برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تشکیل کمیته ویژه درعربستان برای اعزام زنان به المپیک

تهران - عربستان کمیته ویژه ای را برای بررسی اعزام زنان ورزشکار خود به بازی های المپیک 2012 المپیک تشکیل داد.

به گزارش رویترز به نقل از روزنامه الوطن، 'عبدالله الزمیل' از مقامات ارشد اداره رفاه جوانان عربستان که بالاترین اداره ورزش عربستان است در این باره گفت: کمیته مذکور برای پایان دادن به جنجال اعزام زنان به المپیک تشکیل شده است.

در عربستان ورزش زنان و حضور آنها در مسابقات ورزشی ممنوع است به طوریکه ورزشگاه های مربوط به زنان تبدیل به مراکز گران قیمت بهداشتی شده اند.

یکی از روحانیون عالی مقام عربستان در سال 2009 گفته بود، دختران نباید ورزش کنند چون در این صورت عفت خود را از دست خواهند داد.

ورزش در مدارس دخترانه عربستان هم ممنوع است اما مدارس خصوصی می توانند کلاس های ورزشی داشته باشند.

اداره رفاه جوانان عربستان فقط مسوولیت اداره باشگاه های مردان را بر عهده دارد و رییس آن اخیرا اعلام کرده بود، با اعزام زنان به المپیک لندن موافقت نخواهد کرد.

در همین راستا سازمان دیده بان حقوق بشر از کمیته بین المللی المپیک خواسته است، از حضور عربستان در المپیک تا زمانی که زنان خود را به این بازی ها اعزام نکرده، ممانعت کند.

یکی از زنان ورزشکاری که شانس شرکت در المپیک را دارد، 'دالما ملهاس' که بدون هیچگونه حمایت دولتی، در مسابقات سوارکاری المپیک جوانان سنگاپور حضور داشت.

رانندگی در عربستان برای زنان ممنوع است. زنان در عربستان برای کار کردن، مسافرت و یا باز کردن حساب بانکی باید از یکی از مردان خویشاوند خود اجازه بگیرند.

رأی دادن هم برای زنان عربستان ممنوع است با وجود این 'ملک عبدالله' پادشاه این کشور سال گذشته اعلام کرد، آنها می توانند در انتخابات شورای شهر که تنها انتخابات عمومی عربستان است، شرکت کنند.

'نورا الفائض' تنها معاون وزیر زن عربستان اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد برنامه هایی را برای برگزاری دوره های تربیت بدنی در مدارس دخترانه ارایه دهد.

9126

تاریخ: 1391/2/11
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: