برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

در نشست المپیک مطرح شد؛انتقاد از تغییرات در فدراسیون‌های ورزشی/ افشارزاده: دخالت نمی‌کنیم

نشست ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک ویژه بازی‌های المپیک لندن به منظور بررسی روند آماده‌سازی کاروان اعزامی به این رقابت‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آغاز نشست این هفته ستاد تدارکاتی بازی های آسیایی و المپیک که به منظور بررسی آخرین وضعیت کاروان اعزامی به بازی های المپیک لندن برگزار شد، لطفعلی پورکاظمی، رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک  آماری فعالیت های انجام شده برای تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران المپیکی را ارائه داد.

پورکاظمی: ورزشکاران المپیکی مشکل جدی سلامت ندارند
وی گفت: به غیر از ورزشکارانی که در اردوهای برون مرزی به سر می برند و دوازده نفری که روز چهارشنبه برای آنها پرونده سلامت تشکیل می شود، دیگر ورزشکاران المپیکی با انجام معاینات و آزمایش های کامل پزشکی صاحب پرونده سلامت شده اند. کارهای لازم برای تهیه حفاظ دندان ورزشکاران رزمی هم انجام شده است. در کل تاکنون هیچ یک از ورزشکاران المپیکی مشکل جدی سلامت نداشته اند.

خبیری: برای انجام خدمات مشاوره ای به صورت رسمی اعلام آمادگی شد
خبیری، مسئول کمیته مشاوره مهارت های ذهنی ستاد تدارکاتی نیز از ارسال نامه ای به فدراسیون ها برای انجام خدمات مشاوره ای خبر داد و گفت: البته درمورد فدراسیون هایی که خود برای انتخاب مشاور و همکاری با وی اقدام می کنند، هیچ مسئولیتی متوجه ما نمی شود. ضمن اینکه مسئولان فدراسیون تکواندو برای تیم بانوان درخواست مشاور کرده اند. از فدراسیون بوکس و وزنه برداری هم چنین درخواستی ارائه شده است. با مسئولان تنیس روی میز، باقرزاده و جودو هم صحبت شده تا در صورت نیاز مشاور به آنها معرفی شود.  

افشارزاده: بدهی مالیاتی ورزشکاران مربوط به باشگاه ها بود
بعد از اینکه ارشدی، معاون مالی و اداری کمیته ملی المپیک از نهایی شدن معافیت موقت ورزشکاران المپیکی مشمول امور مالیاتی تا زمان بازی های المپیک که البته تعدادشان بیشتر از دوسه نفر نیست خبر داد، افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد که بدهکاری ورزشکاران مربوط به باشگاه ها بود که از ده پانزده سال پیش باقی مانده است نه کمیته ملی المپیک.

احمدیان: کمیته ملی المپیک نسبت به تغییرات فدراسیون ها موضع بگیرد
احمدیان، مدیرحراست کمیته ملی المپیک ومشاور رئیس کمیته ملی المپیک که یکی از افراد حاضر در نشست ستاد تدارکاتی بازی های آسیایی بود نیز به تغییرات ایجاد شده در راس پنج فدراسیون اشاره کرد و اظهارداشت: اینکه در آستانه المپیک چنین اتفاقاتی می افتد به صلاح نیست و باید کمیته ملی المپیک نسبت به آن موضع بگیرد.

وی تصریح کرد: احمد دنیا مالی که برکنار شده جزو روسایی بود که کارهای زیربنایی زیادی انجام داد و باید تقدیر شود. ورزشکاران وی سهمیه گرفتند.اگر این تغییرات ادامه داشته باشد عواقب بدی خواهد داشت.

در این لحظه دبیر کل کمیته ملی المپیک تاکیدکرد که دراین مقطع زمانی معرفی جایگزین دنیامالی به کمیته برگزاری بازی های المپیک سخت است. رحیمی، دبیر کل ستاد تدارکاتی بازی های آسیایی نیز یادآور شد که ممکن است روسای جدید اقدام به تغییر سرمربیان خود دهند که دراین صورت جایگزین کردن فرد جدید در فهرست کاروان ایران سخت است.

کرباسیان: 50 میلیون برای خرید تجهیزات آکادمی ملی المپیک تصویب شده است
شهنازی، رئیس آکادمی ملی المپیک و عضو هیئت رئیسه کمیته ملی المپیک با بیان اینکه تعمیرات موردنیاز درآکادمی انجام شده است اما هنوز برای خرید تجهیزات اقدامی صورت نگرفته است، کرباسیان، خزانه دار کمیته ملی المپیک از تصویب 50 میلیون دراین زمینه خبرداد.

سررشته: کشتی گیران نباید باتمام قوا درمسابقات جهانی شرکت می‎‌کردند
مهران سررشته، دبیر کمیته علمی ستاد تدارکاتی بازی های آسیایی و المپیک نیز با بیان اینکه به تمرینات ورزشکاران تکواندو، بوکس و جودودر آکادمی ملی المپیک پیگیری می شود، خاطرنشان کرد: به صورت مقطعی وکلی از آنها تست گرفته شده است. قرار بود کشتی گیران هم اردیبهشت ماه برای تست بیایند که هنوز این اتفاق نیفتاده است. برای تست دوچرخه سواران هم با رئیس فدراسیون صحبت کردیم که البته تغییر کرده است.

وی ادامه داد: در مورد ورزش های ساحلی هم از ورزشکاران اسکیت و کبدی تست گرفته شده است. فوتبال و والیبال هفته آینده برای تست می آیند. کشتی هم باید تست بدهد. به نظرم اشتباه بود که کشتی گیران با تمام قوا در رقابت های جهانی شرکت کردند. چون وزن کم کردن آنها مشکل ساز می شود.

افشارزاده: دخالت نمی کنیم
بهرام افشارزاده در پاسخ به اظهارداشت سررشته گفت: اگر در مسائل فنی تیم ها دخالت کنیم، اشتباه است. قانع شدم که کارشناسان کنارشان هستند. بزرگترین ضربه کشتی از لیگ بود. الان 67 روز به مسابقات کشتی المپیک باقی مانده و وزن کم کردن کشتی گیران مثبت بود چون نتایج خوبی به دست آوردند. در کل ورزشکان کشتی، وزنه برداری و تکواندو آمادگی لازم را دارند. گنجایش بدن  آنها کامل شده است  و ظرفیت کاهش وزن را دارند.

بررسی وضعیت ورزشکاران تنیس روی میز و شمشیربازی
دهخدا، عضو کمیته علمی و سنجش با اشاره به نشست هایی که با المپین های تنیس روی میز و ششمیربازی برگزار شده است، یادآور شد: در مورد اینکه مربی نوشاد عالمیان چه کسی پاسخ مشخصی نگرفته ایم. این نگرانی وجود دارد که در تنیس روی میز برنامه مدونی وجود ندارد. باید بررسی شود چون شاید مدال نخواهیم اما کسب عنوان پانزدهم یا بیستم هم مهم است.

در ادامه برجسته، مسئول کمیته سنجش و اندازه گیری تاکید کرد: برخی ورزشکاران خودشان کار می کنند و شاید نقش فدراسیون حمایت مالی است مانند ورزشکاران تنیس روی میز و دو ومیدانی؛ مانند احسان حدادی که فقط می دانند کجاست. البته فکر می کنم دست زدن به این ترکیب و روال درست نباشد.  به هر حال این ورزشکاران باهمین روند سهمیه گرفته اند و باید ادامه داشته باشد.

برجسته: نقطه ضعفی در قایقرانی نداشتیم
برجسته، مسئول کمیته سنجش و اندازه گیری با اشاره به نشستی که با دنیا مالی، رئیس فدراسیون قایقرانی (پیش از برکناری) داشت، گفت: تمام برنامه ها دقیق بود و مشخص بود که خوب برنامه ریزی شده است. نمی دانم از این به بعد انسجام حفظ می شود یا اینکه داستان تیر و کمان تکرار خواهد شد. باید تصمیمی گرفته شود و حداقل اینکه مربیان حفظ شوند. در کل نقطه ضعفی در قایقرانی نداشتیم. در مورد دوچرخه سواری هم گفتیم که برنامه هایتان باید اصلاح شود.  در دوومیدانی هم که اصلا فدراسیون نقشی ندارد.

کرباسیان: اگر 30 میلیارد تومان را به موقع بگیریم، مشکلی نداریم
کرباسیان، خزانه دار کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه امسال بودجه این کمیته 25 میلیارد است و 30 میلیارد هم برای المپیک در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: 8 میلیارد تومان در اردیبهشت ماه به فدارسیون ها تخصیص دادیم و امیدوارم در ماه خرداد هم رقم جدیدی را در اختیارشان قرار دهیم. در کل اینکه اگر 30 میلیارد تومان را به موقع دریافت کنیم، مشکلی نخواهیم داشت. درکل این روزها ورزشکاران به آرامش نیاز دارند. باید از تنشهای مدیریتی جلوگیری کنیم تا قهرمانان ما در آرامش باشند و بتوانند نتایج بهتری نسبت به المپیک گذشته بگیرند.

شعبانی: توجه به مسائل مالی آسیب فرهنگی دارد
شعبانی، رئیس کمیته فرهنگی کمیته ملی المپیک با انتقاد از اینکه این روزها ورزشکاران به مسائل مالی اهمیت زیادی می دهند گفت: باید تاکید کنیم که ورزشکاران حواسشان به المپیک باشد در حالیکه این روزها آنها مدام از مسائل مالی صحبت می کنند. این موضوع و توجه بیش از حد به مسائل مالی آسیب فرهنگی هم دارد.

افشارزاده هم در پاسخ به وی گفت: وقتی به ورزشکار قولی داده می شود باید بلافاصله به آن عمل شود. ورزشکار زندگی دارد. جوانی خود را روی ورزش گذاشته است.

در پایان نشست ستاد تدارکاتی بازی های آسیایی و المپیک مشاور رئیس کمته ملی المپیک تاکید کرد: وقتی به ورزشکار قولی داده شود و به آن عمل نشود موجب نارضایتی و بی اعتمادی وی خواهد شد. این انتقادات و صحبت های ورزشکاران به خاطر فقر مالی نیست بلکه دلیل آن فقر فرهنگی است. باید عواقب هر کاری را در نظر گرفت. بنابراین باید خودمان را اصلاح کنیم.


تاریخ: 1391/3/2
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: