برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ایران در تلاش برای تشکیل فدراسیون بین المللی بازیهای بومی - محلی است

قزوین - معاون حقوقی، پارلمانی واموراستان های وزیر ورزش و جوانان، تقویت ورزش های بومی ومحلی راازسیاستهای این وزارتخانه برشمردوازتلاش کشورمان برای تشکیل فدراسیون بین المللی بازی های بومی و محلی خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'احمد رسولی نژاد' بعدازظهر سه شنبه در نشست تخصصی هم اندیشی با روسای هیات های ورزشی استان قزوین افزود: کشورمان از غنای خوبی در بازی و ورزش های بومی و محلی که توانایی مطرح شدن در سطح جهان را دارند، برخوردار می باشد.

وی بابیان اینکه بسیاری از رشته های ورزشی مطرح کنونی در دنیا پیشتر ورزشی محلی بوده اند، خاطرنشان کرد: برخی از این رشته ها اصالتاایرانی بوده ولی در حال حاضر آنرا به نام کشورهای دیگر می شناسند.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تعریف درستی از بخش خصوصی در کشورمان صور نگرفته است، خواستار حمایت واقعی از بخش خصوصی برای حضوروسرمایه گذاری دربخش ورزش شد و گفت: باید شرایطی را فراهم آورد که بخش خصوصی راغب به فعالیت در ورزش شود.

رسولی نژاد، حمایت و توسعه ورزش در بخش بانوان را از اولویت های وزارت ورزش و جوانان خواند وگفت: فدراسیون ها، ادارت کل و هیات های ورزشی به ورزش بانوان باید نگاهی جدی و ویژه داشته باشند.

وی برتلاش مسوولین ورزشی برای ایجادتعامل وهمکاری با سایر دستگاه ها به منظور برخورداری از امکانات نهادها و ارگان های مختلف تاکید کردوگفت:با تعامل و هماهنگی با آموزش و پرورش، دانشگاه ها، بسیج وسپاه وسایردستگاهها می توان از امکانات ورزشی آنها برای ورزشکاران بیشتر استفاده کرد.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر ورزش و جوانان، ارتقای امور فرهنگی در بین ورزشکاران را مورد توجه این وزارتخانه خواندوگفت: در حوزه فرهنگ در ورزش رسانه ها نقش مهمی ایفا می کنند.

رسولی نژاد با بیان اینکه بداخلاق ها در ورزش اقلیت را تشکیل می دهند، اظهار کرد: متاسفانه رسانه ها از کنار ورزشکاران اخلاقمند به سادگی می گذرند، ولی بداخلاقی ها و حواشی را پررنگ و بزرگنمایی می کنند.

وی همچنین از صدرور دستورالعمل جدید به فدراسیون ها برای ضرورت خواندن سرود ملی کشور باصدای بلند از سوی ورزشکاران در برنامه ها و مسابقات مختلف خبر داد و گفت:جای تاسف دارد که یک ورزشکار در هنگام خواندن سرود ملی حواسش پرت باشد، یا آن را بلد نباشد.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر ورزش و جوانان همچنین در خصوص ادغام برخی فدراسیون های ورزشی با یکدیگر نیز گفت:اگر ادغامی بخواهد صورت بگیرد، بدون شک باید کارشناسی شده و با مطالعه دقیق صورت بگیرد تا آثار سوئی در پی نداشته باشد.

درادامه این نشست، روسای هیات های ورزشی استان قزوین به طرح مسایل ومشکلات خود پرداختند و معاون وزیر ورزش نیز برای حل آنها قول پی گیری و مساعدت داد.

7392/ 1644/1590**

تاریخ: 1391/2/12
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: