برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

در آخرین شب برنامه 90؛از پیاده روی 40 کیلومتری تا پیرمرد 100 ساله/ دوشنبه شب‌ها راحت بخوابید!

آخرین برنامه نود در فصل یازدهم لیگ برتر فوتبال شب گذشته در حالی برگزار شد که این برنامه تحت تاثیر قهرمانی سپاهان و صعود گهر زاگرس به لیگ برتر قرار داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان یافتن مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور و مشخص شدن قهرمان این بازی‌ها برنامه نود هم برای آخرین بار روی آنتن رفت. این برنامه از دو ماه دیگر مجددا روی آنتن خواهد رفت و به گفته فردوسی‌پور مردم حالا می‌توانند دوشنبه شب‌ها راحت بخوابنند! برنامه شب گذشته نود بیشتر زمان خود را به قهرمانی سپاهان، مصاحبه با "زلاتکو کرانچار" و محرم نویدکیا، سرمربی و کاپیتان این تیم اختصاص داد و در ادامه جشن و شادی مردم دورود به خاطر صعود این تیم به لیگ برتر به نمایش درآمد.

سئوال آخرین نظرسنجی برنامه نود به مهمترین اتفاق در فصل 91-90 اختصاص داشت. افت استقلال در دور برگشت مسابقات، درخشش تیم‌های صبا و نفت تهران، رتبه دوازدهمی پرسپولیس در لیگ برتر، سومین قهرمانی متوالی سپاهان در لیگ و نایب قهرمانی تراکتورسازی پنج گزینه این سئوال بودند. در نهایت رتبه دوازدهمی پرسپولیس  62 درصد آرا را به دست آورد، 14 درصد به افت استقلال رای دادند، 11 درصد سومین قهرمانی سپاهان را مهمترین اتفاق دانستند، 10 درصد به نایب قهرمانی تراکتورسازی رای دادند و درخشش صبا و نفت هم با سه درصد در انتهای نظرسنجی قرار گرفت.

بخش اول برنامه نود به مانند هفته‌های گذشته به آیتم نود درجه اختصاص داشت. این بخش به عکس انداختن مظلومی با جام قهرمانی در تهران، بی پولی راه آهنی‌ها و فروختن اتومبیل‌های شخصی، مراسم جالب تبریزی‌ها قبل از بازی با ملوان در تبریز، بی‌پولی بازیکنان داماش و پیاده روی علیرضا مرزبان مربی سپاهان بعد از قهرمانی این تیم اشاره کرد.

پس از بخش نود درجه فردوسی پور بحث اصلی برنامه یعنی قهرمانی سپاهان را باز کرد و گفت که کمتر کسی فکر می‌کرد سپاهان قهرمان شود. در این هنگام گزارش کاملی از اتفاقاتی که در باشگاه سپاهان از ابتدای فصل رخ داد نشان داده شد و به جدایی ستاره‌های این باشگاه، اختلافات ساکت با حسینی، جدایی ساکت، برکناری بوناچیچ و ... اشاره شد.

کرانچار: رئیس فدراسیون فوتبال کرواسی مشکل دارد
میهمانان برنامه نود زلاتکو کرانچار و محرم نویدکیا سرمربی و کاپیتان سپاهان بودند که به خاطر بازی امروز این تیم با الهلال در اصفهان، نتوانستند به تهران بیایند. به همین خاطر صدا و سیمای واحد اصفهان با آماده کرده استودیویی یک ارتباط مستقیم با استودیوی برنامه نود برقرار کرد. ابتدا زلاتکو کرانچار و مرزبان جلوی دوربین نشستند و به سئوالات پاسخ دادند. کرانچار ابتدا در خصوص جدایی‌اش از پرسپولیس گفت: من 15 روز قبل از شروع مسابقات به تهران آمدم و حتی نتایج خوبی با پرسپولیس گرفتم، تیم را به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بردیم و در رده سوم جدول بودیم. احساس من این بود که پرسپولیس حتی می‌تواند قهرمان شود. با این حال جدایی من از پرسپولیس توافقی و مهربانانه بود و آرزو کردم این تیم با علی دایی موفق باشد.

نکته عجیب در صحبت‌های کرانچار این بود که او در پاسخ به هر سئوال به صورت پیوسته و بدون وقفه پاسخ می‌داد. موضوعی که باعث شد فردوسی‌پور چندبار به مرزبان تذکر بدهد به خاطر محدودیت وقت صحبت‌های کرانچار را بریده بریده ترجمه کند. مرزبان هم ابتدا گفت که وقتی کرانچار تند جواب می‌دهد، او نمی‌تواند این صحبت‌ها را بنویسد و سلول‌های مغزی‌اش جوش می‌آورد!

بین صحبت‌های کرانچار، بازی سپاهان با مس سرچشمه به نمایش درآمد. سپس فردوسی‌پور از کرانچار پرسید که آیا در سپاهان می‌ماند یا خیر؟ کرانچار در پاسخ گفت: من یکسال دیگر با سپاهان قرارداد دارم و در این تیم می‌مانم. قصد من این است که سپاهان را به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان ببرم. ضمن اینکه من با فدراسیون فوتبال کرواسی صحبتی نکرده‌ام. این فدراسیون مشکلات خاص خودش را دارد. ریاست آن مشکل دارد!

کرانچار درباره جدایی‌اش از تیم ملی مونته نگرو و حرف و حدیث‌هایی که در این خصوص هم وجود داشت، گفت: ما با این تیم نتایج خوبی گرفتیم و موفق بودیم، اما چیزهایی که آنها می گفتند اشتباه بود. ما را درست را انتخاب کردیم.

پیاده‌روی 40 کیلومتری مرزبان
علیرضا مرزبان هم درباره پیاده روی‌اش از ورزشگاه فولادشهر تا اصفهان بعد از قهرمانی گفت: روی تابلوی اتوبان نوشته بود تا اصفهان 37 کیلومتر فاصله است، اما فکر می‌کنم این فاصله بیشتر از 40 کیلومتر بود. من با 10 نفر از دوستان این راه را پیاده آمدم و ساعت 5:20 صبح بود که به اصفهان رسیدم. بعد از آن هم سراغ کله پاچه رفتیم!

پیرمرد 100 ساله فوتبال ایران
بعد از خداحافظی کرانچار، گزارشی پخش شد که در آن محمدرضا شیرازی پیرمرد 100 ساله و پیشکسوت فوتبال درباره این ورزش اظهارنظر کرد. او که ظاهرا طرفدار پرسپولیس بود، گفت: آن زمان که ما بازی می‌کردیم از توپ، کفش و 22 بازیکن خبری نبود! تیم ملی در کار نبود، خود بچه‌ها با هم بازی می‌کردند. الان بازیکنان تا یک مقدار می‌دوند خسته می‌شوند و آب می‌خواهند، آن موقع اصلا آب در کار نبود!

شیرازی البته به عملکرد ضعیف تیم پرسپولیس اشاره کرد و گفت: وقتی پرسپولیس گل سوم را خورد، اعصابم خرد شد و گذاشتم و رفتم!

حواشی قهرمانی سپاهان
بخش بعدی برنامه نود به حاشیه‌های قبل از بازی سپاهان با مس سرچشمه و همچنین جشن قهرمانی این تیم اختصاص داشت. در یکی حواشی قبل از مسابقه یکی از اهالی شهرستان های اصفهان از ساعت پنج صبح با پای پیاده به سمت فولادشهر حرکت کرده بود و ساعت 17:20 به ورزشگاه رسیده بود. او گفت که به عشق سپاهان این همه راه را پیاده آمده است و حتی به درخواست خیلی از اتومبیل‌هایی که به سمت ورزشگاه می‌آمدند جواب رد داده است.

یکی از حواشی جالب بازی تعداد زیاد تماشاگرانی بود که با موتورسیکلت به ورزشگاه آمده بودند. به گفته مسئول پارکینگ 1200 موتور در ورزشگاه پارک شده بود. در ادامه ماشین‌هایی نشان داده شد که به خاطر سپاهان کاملا به رنگ زرد درآمده بودند. بعد از بازی هم مصاحبه بازیکنان مختلف سپاهان نشان داده شد.  برونو سزار گفت که اولین جام قهرمانی‌اش را به دست آورده است. کریمیان هم تاکید داشت که این جام بیشتر از دو جام قبلی به بازیکنان سپاهان چسبیده است.

حضور نویدکیا و صحبت‌های جنجال برانگیز کاپیتان
جذاب‌ترین قسمت آخرین برنامه نود حضور محرم نویدکیا بود. نویدکیا همانند کرانچار در استودیوی اصفهان حاضر شد و رک و پوست کنده به سئوالات فردوسی‌پور پاسخ داد. برخلاف هفته‌های گذشته قرعه کشی هفته گذشته در این زمان و با کمک نویدکیا انجام شد. نویدکیا ابتدا درباره قانون منع حضور گلر خارجی گفت: این کار درست و منطقی نیست. من با این قانون موافق نیستم.

صحبت‌های کامل نویدکیا جداگانه در خبرگزاری مهر منتشر می‌شود.

90 تا 90 و دزدی از رختکن راه آهن
بعد از آنکه صحبت با نویدکیا به پایان رسید، بخش 90 تا 90 به نمایش درآمد. در این بخش وحید طالب لو گفت که حاضر است هرچقدر از شاهین پول گرفته را پس بدهد اما شاهینی‌ها هم سلامتی‌اش را به او برگردانند. آسیب دیدگی کی‌روش و بازی نکردنش مقابل تیم رسانه ورزش، دزدی از رختکن راه آهن و سرقت کفش تعدادی از بازیکنان، انتقاد به علی دایی به خاطر خوشحالی زیاد در بازی با پرسپولیس و همچنین اعتراض آبادانی‌ها به داوری لیگ از مهمترین قسمت‌های این بخش بود.

صحبت‌های ضد و نقیض استقلالی ها و درگیری جباری
فردوسی‎پور سپس بازی تراکتورسازی با ملوان را پخش کرد و همچنین صحبت‌های امیر قلعه نویی و انتقادش نسبت به ممبینی و ترکی دو داور فدراسیون فوتبال روی آنتن رفت. بازی استقلال با نفت تهران هم بعد از این مسابقه پخش شد. این بازی حواشی زیادی داشت از اعتراض تماشاگران به نتایج استقلال تا مصاحبه بازیکنان نسبت به دلایل ناکامی این تیم. برنامه نود بعد از این مسابقه سراغ خبرگزاری‌ها رفت و تعطیلی تمرینات استقلال با رهبری مجتبی جباری را به طور کامل پوشش داد و همچنین به چرخش 180 درجه‌ای علی فتح الله زاده در صحبت هایش نسبت به این بازیکن پرداخت.

پخش گزارش تمرین استقلال یک روز بعد از تعطیلی سوژه بعدی نود بود. در این گزارش مجتبی جباری با گزارشگران و خبرنگاران درگیر شد، امیرآبادی هماهنگی بازیکنان برای تعطیلی تمرینات را تکذیب کرد، اما سایر بازیکنان از جمله سید مهدی رحمتی و فریدون زندی آنرا تایید کردند. نکته جالب اینکه رحمتی گفت امیرآبادی هم در جریان تعطیلی تمرینات بوده است! علی نظری جویباری تنها مسئول باشگاه استقلال بود که به شدت خواهان برخورد با مجتبی جباری بود. او تاکید داشت استقلال از لیگ قهرمانان حذف بشود، اما باید با این بازیکن برخورد صورت بگیرد. در این بین میثم حسینی، مدافع جوان استقلال کلا روزها را فراموش کرده و خود را بی خبری زده بود!

جلالی: می‌روم شهرهای دورافتاده مربیگری می‌کنم!
آخرین دیدار پرسپولیس هم بعد از گزارش استقلال روی آنتن رفت. در حاشیه این بازی تعدادی از تماشاگران فولاد نشان داده شدند که شعار "حیا کن رها کن" را برای مجید جلالی سر می‌دادند. آنها همچنین شعار می‌دادند "فولاد مهد کودک"! جلالی هم که بسیار عصبانی بود در این خصوص به دوربین 90 گفت: وای به حال جایی که قدر خدمتکارانش را نداند. من مربی پروازی نبودم و سه سال در کنار تیم زندگی کردم. وقتی به فولاد آمدم سه بازیکن بومی در تیم حضور داشت اما الان تیم کاملا بومی است، ضمن اینکه در بازی با پرسپولیس به جز سه نفر، بقیه زیر 23 سال سن داشتند. من به شهرهای دور افتاده می‌روم و کارم را ادامه می‌دهم، مربیانی تربیت می‌کنم و از آنها می‌خواهم بازیکنان جوان بسازند تا اینطوری دست دلالان کوتاه شود.

حواشی جذاب صعود گهر به لیگ برتر
بعد از پخش فوتبال از نگاه عکاسان که بیشتر به قهرمانی سپاهان و صعود گهر اختصاص داشت، برنامه نود سراغ بازی گهر زاگرس و ایرانجوان رفت. پخش گزارشی قبل از شروع بازی و انتقاد تماشگران لرستانی به تغییر مکان بازی از سوژه های اصلی این گزارش بود. " گران ترین بازیکن ما سه میلیون تومان است، تیم را در دورود نگه می داریم حتی اگر از جیب خودمان پول بدهیم، این ورزشگاه ظرفیت برگزاری مسابقه پلی آف را نداشت و ..." محور صحبت‌های تماشاگران گهر را تشکیل می‌داد. البته جشن و شادی مردم دورود هم در نوع خود جالب بود. آنها برای استقبال از تیم‌شان در خیابان‌های شهر به شادی مشغول بودند.

مدیرکل تربیت بدنی و جوانان لرستان هم تاکید داشت که تیم در دورود می‌ماند مگر اینکه الزامات کنفدراسیون آسیا ایجاد محدودیت کند؛ در غیر اینصورت تیم به شهر دیگری در استان لرستان منتقل خواهد شد. غلامرضا بهروان هم بعد از این گزارش روی خط آمد و درباره شرایط ماندن گهر در دورود و همچنین ممنوعیت استفاده از گلر خارجی صحبت کرد.

بخش پایانی برنامه نود هم به نمایش سایر مسابقات لیگ و همچنین صحبت‌های اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی درباره رای تبانی در فوتسال اختصاص داشت.


تاریخ: 1391/2/25
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: