برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اتفاقات هفت روز ورزش/روز تاریخی و طلسم شکنی وزنه‌برداری و جودو/ بازگشت "مرگ" به ورزش!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: شاید اگر بانوی دوچرخه سوار فوت نمی‎کرد و پرسپولیس در لیگ قهرمانان شکست نمی‎خورد، می‎توانستیم هفته رو به پایان را هفته‎ای موفق برای ورزش ایران عنوان کنیم چون هم المپیکی داشتیم و هم قهرمانی آسیا با طلسم شکنی 9 ساله.

به گزارش خبرنگار مهر، عضو پیشین تیم ملی دوچرخه سواری زنان ایران به دلیل مسمومیت غذایی فوت کرد و پرسپولیس با شکستی که در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا متحمل شد از صدر جدول رده‎بندی گروه چهارم این رقابت‎ها سقوط کرد اما اینها تنها اتفاقات ناخوشایند ورزش ایران در هفته رو پایان بود.

اگر از این اتفاقات فاکتور بگیریم، می‎توانیم این هفته را کاملا به کام ورزشی‎ها عنوان  کرد. به خصوص اینکه با المپیکی شدن محسن شادی در روئینگ تک نفره سنگین وزن مردان آغاز شد و به فاصله یک روز پس از آن هم، سه ورزشکار دیگر کشورمان در همین رشته و جودو با مجوزهایی که برای سفر لندن گرفتند، یک روز تاریخی را رقم زدند یعنی یک روز و سه سهمیه.

در این میان عنوان سومی جودو ایران در آسیا و قهرمانی تیم ملی فوتسال در غرب آسیا هم از نتایج خوب برای ورزش بود هرچندکه مرگ عضو جوان تیم ملی دوچرخه سواری زنان همه این خوبی‎ها را در سایه قرار داد.

ناکامی تیم ملی تنیس از صعود به گروه دوم دیویس کاپ آسیا - اقیانوسیه هم یکی از اتفاقات ناخوشایند این هفته ورزش ایران بود که البته با توجه به موقعیت این رشته در ایران و و اهداف در نظر گرفته شده خیلی هم دور از ذهن نبود. در مجموع رویدادهای مهم این هفته ورزش ایران عبارتند از:

آغاز رقابت های کاراته کاران برای سفر به نپال
مسابقات کاراته قهرمانی کشور رده سنی بزرگسالان جمعه گذشته با حضور 90 ورزشکار در سبک "شیتوریو شوبوکان" و در 6 وزن آغاز شد. قرار است نفرات اول و دوم هر وزن به اردوی تیم ملی دعوت شوند تا برای حضور در بازی‎های آسیایی نپال آماده شوند. این بازی‎ها شهریورماه امسال برگزار خواهد شد.

رونمایی از سرمربی تیم ملی بسکتبال
"مهمد بچیروویچ"، سرمربی تیم ملی بسکتبال پس از یک ماه تاخیر شنبه گذشته وارد ایران شد و همکاری رسمی خود با بسکتبال ایران را آغاز کند.

غیبت المپیکی‌ها در 90 روز تا المپیک
90 روز تا المپیک" عنوان مراسمی است که قرار بود میزبان گردهمایی خانوادگی ورزشکاران المپیکی باشد. این مراسم شنبه شب گذشته برگزار شد اما در غیباب خیلی از چهره‎های المپیکی. یوسف کرمی، محمدباقری معتمد، آرزو حکیمی، الهه احمدی، مه‌لقا جام بزرگ، احسان حدادی، احسان روزبهانی، مهدی طلوتی، علی مظاهری و امین قاسمی‏پور تنها ورزشکارانی بودند که از مجموع المپیکی‌های ایران در این مراسم شرکت کردند اما در هر صورت مراسم 90 روز تا المپیک با سخنرانی مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان و البته اهدای هدایا به نفرات برتر رکوردگیری از المپیکی‎ها دو ساعتی به طول انجامید.

شادی بازهم المپیکی شد
محسن شادی قهرمان کشورمان در ماده روئینگ تکنفره سنگین وزن مردان شنبه گذشته درمسابقات انتخابی المپیک که در گونگجو کره‎جنوبی جریان داشت در رقابت با حریفان خود با زمان 7:09.84 دقیقه از خط پایان گذشت و ضمن صعود به فینال A مسابقات برای دومین بار پیاپی سهمیه حضور در بازی‎های المپیک را دریافت کرد.

عنوان سومی جودوکاران در آسیا با دو سهمیه المپیکی
مقام سومی عنوانی بود که تیم ملی جودو ایران شنبه شب گذشته و در پایان بیستمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان از آن خود کردند. این عنوان با مدال طلا محمدرضا رودکی و مدال نقره جواد محجوب برای جودو ایران به دست آمد. ضمن اینکه رودکی و محجوب با کسب قهرمانی و نایب قهرمانی اوزان خود به ترتیب با حضور در جمع 22 نفر برتر رنکینگ جهانی و سهمیه مستقیم قاره‎ای، جواز حضور در بازی‏های المپیک را به دست آوردند. جودو ایران با کسب این نتایج به روزهای اوج خود نزدیک‎تر شد.

سولماز عباسی دومین سهمیه المپیکی قایقرانی را کسب کرد
به فاصله یک روز پس از المپیکی شدن محسن شادی، سولماز عباسی موفق شد دومین سهمیه بازی‎های المپیک در رشته روئنیگ را کسب کند. عباسی یکشنبه گذشته در روز پایانی مسابقات انتخابی المپیک روئینگ در قاره آسیا درفینال A ماده تک نفره سنگین وزن بانوان با زمان 7:53.31 دقیقه و تنها با اختلاف یک ثانیه در رده سوم قرار گرفت و مسافر لندن شد.

ورزش ایران در هفته رو به پایان با اتفاقات تلخ و شیرین زیادی روبرو شد

عضویت پینگ‎پنگ‎باز ایرانی در برنامه توسعه فدراسیون جهانی
با پیگیری‎های صورت گرفته و تائید فدراسیون جهانی تنیس روی میز، پوریا عمرانی عضو برنامه توسعه این فدراسیون شد. این برنامه توسط گروه توسعه و آموزش فدراسیون جهانی و به منظور حمایت از بازیکنان مستعد انجام می‎شود. بر این اساس عمرانی اواخر اردیبهشت‎ماه تورنمنت اوپن جوانان اسلواکی شرکت می‎کند. اردوی دو هفته‏ای در کمپ اشلاگر اتریش و بعد از آن حضور در رقابت‏های اوپن جوانان سوئد دیگر برنامه‏های عمرانی از حضور در برنامه توسعه فدراسیون جهانی است.

نصیری دبیر فدراسیون هندبال شد
یکشنبه گذشته با موافقت حمید سجادی، معاون وزارت ورزش و جوانان خسرو نصیری که پیش از این مسئول کمیته آموزش فدراسیون هندبال بود به عنوان دبیر این فدراسیون معرفی شد. حکم نصیری در حالی صادر شد که تا پیش از آن انتقادهایی مبنی بر تائید نشدن حکم دبیری سعید مرادی در فدراسیون هندبال مطرح شده بود.

تنیسورهای ایران از صعود بازماندند
مسابقات تنیس دیویس کاپ در گروه سوم آسیا - اقیانوسیه که با حضور ایران و هفت تیم خارجی در تهران برگزار شد، یکشنبه گذشته در حالی به پایان رسید که ایران با وجود میزبانی نتوانست یکی از دو صعود کننده به دسته دوم این رقابت ها باشد. در پایان این دیدارها تیم ایران به عنوان چهارمی بسنده کرد و تیم های سوریه و کویت نیز به عنوان دو تیم برتر به دسته دوم دیویس کاپ آسیا - اقیانوسیه صعود کردند.

وزنه برداران پس از 9 سال قهرمان آسیا شدند
تیم ملی وزنه برداری ایران پس از 9 سال قهرمان آسیا شد. این اتفاق دوشنبه گذشته در پایان پیکارهایی که در کره جنوبی جریان داشت، رخ داد که طی آن بهداد سلیمی صاحب دو گردن آویز طلا در حرکت یک ضرب و دو ضرب شد و طلای مجموع را هم از آن خود کرد. سجاد انوشیروانی نیز در این مسابقات به مدال برنز دست یافت تا در مجموع تیم ایران با 501 امتیاز و یک امتیاز بالاتر از میزبان قهرمان شود.

مرگ یک دوچرخه سواری به دلیل خوردن تن ماهی!
زیبا مهینی، عضو پیشین تیم ملی دوچرخه سواری که در مسابقات باشگاهی هم برای تیم ترافیک رکاب می‎زد، به دلیل مسمومیت غذایی جان خود را از دست داد. این اتفاق سه شنبه گذشته رخ داد. ظاهرا این دوچرخه سوار بعد از خودرن تن ماهی در دانشگاه دچار مسمومیت شده است اما با وجود انتقال به بیمارستان و تلاش‎های صورت گرفته جان خود را از دست داد. این خبر از سوی خانواده مرحوم مهینی اعلام شد هر چند که مسئولان دانشگاه سرو تن ماهی در این دانشگاه را تکذیب کردند. در هر صورت مراسم خاک سپاری دوچرخه سوار فقید ایران روز چهارشنبه برگزار شد ضمن اینکه پیش از برگزاری این مراسم خواهر مرحوم زیبا مهینی از اهدا اعضای بدنی وی خبر داد.

صدرنشینی پرسپولیس پرید
ورزشگاه آزادی تهران سه شنبه گذشته میزبان 73154 تماشاگری بود که برای تماشای دیدار تیم‌های پرسپولیس و الهلال عربستان در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه آمده بودند اما ناراضی تر از همیشه محل را ترک کردند چون شاگردان مصطفی دنیزلی در پایان رقابت با حریف خود به خاطر دریافت گل از یوسف العربی متحمل شکست یک بر صفر شد. پرسپولیس با این شکست 8 امیتیازی شد و به رده دوم سقوط کرد.

وزنه برداری پس از 9 سال قهرمان آسیا شد و جودو هم پس از سال‎ها در آسیا موفق عمل کرد

پیروزی همراه با صعود سپاهان در شب 50 میلیونی
در چارچوب هفته پنجم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه گذشته تیم سپاهان که برای دیدار با النصر امارات راهی این کشور شده بود در ورزشگاه آل مکتوم دبی موفق شد میزبان خود را سه بر صفر شکست داد."برنو سزار"، "جواهر سوکای" و سید مهدی سید صالحی زنندگان گل های سپاهان در این بازی بودند. تیم فوتبال سپاهان با این پیروزی 10 امتیازی شد و به صدر جدول گروه سوم بازگشت. از اتفاقات جالب این بازی این بود که پس از حرکت جوانمردانه بازیکنان النصر و در شروع دوباره بازی، دروازه بان این تیم عربی روی مهاجم سپاهان خطا کرد که اخراجش را به دنبال داشت. ضربه پنالتی سپاهانی ها را امید ابراهیم به آرامی به دروازه بان تازه وارد تیم النصر پاس داد تا بازی جوانمردانه اماراتی ها را پاسخ دهد. مدیرعامل سپاهان هم به خاطر این بازی جوانمردانه بازیکنان تیم فوتبال به آنها 50 میلیون تومان پاداش داد.

مسابقات بسکتبال باشگاه‎های آسیا به تعویق افتاد
به دلیل فاصله کم مسابقات بسکتبال باشگاه‎های آسیا با رقابت‎های غرب آسیا و مخالفت فدراسیون بسکتبال ایران با این موضوع، این مسابقات به تاخیر افتاد. بر این اساس رقابت‎های باشگاه‎های آسیا که قرار بود 12 تا 22 خردادماه در بیروت لبنان برگزار شود، 15 تا 22 مهرماه برگزار خواهد شد. مسابقات غرب آسیا نیز10 روز زودتر و از 22 خردادماه آغاز می‌شود.

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر موزامبیک 9 نفره
تیم ملی فوتبال ایران روز چهارشنبه در دیدای تدارکاتی که در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد میزبان تیم ملی موزامبیک بود که موفق شد این تیم را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد. این نتیجه در حالی رقم خورد که بازیکنان تیم ملی موزامبیک به دلیل اخراج دو نفر از هم تیمی‎های خود بازی را در دقایق پایانی 9 نفره دنبال کردند. سعید بخشی‌زاده هم داور این بازی بود.

فوتسال ایران قهرمان غرب آسیا شد
مسابقات فوتسال غرب آسیا روز چهارشنبه با قهرمانی تیم ملی ایرن در ارومیه به پایان رسید. درروز پایانی این مسابقات و در دیدار نهایی تیم ملی ایران در مصاف با اردن به برتری 5 بر صفر دست یافتند و صاحب جام قهرمانی شدند. کویت، فلسطین وعراق حریفانی بودند که تیم ملی ایران برای رسیدن به فینال آنها را از پیش رو برداشت.

صعود استقلال و تثبیت جایگاه سپاهان 
فدراسیون آماروتاریخ فوتبال جهان جدیدترین رده‎بندی400 تیم باشگاهی در جهان را روز چهارشنبه اعلام کرد. بر این اساس استقلال که در رده‌بندی گذشته صاحب جایگاه 102 بود به رده 117 سقوط کرد ودر کنار تیم دینامو بخارست رومانی ایستاد. این در حالی است که پرسپولیس با 16 پله صعودی که داشت در کنار تیم‌های کورتری بلژیک، اسپانیول بارسلونا، سن پاتریک ایرلند، فورتلزا برزیل، لیتکس بلغارستان، مایورکا اسپانیا، ساندرلند انگلیس و کاتانیا ایتالیا در رده 221 قرار گرفت. در این رده‌بندی تیم سپاهان در جایگاه 125 باقی ماند.

برد و باخت تیم ملی والیبال ایران در اروپا
تیم ملی والیبال ایران که برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک آماده می‎شود، طی هفت روز گذشته برگزارکننده دیدارهای تدارکاتی در صربستان و بلغارستان بود. در جریان برگزاری  این دیدارهای تیم ملی ایران د اولین دیدار برگزار شده برابر صربستان رابا نتیجه 3 بر 2 واگذار کرد و در دومین دیدار مقابل این تیم صاحب پیروزی 3 بر یک شد. تیم ملی از روز دوشنبه شب نیز دیدارهای خود در تورنمنت بین‎المللی بلغارستان را آغاز  که طی آن در مصاف با تیم "ب" میزبان با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و در دومین دیدار که سه شنبه شب برگزار شد نیز استرالیا را سه بر صفر شکست داد.

پیروزی حیات بخش استقلال
تیم فوتبال استقلال در روز پایانی هفته پنجم رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه شب در ورزشگاه آزادی تهران با نتیجه 3 بر صفر تیم الریان قطر را شکست داد تا با کسب سه امتیاز این دیدار همچنان به صعود از گروه اول این رقابتها امیدوار باقی بماند و چشم به دیدار آخرش برابر نسف قارشی ازبکستان داشته باشد تا در صورت کسب امتیاز در این دیدار راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود.


تاریخ: 1391/2/14
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: