برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

عابدینی در گفتگو با مهر:نمی‎گویم مدال المپیک را نمی‎گیرم/ نزدیک بود قبل از المپیکی شدن سکته کنم!

تنها شمشیرباز المپیکی ایران با اشاره به شرایط سختی که برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک داشت، گفت: تمام تلاشم را برای گرفتن بهترین نتیجه در این بازی‌ها ارائه می‎‏کنم اما در عین حال قولی برای گرفتن مدال المپیک نمی‎دهم همان طور که حرفی از نگرفتن مدال هم نمی‎زنم.

مجتبی عابدینی که برای نخستین بار شمشیربازی ایران را صاحب سهمیه المپیک کرد در گفتگو با خبرنگار مهر به شرایطی که پس از کسب سهمیه با آن مواجه شده بود، اشاره کرد و اظهارداشت: گرفتن سهمیه المپیک آنهم در اسلحه سابر کار راحتی نیست به همین دلیل خیلی‌ها باورشان نمی‌شد که یک ایرانی این سهمیه را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه کسب سهمیه در شمشیربازی کمتر از طلای المپیک نیست، خاطرنشان کرد: شرایط برای گرفتن سهمیه در اسلحه سابر نسبت به دو اسلحه دیگر با توجه به حضور کشورهای قدرتمندی مانند قزاقستان، فیلیپین، استرالیا و ویتنام خیلی سخت بود. البته در اسلحه اپه هم ورزشکاران قدری از کشورهای قرقیزستان، هنگ‌کنگ و ژاپن شرکت داشتند اما در کل شرایط برای من سخت‌تر بود.

شمشیرباز اسلحه سابر ایران تاکید کرد: در اسلحه اپه سه نفر برتر مسابقات راهی بازی‌های المپیک می‌شدند اما در اسلحه سابر فقط فرد قهرمان بود که المپیکی می‌شد. یعنی من فقط باید مدال طلا می‌گرفتم تا بتوانم وارد بازی‌های المپیک شوم. این شرایط کارم را سخت‌تر و شرایط را حساس‌تر کرده بود.

عابدینی که با از پیش رو برداشتن حریفی از ژاپن در دیدار نهایی مسابقات زون آسیا - اقیانوسیه صاحب سهمیه المپیک شد، خاطرنشان کرد: رقابت با ورزشکارانی که در این مسابقات شرکت کرده بودند، سخت‌‌تر از حد تصور بود. پیش از برخی دیدارها به حدی استرس داشتم که احساس می‌کردم الان است که سکته کنم، به خصوص قبل از دیدار آخر برابر شمشیرباز ژاپنی.

وی ادامه داد: وقتی به دیدار نهایی رسیدم، مصمم شده بودم که با کسب سهمیه مسابقاتم را تمام کند اما این انگیزه هم مانع شرایط بدی که با آن مواجه بودم، نشده بود. دوست داشتم سهمیه بگیرم اما از شدت استرس می‌ترسیدم قبل از اینکه سهمیه بگیرم سکته کنم! شب دیدار با حریف ژاپنی یکی از بدترین شب‎های زندگی‎ام بود.

بازیکن تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران یادآور شد: من هیچ قولی برای کسب سهمیه نداده بودم اما بیشترین توانم را گذاشتم برای اینکه آن را بگیرم حالا هم باید تلاش بیشتری داشته باشم تا شمشیربازی را در نخستین حضور المپیکی‌اش صاحب نتیجه‌ای خوب کنم، البته هیچ قولی برای گرفتن مدال نمی‌دهم. نمی‌گویم مدال می‌گیرم اما در عین حال نمی‌گویم مدال هم نمی‌گیرم چون ورزش قابل پیش بینی نیست.

عابدینی که بابت المپیکی شدنش پنج میلیون تومان پاداش از طرف فدراسیون شمشیربازی دریافت کرد، گفت: مسئولان فدراسیون با وجود کمبود بودجه به ورزشکاران این رشته توجه زیادی داشتند به همین دلیل ما در مسابقات قهرمانی آسیا بعد از چین و کره جنوبی سوم شدیم و دیدار با چین قهرمان را با نتیجه نزدیک 45 بر 44 واگذار کردیم. در کل فدراسیون همیشه بازیکنان را از نظر روحی شارژ کرده است.

شمشیربازی المپیکی ایران به برنامه‌های آماده سازی که از سوی فدراسیون برای وی در نظر گرفته شده است، اشاره کرد و اظهارداشت: سه مسابقه جام جهانی همراه با اردوهای برون مرزی برنامه‌های در نظرگرفته شده است. امیدوارم این برنامه‌ها کمک کند با بهترین آمادگی عازم لندن شوم.


تاریخ: 1391/2/19
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: