برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تیم ملی زورخانه ایران به کویت سفر می کند

تهران - تیم ملی ورزش زورخانه ای ایران برای معرفی و اجرای این ورزش ملی کشورمان به مناسبت نخستین هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کویت راهی این کشور می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، دبیر این فدراسیون با اعلام این خبر گفت: نخستین هفته فرهنگی کشورمان در کویت با حضور محمدباقر خرمشاد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی الیوحه دبیرکل شورای ملی فرهنگ، هنر و ادب کویت وجمعی از اهالی فرهنگی دو کشور و سفیران و شخصیت های سیاسی خارجی مقیم کویت و تعدادی از نمایندگان مجلس ملی این کشور در تالار هنری الدسمه افتتاح شد.

فرهاد طلوع کیان از اجرای ورزش زورخانه ای در تالار هنری الدسمه، موزه هنرهای نوین و منطقه المبارکیه کویت خبر داد و افزود: این اعزام گام موثری در جهت شناساندن ورزش اصیل ایرانی و همچنین موجب تقویت غرور ملی ایرانیان است.

وی تاکید کرد: این ورزش چکیده ای از فرهنگ اصیل و مقدس ایرانیان است که زیبایی های بصری با جنبه های معنوی، هنری و ورزشی آن هر بیننده ای را مجذوب می کند و مایه افتخار هر ایرانی است.

دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ادامه داد: آیین های پهلوانی و زورخانه ای ایران زمین به عنوان میراث معنوی بشریت، در یونسکو ثبت شده است و فرصت آشنایی کویتی ها با ورزش پهلوانی کشورمان، هدیه معنوی ایرانیان به مردم کویت تلقی می شود.

وی اظهار داشت: همزمان با اجرای تیم ملی، بروشور نفیس و لوح فشرده معرفی این ورزش نیز به 6 زبان جهت توزیع در این رویداد فرهنگی توزیع می شود.

ترکیب تیمی که با همت اداره کل هماهنگی های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به کویت اعزام می شود به شرح زیر است:

مرتضی سبزی، حسین میکده، حمیدرضا راهپیما و فرشاد حیدررضایی

علیرضا صغیر همزمان به عنوان ورزشکار و مربی، محسن بحریان، امیر کمالی و بهرام غرقی به عنوان مرشدان مرشدان، میثم موحد فرد (مسئول روابط بین الملل) و محمد حسین غرقی ( سرپرست) این تیم را همراهی می کنند.

2024**1553

تاریخ: 1391/2/19
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: