برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

موفقیت در ابعاد علمی ورزش تنها راه کسب سکوهای افتخار است

تهران - رییس فدراسیون پزشکی ورزشی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، از پیشرفت و نیل به موفقیت در ابعاد علمی ورزش به عنوان تنها راه کسب سکوهای افتخار در میادین جهانی و المپیک یاد کرد.

دکتر لطفعلی پورکاظمی در آستانه برپایی هشتمین کنگره پزشکی ورزشی ایران که در روزهای 13 تا 15 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می شود، اضافه کرد: برگزاری این کنگره به دانشمندان، اساتید دانشگاه ها، پزشکان و کادر پزشکی و بویژه برای مربیان و ورزشکاران این پیام را می دهد که تنها راه کسب سکوهای افتخار در میادین مهم بین المللی از جمله جهانی و المپیک همانا پیشرفت و موفقیت در ابعاد علمی ورزش است که قادر است پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در میادین برون مرزی به اهتزاز درآورد.

به گفته وی، توان بخشی، تربیت بدنی، علوم ورزش و تغذیه ورزشی از جمله محورهای اصلی برگزاری هشتمین دوره کنگره بین‎المللی پزشکی ورزشی است و برای این منظور حدود 1040 مقاله از سوی متخصصان داخلی و خارجی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که 90 مقاله در قالب سخنرانی و مابقی به صورت پوستر در حین برگزاری مجمع ارایه خواهد شد.

دکتر پورکاظمی افزود: دعوت از مربیان خارجی شاغل در تیم های ملی ایران از برنامه ‌های ویژه برای برگزاری هشتمین دوره کنگره بین‌ المللی پزشکی ورزشی است تا از حضور آنها برای برگزاری کارگاه‌ های آموزشی استفاده شود.

به گفته رییس فدراسیون پزشکی ورزشی، قدردانی از پیشکسوتان پزشکی ورزشی و تربیت بدنی علوم ورزشی از دیگر برنامه‎ های جانبی و ویژه برای برگزاری این کنگره خواهد بود.

وی با بیان این نکته که در حاشیه این کنگره، 25 کارگاه آموزشی برپا خواهد شد، افزود: تغذیه ورزشی ویژه کارشناسان تغذیه، کارگاه پزشکی ورزشی بازتوانی ویژه فیزیوتراپیست‌ها و پزشکان، تربیت بدنی علوم ورزشی ویژه متخصصان و کارشناسان ورزشی و امداد کوهستان با آموزش دکتر 'دورر' پزشک متخصص سوییسی و همچنین روانشناسی ورزشی، اهم عناوین کارگاه های کنگره را تشکیل می دهند.

به گفته دکتر پورکاظمی، ایجاد فرصت ارایه نتایج تازه ترین پژوهش های ملی و بین المللی در زمینه علوم، تغذیه و پزشکی ورزشی، تعامل و تبادل نظر پژوهشگران حیطه های علوم، تغذیه و پزشکی ورزشی و تعامل متخصصان و پژوهشگران با مربیان و معلمان ورزش از جمله دیگر اهداف برگزاری این کنگره بین المللی است.

وی در خصوص محورهای اصلی قابل طرح در این کنگره افزود: 23 محور اصلی شامل پزشکی ورزشی، تغذیه و ورزش، توانبخشی ورزشی، آسیب شناسی ورزشی، حرکات اصلاحی، آمادگی جسمانی، بازی درمانی، پاتومکانیک ورزشی، بیومکانیک ورزشی، سبک زندگی فعال، سلامت و ورزش، بیماری و ورزش، ورزش معلولان، روان شناسی ورزش، تربیت بدنی مدارس، فناوری ورزش، بدن سازی و زیبایی اندام، آنتروپومتری، ورزش سالمندان، ورزش بانوان، یادگیری حرکتی، ورزش کودکان و استعدادیابی ورزشی در برنامه کنگره گنجانده شده است.

ریاست افتخاری کنگره برعهده دکتر لطفعلی پورکاظمی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی، دکتر سیدمحمد مرندی رییس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه اصفهان و دکتر رشید خدابخش مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان است.

در بخش پزشکی ورزشی دکتر محمد رازی جراح و متخصص ارتوپدی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در بخش تربیت بدنی و علوم ورزشی دکتر وحید ذوالاکتاف دانشیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه اصفهان و در بخش تغذیه ورزشی دکتر رضا غیاثوند مدیر گروه تغذیه جامعه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، سمت دبیری کنگره را بر عهده دارند.

همچنین در بخش پزشکی ورزشی، دکتر پویا دانشور دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان، در بخش تربیت بدنی و علوم ورزشی دکتر غلامعلی قاسمی معاون آموزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه اصفهان و در بخش تغذیه ورزشی دکتر غلامرضا عسگری یه عنوان دبیران اجرایی کنگره حضور خواهند داشت.

1647 / 1589

تاریخ: 1391/2/12
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: