برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

وزیر ورزش وجوانان:تدوین طرحهای تامین سلامت ضروری است

اصفهان - وزیر ورزش و امورجوانان گفت: ‌تدوین طرحهایی که متضمن حفظ سلامت، چابکی و پویایی جامعه باشد، ضروری است.

به گزارش ایرنا،'محمد عباسی'روز چهارشنبه با ارسال پیامی به هشتمین کنگره بین المللی پزشکی ورزشی ایران دردانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود:حرکت شتاب آلودوغیرقابل پیش بینی جهان معاصر به سوی کاهش تحرک و توسعه روزافزون فناوری های پیشرفته، ضرورت طراحی شیوه های جایگزین برای تامین سلامت را بیش از پیش اولویت می بخشد.

وی دراین پیام خطاب به شرکت کنندگان این همایش اظهار داشت:با تشریک مساعی و هم افزایی تمام حوزه های فعال در پزشکی،ورزشی می توان به راهبردهای موثربرای ارتقای تحرک و سلامتی به عنوان زیر بنای مشارکت اجتماعی، امیدواری و اعتماد به نفس در جامعه دست یافت.

وزیر ورزش وامور جوانان اضافه کرد: استفاده از همه ظرفیت های نهفته در شبکه های مختلف اجتماعی و طراحی الگوهایی برای ایجاد تحرک و نشاط اجتماعی، نیازمند هم اندیشی اندیشمندانی است که دغدغه ای جز حفظ پویایی و دستیابی به روش های پایدار تامین سلامتی در جوامع بشری ندارند.

عباسی ابراز امیدواری کرد این کنگره بتواند با تاکید بر ابعاد گسترده پزشکی، ورزشی به عنوان راهبرد عمده عصر حاضر به سطح بالایی از تفاهم و تنظیم دستورالعمل موثر در ارتقای سطح سلامتی و نشاط اجتماعی در کشور منجر شود.

وزیرعلوم نیزدر پیام ارسالی خود به این کنگره، برگزاری این کنگره را گامی بلندوتلاشی ارزشمند در نیل به اهداف علم ورزش دانست.

'کامران دانشجو'به حضور بیش از یک هزار پژوهشگر جوان کشوردرقالب حدود 120 سخنرانی، 700 پوستر و 25 کارگاه آموزشی در این کنگره اشاره کرد وافزود:نورعلمی این همایش بر حیطه های مختلف علم و ورزش از جمله ورزش و بیماری، ورزش و سلامت، تغذیه و ورزش، آسیب های ورزشی، رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی پرتو افشانی می کند.

وی بااشاره به انتخاب'ارتقای سلامت وعملکرد با پزشکی وعلوم ورزشی'به عنوان شعار برگزاری این کنگره تصریح کرد: بی تردید راه ارتقای سلامت جسم و روح همچنین دستیابی به قلل افتخار ورزش، بهره گیری از دستاوردهای علمی است.

هشتمین کنگره بین المللی پزشکی ورزشی ایران به مدت سه روز و با حضور بیش از 200 استاد ایرانی و خارجی و همچنین متخصصان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.

پ/7132/1042/1590

تاریخ: 1391/2/13
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: