برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

بارسا در صدر بیشترین پرداخت دستمزد در بین باشگاه های ورزشی دنیا

تهران- باوجود آنکه رئالی ها به دلیل خرید بازیکنان گران قیمت به کهکشانی ها شهرت یافته اند، اما این باشگاه کاتالانی است که دستمزد بیشتری نسبت به رقیب مادریدی خود می پردازد.

بررسی پایگاه اینترنتی اسپورتینگ اینتلیجنس نشان می دهد، هفت باشگاه معتبر اروپایی که باشگاه های بارسا و رئال در صدر آنها قرار دارند، در فهرست 10 باشگاه ورزشی دنیا قرار دارند که بیشترین دستمزدها را می پردازند.

بازیکنان بارسلونا برای دومین سال پیاپی با رقم 7/8 میلیون دلار بالاترین میانگین دستمزد را جهان داشتند.

میانگین پرداخت هفتگی بارسا به ازای هر بازیکن 126236 یورو است؛در حالی که این مبلغ برای رئالی ها 113364 یورو است.

همچنین مشخص شد که تعداد باشگاه فوتبال اروپایی که در بین 10 باشگاه با بیشترین پرداخت ها قرار دارند، نسبت به سال قبل افزایش داشته و از 5 به 7 باشگاه رسیده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بررسی پایگاه اینترنتی اسپورتینگ اینتلیجنس برای پایگاه خبری (ایی اس پی ان) نشان می دهد فقط سه باشگاه آمریکایی در فهرست 10 باشگاه اول قرار دارند و هفت باشگاه دیگر باشگاههای فوتبال اروپایی است.

باشگاه بسکتبال لس آنجلس لیکرز آمریکا در رده پنجم جدول است. باشگاه بیس بال نیویورک یانکیز در رده ششم و فیلادلفیا فیلیز در رده نهم قرار دارد.

بعد از بارسا و رئال مادرید، دو باشگاه لیگ برتر انگلیس منچسترسیتی و چلسی در رده های سوم و چهارم این فهرست قرار دارند.

سایر باشگاه های فوتبالی که در این فهرست قرار دارند،میلان هفتم، بایرن مونیخ هشتم و اینتر دهم هستند. منچستریونایتد در رده یازدهم قرار دارد.

بارسلونا از نظر میانگین دستمزد تیم اصلی خود بیشترین پرداخت را داشته است. رئال مادرید، منچستر سیتی در رده های دوم و سوم قرار دارند. منچسترسیتی با کاهش فاصله خود با غول های اسپانیایی به جرگه سه تیم اول این جدول پرداخته است.

میانگین دستمزد هفتگی بازیکنان بارسلونا 166 هزار و 934 دلار به ازای هر بازیکن و سالیانه هشت میلیون و 680 هزار و 934 دلاردر مدت مورد بررسی است. این امر نمایانگر افزایش 10 درصدی سالیانه دستمزدها در نیوکمپ است.

میانگین دستمزدها در رئال مادرید 149 هزار و 935 دلار و و در سال هفت میلیون و 796 هزار و 637 دلار است که رشد شش درصدی را نشان می دهد.

دستمزد هفتگی ستارگان تیم اصلی منچسترسیتی 142 هزار و 380 دلار یا 7 میلیون و 403 هزار و 754 دلار در سال است که بالاترین پرداختی در لیگ برتر انگلیس ثروتمندترین لیگ فوتبال جهان محسوب می شود.

این رقم نشانگر رشد 26 درصدی در میانگین پرداخت های تیم اصلی است و ثروت شیخ منصور که به خانواده حاکم امیرنشین نفت خیز ابوظبی تعلق دارد و مالک باشگاه را نشان می دهد.

چلسی تیم دیگر لیگ برتر انگلیس امسال از رده نهم به چهارم صعود کرده و میانگین پرداختی به تیم اصلی به ازای هر بازیکن 130 هزار و 690 دلار در هفته و 6 میلیون و 795 هزار و 899 دلار در سال بوده است. صعود چلسی با شکست بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان اروپا تکان دهنده بود، اما این موفقیت با توجه به ثروت فراوان آبراموویچ و پرداخت های او از سال 2003 تاکنون برای بازیکنان و مربیان و دستمزد آنها تعجب آور نیست. رومن آبراموویچ سرمایه دار نفتی و میلیاردر روس مالک چلسی است.

به گزارش سایت ایی اس پی ان، نتایج کامل این بررسی روز چهارم ماه مه منتشر خواهد شد. این بررسی 278 تیم، 14 لیگ، 10 کشور، هفت ورزش و 7 هزار و 925 ورزشکار را در برمی گیرد. کل دستمزدها 7/15 میلیارد دلار برآورد شده است.

**1584**1440

تاریخ: 1391/2/13
موضوع: ورزش جهان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: