برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

در گفتگو با مهر؛برنامه‎های فدراسیون شمشیربازی برای تنها المپیکی این رشته اعلام شد

فدراسیون شمشیربازی که با قهرمانی مجتبی عابدینی در اسلحه سابر مسابقات زون آسیا - اقیانوسیه برای نخستین بار در جمع فدراسیون‏های المپیکی قرار گرفت، حضور در سه جام جهانی همراه با برگزاری دو اردوی برون مرزی را برای تنها ورزشکار المپیکی خود درنظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته در جریان مسابقات شمشیربازی قهرمانی زون آسیا - اقیانوسیه و انتخابی المپیک که در واکایاما ژاپن جریان داشت، مجتبی عابدینی در اسلحه سابر این رقابت‎ها حریفانی از قزاقستان، فیلیپین، ویتنام، قطر وعراق (مرحله مقدماتی) را شکست داد و به مرحله حذفی صعود کرد. عابدینی در این مرحله با قرعه استراحت مواجه شد و در مرحله سوم هم با شکست دادن ورزشکار قزاقستانی راهی مرحله نیمه نهایی شد.

این شمشیرباز پس از شکست دادن ورزشکار چین‎تایپه به مرحله نهایی صعود کرد و در این مرحله نماینده کشور میزبان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت. قهرمانی عابدینی در این بخش از مسابقات زون آسیا - اقیانوسیه این ورزشکار و شمشیربازی ایران را صاحب سهمیه المپیک کرد.

فدراسیون شمشیربازی که برای نخستین بار درتاریخ در فهرست فدراسیون‎های المپیکی قرار گرفته است روز گذشته برنامه‌های آماده‎سازی ورزشکار المپیکی خود را برای آماده سازی هرچه بیشتر او تصویب کرد. این برنامه‎ها با حضور در مسابقات جام جهانی آغاز می‎شود.

فضل الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفتگو با خبرنگار مهر در این مورد توضیح داد و گفت: مسابقات جام جهانی مادرید اولین رویدادی است که مجتبی عابدینی برای آماده سازی بیشتر در آن شرکت می‌کند. این رقابت‌ها اواخر اردیبهشت ماه برگزار می‎شود.

وی ادامه داد: پس از آن عابدینی باید برای شرکت در مسابقات جام جهانی ورشو لهستان آماده شود که خردادماه برگزار خواهد شد. اوایل تیرماه نیز یک دوره رقابت‎های جام جهانی در شیکاگو برگزار می‎شود که تائیدیه شورای برون مرزی را برای اعزام عابدینی به این رقابت‌ها نیز گرفته‎ایم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: عابدینی تنها ورزشکار اعزامی ایران به مسابقات مادرید است اما قصد داریم برای مسابقات لهستان یک ورزشکار دیگر در اسلحه سابر را هم همراه وی اعزام کنیم ضمن اینکه برای رقابت‎های شیکاگو هم تیم اسلحه سابر اعزام خواهد شد.

باقرزاده یادآور شد که ورزشکار اعزامی به لهستان و ترکیب تیم اعزامی به شیکاگو هنوز مشخص نشده‎اند. کمیته فنی در این مورد تصمیم می‌گیرد.

وی به دیگر برنامه‎های آماده‎سازی در نظر گرفته شده برای تنها المپیکی شمشیربازی اشاره کرد و گفت: برگزاری اردو در کشورهای صاحب سبک مانند ایتالیا، روسیه یا حتی فرانسه را برای عابدینی فراهم می‎کنیم تا وی بتواند درفواصل حضور در رقابت‎های جام جهانی تمرینات مشترکی با ورزشکاران این کشورها داشته باشد. هر یک از این اردوها برای مدت یک یا دو هفته برگزار می‎شود.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تصریح کرد: هدف مهم کسب سهمیه المپیک بود که به آن دست یافته‎ایم. حالا هم برای نتیجه گرفتن از حضور در المپیک بهترین برنامه‎های آماده سازی را تدارک خواهیم دید تا حداقل ورزشکارمان بتواند در اولین حضور المپیکی عملکرد خوبی داشته باشد.


تاریخ: 1391/2/10
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: