برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

رویکرد دولت دهم تحکیم بنیان خانواده، سلامت نسل آینده درگرو سلامت بانوان است

تبریز- مدیر کل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان شرقی گفت: سلامت نسل آینده در گروه سلامت بانوان جامعه است و این امر مستلزم توجه به ورزش و توسعه فضای ورزشی ویژه بانوان می باشد.

' نسرین پیرسمساری ' روز یکشنبه در بازدید از ایرنا مرکز تبریز اظهار کرد: بدون توسعه فضاهای ورزشی نمی توان به ورزش بانوان امیدوار بود.

وی با بیان اینکه فقر حرکتی دختران در سنین رشد و جوانی موجب شده مشکلات زیادی در سنین بالا بروز یابد، ‌ادامه داد: اگر پوکی استخوان، افسردگی، چاقی و رژیم های غذایی کذایی وجود نداشته باشد، زنان با نشاط و سالم بوده و به دلیل نقش موثر آنها در اجتماع این نشاط به کل جامعه سرایت می کند.

وی یادآورشد: افسردگی تهدیدی جدی برای زنان ماست که موثرین راه برای رفع آن پرداختن به ورزش است.

پیرسمساری افزود: زنان ما به دلیل حجب و حیای بالا نمی توانند در ملا عام ورزش و از دستگاه های ورزشی تعبیه شده در پیاده روها و یا پارک های فضای باز استفاده کنند بنابراین ضرورت دارد پارک ها و فضاهای ورزشی ویژه بانوان افزایش یابد.

وی با یادآوری این نکته که آذربایجان شرقی تنها استان کشور است که شش پارک بانوان دارد، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری های استان قرار است این پارک ها در تمام شهرستان های استان نیز ایجاد شود.

وی اظهارکرد: امکانات ورزشی موجود جوابگوی نیاز بانوان استان نیست و باید در جهت افزایش فضای ورزشی بانوان اقدام شود.

**** رویکرد دولت دهم تحکیم بنیان خانواده است ****

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: رویکرد دولت های نهم و دهم تحکیم بنیان خانواده بوده و در این راستا گام های مثبتی برداشته شده که از جمله آنها توسعه فضاهای ورزشی ویژه بانوان است.

پیرسمساری افزود: فعالیت های ورزشی بانوان استان 35 درصد افزایش یافته و براساس مصوبه دولت در هر شهرستان حتی در دورترین نقاط کشور حداقل یک سالن ورزشی ویژه بانوان ایجاد می شود.

وی یادآورشد: در دولت های قبلی مشارکت بانوان در جامعه چشمگیر بود، ولی در دولت نهم و دهم این مشارکت با هدف تحکیم بنیان خانواده و با تاکید بر اشتغال خانگی و حضور زنان در عرصه های فرهنگی ساماندهی شد.

وی اظهارکرد: دختران ما هدفمند وارد اجتماع می شوند و رشد 67 درصدی حضور دختران در دانشگاه ها در کنار آسیب های احتمالی معنا و نتیجه مثبتی دارد.

پیرسمساری بر لزوم توسعه فضاهای فرهنگی و ایجاد زمینه گفتمان های فرهنگی در شهر تاکید کرد.

**** کمیته سلامت و بهداشت بانوان ایجاد شود ****

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری پیشنهاد کرد با ایجاد کمیته ویژه ای با عنوان سلامت و بهداشت بانوان مسایل مربوط به این قشر به شکل منسجم تر و بهتری مطرح شود.

وی گفت: آموزش و پرورش، صدا وسیما و‌ رسانه های نوشتاری می توانند در زمینه فرهنگ سازی برای انجام برنامه های مناسب ورزشی و همچنین تغذیه سالم و صحیح موثرترین نقش را ایفا کنند.

پیرسمساری اظهار کرد: فرهنگ نماز باید در جامعه پیاده شود چرا که نماز علاوه بر بعد معنوی آن موجب آرامش جسم و روح شده و بهترین نوع حرکات ورزشی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: اگر ورزش به عنوان یک ارزش در جامعه تلقی شود، گرایش به آن و در نتیجه سطح سلامت اقشار جامعه افزایش می یابد.

وی گفت: اگر برنامه های ورزشی و فرهنگی اثر بخش و متنوع با همکاری نهادهای مختلف از جمله شهرداری اجرا شود، گرایش جوانان به این برنامه ها افزایش می یابد.

**** باور به توانایی جوانان ایرانی معجزه می کند ****

مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: جوانان ما استعدادهای فوق العاده ای دارند و زمینه پذیرش آموزه های دین اسلام در وجود آنها فراهم است و اگر توانایی های آنها را باور داشته باشیم شاهد نتیجه معجزه آسایی در توسعه و پیشرفت کشور خواهیم بود.

وی افزود: جوانان مابه مکتب اسلام و اهل بیت عشق می ورزند و نمونه آن را می تواند در مراسم شب های احیا مشاهده کرد، فقط کافیست با برنامه ریزی مناسب این جوانان را به مسیرهای مناسب هدایت کرد.

وی گفت: باید فضاهای مناسب تبلیغاتی برای جوانان به ویژه توسط دانشگاه ها و حوزه های علمیه فراهم شود و متولیان فرهنگی به این امر توجه ویژه داشته باشند.

پیرسمساری تاکید کرد: تعامل بین بخشی می تواند در زمینه مسایل فرهنگی نتیجه بخش تر باشد.

8120/587

تاریخ: 1391/2/24
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: