برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

جوان ترین مربی گیلان در آرزوی آینده روشن برای والیبال بندرانزلی است

بندرانزلی - بندرانزلی شهر ورزش است؛ فوتبال، بوکس، قایقرانی، ورزش های رزمی، شطرنج، کشتی فرنگی، پرورش اندام و اکنون والیبال بندرانزلی نیز با جوان ترین مربی استان گیلان، خود را برای جهشی بزرگ آماده می کند.

'حامد نژداغی' مربی والیبال و فارغ التحصیل تکنولوژی ساختمان است و شاید آموخته هایش از این دو رشته، او را بر آن داشته که برای والیبال بندرانزلی از پایه برنامه ریزی کند.

حامد نژداغی متولد سال 1368 است. والیبال را زیر نظر جلیل داداشی شروع کرد و با مربیگری مهران نظری ادامه داد. در تیم آموزشگاه های استان گیلان و پاسارگاد تهران بازی کرد و در سال سوم دبیرستان به اردوی تیم نوجوانان ایران دعوت شد و در رقابت های انتخابی این تیم شرکت کرد.

آسیب دیدگی، دوری از زادگاه و خانواده و فقدان حامی، موجب خط خوردن وی از تیم ملی و بازگشت به شهرش شد.

17 ساله بود که از برگزاری کلاس مربیگری درجه سه والیبال در شهرستان فومن در استان گیلان با خبر شد و تصمیم گرفت در کسوت مربی به دیگرانی مانند خودش کمک کند تا به اوج برسند.

نژداغی در این کلاس شرکت کرد و جزو سه نفر برتر و جوان ترین مربی والیبال استان گیلان شد. پس از آن در کلاس مربیگری

درجه دو شرکت کرد و دوره آنالیز، استعدادیابی والیبال، بدنسازی والیبال و روانشناسی ورزشی را گذراند.

سال 89 در کلاس پیشرفته والیبال شرکت کرد و در این موقع بود که به او مربیگری تیم های پایه والیبال بندرانزلی را پیشنهاد دادند.

نژداغی می گوید: آن زمان والیبال بندرانزلی مطرح نبود. من برای والیبال پایه، مینی والیبال، نونهالان و نوجوانان از ابتدایی تا دوم دبیرستان برنامه ای را تا سال 92 ارایه کرده و تابستان سال 89، کار را با 11 نفر شروع کردم.

نژداغی، به عنوان جوان ترین استعدادیاب آموزش و پرورش به تمام مدارس روستاهای شهرستان بندرانزلی برای یافتن بازیکنان مستعد والیبال مراجعه و 100 نفر را انتخاب کرد.

دست های کشیده و پاهای بلند، وزن کم، پنجه های بزرگ و قوی از معیارهای او برای انتخاب بازیکنان مستعد والیبال بود.

پس از آن از بین این 100 نفر، 50 بازیکن برگزیده شده و 30 نفر در قالب تیم نونهالان و مینی والیبال و 20 نفر نیز در قالب تیم والیبال آموزش و پرورش، سازماندهی شدند.

از همه افراد انتخاب شده آزمون پزشکی گرفته و برایشان پرونده پزشکی درست شد. ولی معیارهای مورد نظر او فقط به آمادگی جسمانی خلاصه نمی شد.

این مربی جوان، بر منضبط بودن شاگردانش تاکید بسیار دارد و در مورد علت آن می گوید: والیبال یک ورزش گروهی و نیازمند انضباط و همکاری است.

به گفته وی، بازیکنان انتخاب شده جزو افراد منضبط و با هوش هستند.

نژداغی به آنها یاد داده، هدف قهرمانی نیست بلکه ورزش و سالم زندگی کردن است.

سال گذشته تیم بندرانزلی در رقابت های استان گیلان شرکت کرد و چهارم شد و سه بازیکن این شهرستان برای مسابقه های قهرمانی ایران در شهر یزد انتخاب شدند ولی هیات والیبال استان گیلان به دلیل مشکلات مالی نتوانست آنها را به این مسابقه ها

اعزام کند.

این مهندس جوان ورزشی می گوید: امسال می خواهیم دو تیم به رقابت های استان گیلان اعزام کنیم.

وی گفت: با کمک مسوول تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی توانستیم سالنی را در هنرستان شرف به کانون والیبال اختصاص دهیم.

نژداغی یادآور شد: دو تیم نونهالان (چهارم ابتدایی تا اول راهنمایی) و نوجوانان (اول راهنمایی تا دوم دبیرستان) را تشکیل داده ایم و در همین ماه، رقابت های آموزشگاه ها را داریم.

او یک برنامه 45 روزه تا پایان اردیبهشت ماه برای آمادگی جسمانی و ارتقای تکنیکی بازیکنان تیم خود دارد ولی برنامه اصلی او برای فصل تابستان است.

نژداغی برای تربیت نسلی قوی در والیبال بندرانزلی، کسب تجربه از پیشکسوتان را با دانش روز در هم می آمیزد.

این مربی جوان معتقد است: شهرستان بندرانزلی به راحتی می تواند در رشته والیبال به ویژه والیبال ساحلی نیز مانند سایر رشته های ورزشی گل کند اگر به این رشته بهای کافی داده شود.

وی در خاتمه گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان و شهرستان بندرانزلی با قدر نهادن به تلاش های بی دریغ مربیان زحمت کش، باید شرایط ادامه کار را برای آنها مهیا کنند تا آنان

بتوانند با علاقه به پرورش نسلی فعال، قدرتمند و با دانش بپردازند.

620 / 1589

تاریخ: 1391/2/17
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: