برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ابراز نگرانی کمیته بین المللی المپیک از آگهی تلویزیونی آرژانتین

تهران - کمیته بین المللی المپیک ضمن انتقاد از پخش یک آگهی تلویزیونی در آرژانتین که المپیک لندن را با مناقشه این کشوربا انگلیس بر سر جزایر فالکند مرتبط کرده، آن را تلاشی برای بهره برداری از این بازیها جهت اهداف سیاسی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیته بین المللی المپیک در نامه ای به کمیته ملی المپیک آرژانتین این آگهی را که در مورد ادعای مالکیت آرژانتین بر این جزایر است، تقبیح کرد.

دراین آگهی تلویزیونی، فرناندو زیلبربرگ کاپیتان هاکی روی چمن، در بندر استنلی درجزایر فالکند تمرین می کند تا برای بازیها آماده شود و این مطلب را اعلام می کند که برای رقابت در خاک بریتانیا، ما در خاک آرژانتین تمرین می کنیم.

کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد، بازیهای المپیک نباید میدانی برای طرح مسائل سیاسی باشد و این کمیته ازهرگونه تلاش برای بهره برداری سیاسی از این بازیها ابراز تاسف می کند.

این کمیته افزود:کمیته ملی المپیک آرژانتین در مواردی به آنها اطمینان داده که از این بازیها بهره برداری سیاسی نخواهد کرد و به منشور المپیک کاملا احترام می گذارد.

درهمین رابطه،ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس، آرژانتین را متهم به تلاش برای بهره برداری سیاسی از المپیک کرد.

روزجمعه نیز سازمانی که این آگهی را تهیه کرده، این اقدام را محکوم کرد.سازمان تبلیغاتی 'یانگ اند روبیکم' نیز بخاطر این آگهی که توسط یک سازمان آن در آرژانتین تهیه شده عذرخواهی کرد و اعلام کرد این اقدام توهینی به مردم سراسر جهان و روح المپیک است.

این سازمان اقدام تهیه کنندگان این آگهی راغیرقابل قبول اعلام کرد و از دولت آرژانتین خواست این آگهی را بردارد.

مشاجره برسر این جزایر که آرژانتین آنها را مالویناس می نامد،میان دولت های انگلیس و آرژانتین در سال جاری بالا گرفت و دو طرف یکدیگر را به تجاوز و گستاخی متهم می کنند.

آرژانتین جزو بیش از 200 کشوری است که تیم ورزشی خود را به بازیهای المپیک لندن اعزام می کند.

کمیته بین المللی المپیک در بیانیه خود افزود:همیشه تلاش کرده ورزش را از سیاست جدا کند و روح بازیها و تمام کسانی که در این بازیها شرکت می کنند ، محترم بداند.

**1584**1590

تاریخ: 1391/2/16
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: