برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

برای اولین بار شمشیربازی از ایران جواز حضور در المپیک را کسب کرد

ورزش  - همشهری آنلاین:
مجتبی عابدینی، ملی پوش شنمشیربازی کشورمان موفق شد با کسب مدال طلا در مسابقات زون آسیا و اقیانوسیه جواز حضور در المپیک را کسب کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، رقابت‌های شمشیربازی زون آسیا و اقیانوسیه، ویژه انتخابی المپیک 2012 لندن با حضور ورزشکارانی از سراسر این دو قاره از روز جمعه اول اردیبهشت ماه به مدت دو روز در واکایامای ژاپن اغاز شد.

هم‌زمان با شروع این رقابت‌ها، مجتبی عابدینی، ملی‌پوش ارزنده کشورمان در اسلحه سابر با حضور یافتن در مرحله مقدماتی ابتدا با حریفانی از کشورهای قزاقستان، فیلیپین، ویتنام، قطر و عراق مواجه شد که با شکست تمامی انها وارد مرحله حذفی شد که در این بخش نیز به دلیل کامیابی در مرحله مقدماتی با قرعه استراحت روبرو شد و پس از آن در مرحله بعد با شکست حریف قزاقستانی وارد مرحله نیمه نهایی شد که در این مرحله هم توانست با از میان برداشتن شمشیرباز قدر چین تایپه به مرحله فینال راه یابد.

وی در این مرحله نیز با وجود حضور بیش از هزار تماشاچی ژاپنی در سالن توانست شمشیرباز کشور میزبان را هم مغلوب توانایی‌های خود کرده و مدال طلای این رقابت‌ها و به دنبال آن برای نخستین بار جواز حضور در المپیک را کسب کند.

شایان ذکر است که تا کنون تنها 18 کشور در جهان موفق شده‌اند در رشته شمشیربازی جواز حضور در المپیک لندن را کسب کنند که جمهوری اسلامی ایران یکی از این کشورها است .

رقابت‌های زون آسیا و اقیانوسیه ویژه انتخابی المپیک با برگزاری رقابت‌های اسلحه اپه به کار خود پایان می‌دهد.

 

تاریخ: 1391/2/5
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: