشت: از نظر ما این بازیکن شانس المپیکی شدن داشت اما نه به اندازه یعقوبیان؛ گرفتن سهمیه در رقابت‌های اسلحه سابر به مراتب سخت‎تر از اپه و فلوره بود اما با این حال عابدینی ورزشکاران قدری را از پیش رو برداشت که المپیکی شد.

دبیر فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: گرفتن سهمیه المپیک توسط مجتبی عابدینی باعث شوکه شدن ما شد به خصوص اینکه این بازیکن در فینال ورزشکار ژاپن را شکست داد که یک سالن مشوق و حامی او بودند. 


تاریخ: 1391/2/3
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: