برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

جام ریاست جمهوری موی تای با حضور نمایندگان 54 کشور برگزار می شود

تهران - رییس انجمن ورزش رزمی موی تای ایران در خصوص برگزاری دومین دوره مسابقات جام ریاست جمهوری گفت: این رقابت ها با حضور 300 ورزشکار از 54 کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، 'جواد نصیری' در جریان نشست خبری دومین دوره مسابقات موی تای جام ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در این رقابت ها بیش از 300 ورزشکار در قالب 54 کشور جضور دارند و در روزهای 14 تا 20 اردیبشهت ماه در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران به روی رینگ می روند.

وی افزود: استقبال از این مسابقات بسیار خوب است و برخی از کشورها درخواست اعزام دو تیم را کرده اند که مورد موافقت ما قرار نگرفت و فقط ایران به عنوان میزبان مسابقه ها، دو تیم الف و ب خواهد داشت، البته احتمال دارد در دو روز آینده باز هم تعداد تیم های شرکت کننده خارجی افزایش یابد.

نصیری در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد در این رقابت ها ورزشکاران رشته های دیگر رزمی هم به میدان بروند، اظهار داشت: رشته ای که در 110 کشور دنیا فدراسیون رسمی دارد نیازی به حضور رزمی کاران دیگر ورزش ها ندارد، جام ریاست جمهوری در تقویم فدراسیون بین المللی ثبت شده و فقط موی تای کاران در آن به میدان می روند.

وی در مورد داوران قضاوت کننده در این مسابقه ها گفت: هر کشوری که در این رقابت ها شرکت می کند، یک نماینده داوری هم خواهد داشت و ما نیز به عنوان میزبان 10 داور داریم.

نصیری عنوان کرد: با توجه به شرایط سیاسی منطقه در نظر داریم نام جام 'صلح و دوستی' را برای دومین دوره پیکارهای جام ریاست جمهوری انتخاب کنیم تا نشان بدهیم ایران کشور صلح دوستی است.

رییس انجمن موی تای در مورد عدم جذب اسپانسر برای این مسابقات عنوان کرد: با تمامی شرکت ها و بانک های مختلف مذاکره کردیم اما تا کنون به نتیجه ای نرسیده ایم و تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا در آغار رقابت ها حامی مالی خوبی پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با تاسیس فدراسیون انجمن های رزمی امکان جابه جایی موی تای وجود دارد، عنوان کرد: برای ما فرقی نمی کند زیر نظر کدام فدراسیون باشیم و از مسوولان می خواهیم به دلیل توانایی بالای انجمن موی تای، ما را به فدراسیون تبدیل کنند.

نصیری در مورد نحوه تامین هزینه های این مسابقات خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان تمامی هزینه ها را متقبل شده است و از آنجایی که این وزارتخانه را خانه خودمان می دانیم از آنها تشکر می کنیم و در صورت جذب اسپانسر، هزینه را برمی گردانیم.

وی در مورد اشخاص سیاسی و ورزشی حاضر در این رقابت ها گفت: به احتمال فراوان رییس جمهور محترم در مراسم افتتاحیه این رقابت ها شرکت می کند.

نصیری در خصوص مشکلات بانوان رشته ورزش رزمی موی تای با مسوولان بانوان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: وزیر ورزش و جوانان قول مساعد همکاری به ما داده اند اما گویا خانم مرضیه اکبرآبادی مانع برطرف شدن مشکلات است و از ایشان می خواهم عقاید شخصی خودش را کنار بگذارد و به فکر ورزش بانوان کشور باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انجمن موی تای، توانایی فدراسیون شدن را دارد، عنوان کرد: فعالیت هایی که در قالب انجمن یا قبل از آن در سبک داشتیم ثابت می کند که از بسیاری فدراسیون های فعلی فعالت تر بوده ایم. در مسابقات کلاس 'آ' جهانی صاحب مدال شدیم و کرسی نایب رییسی موی تای آسیا و عضویت هیات رییسه فدراسیون بین المللی را داریم و

بی تردید توان ما در حد یک فدراسیون است.

3783 / 1589

تاریخ: 1391/2/12
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: