برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کفاشیان : اهل پارتی بازی نیستیم

تهران - رییس فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهار نظرهای متفاوت در خصوص نحوه تصمیم گیری در کمیته انضباطی این فدراسیون و آرای نهایی آن گفت: اهل سفارش پذیری یا پارتی بازی نیستیم.

'علی کفاشیان' روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:حدود چهارتاپنج قاضی در کمیته انضباطی فعالیت می کنند که به دنبال چنین مسائلی نیستند.

کفاشیان درپاسخ به این پرسش که چرا کمیته انضباطی در خصوص برخی پرونده ها، 24 ساعته رای خود را اعلام می کند، اما در برخی دیگر ماهها رای صادر نمی شود، گفت : مدت زمان بررسی پرونده ها بستگی به کامل بودن یا ناقص بودن مدارک آنها دارد.

وی افزود: آرای پرونده های کامل غالبا زود اعلام می شود، اما آن دسته از پرونده ها که مدارک کاملی ندارند، نیاز به مدت زمان بیشتری برای تکمیل پرونده دارند.

کفاشیان در واکنش به این پرسش که فکر نمی کند، شاید سفارش های بیرونی باعث می شود که کمیته انضباطی برخی از پرونده ها را زودتر بررسی کند، گفت: اگر روزی مطلع شوم، اعضای کمیته انضباطی سفارش قبول کرده اند، به شدت با آنها برخورد خواهم کرد.

** مشکل مالی داریم، امیدوارم رییس جمهوری به داد ما برسد

رییس فدراسیون فوتبال درخصوص حاشیه های بوجودآمده برای ملی و نبود بودجه کافی گفت: همه چیز به مشکلات مالی بر می گردد.

وی در واکنش به اظهار نظر سرمربی تیم ملی در خصوص تامین نشدن خواسته هایش گفت : تا امروز تمام توان خود را به کار گرفتیم تا به درخواست های او جامع عمل بپوشانیم.

رییس فدراسیون فوتبال اظهارداشت: با وجود مشکلات مالی، تمام نیازهای تیم ملی تامین شده است، اگر چه قبول دارم که در برخی موارد دیر عمل کرده ایم.

کفاشیان گفت: فدراسیون فوتبال می خواهد که تیم های خوب خارجی به ایران بیایند و یا تیم ملی را برای برگزاری بازی های بزرگ به خارج از کشور بفرستد، اما نباید فراموش کرد که این امر با داشتن پول کافی تحقق می پذیرد.

وی درپاسخ به این پرسش که چگونه می خواهید، مشکلات مالی را برطرف کنید، گفت: چهار سال پیش درهمین شرایط، رییس جمهوری دستور پرداخت بودجه خاص به تیم ملی فوتبال ایران را صادر کرد؛ ما امیدواریم رییس جمهوری یک باردیگر به تیم ملی فوتبال ایران در این مقطع حساس کمک کند.

** بودجه اندک وزارت ورزش جوابگوی فوتبال نیست

کفاشیان در ادامه در خصوص رابطه فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش پس از اتفاقات بوجود آمده درانتخابات فدراسیون نیز گفت: همانند گذشته بودجه ای برای فدراسیون فوتبال دریافت می کنیم که احتمالا در سال جاری نیز داده خواهد شد.

وی گفت: امسال بیش از این بودجه می خواهیم، چرا که علاوه برتیم ملی چند تیم دیگر در رده های مختلف سنی و در دو بخش آقایان و بانوان را باید آماده حضور در مسابقات بین المللی و جهانی کنیم.

کفاشیان افزود: بودجه مختصری که از وزارت ورزش و جوانان به دست ما می رسد، جوابگوی نیازها نیست.

** در خصوص باشگاه ها، حق با سرمربی تیم ملی است

رییس فدراسیون فوتبال همچنین با رد همکاری نکردن باشگاهها با کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی و اختلاف ها میان وی و کی روش گفت: سرمربی تیم ملی معتقد است که بازیکنان حاضر در تیم های باشگاهی زمانی که به تیم ملی می آیند، کاملا آماده نیستند.

وی افزود:او ادعا می کند که به همین دلیل باید وقت بیشتری با بازیکنان داشته باشد تا آنان را از جهات مختلف آماده کند.

کفاشیان اظهار کرد: کی روش معتقد است که باشگاههای اروپایی ورزشکاران را آماده به تیم ملی تحویل می دهند و مربیان تیم های ملی در این قاره تنها بر روی تاکتیک بازیکنان کار می کنند،حال آنکه وی در ایران باید علاوه بر تاکتیک بر روی تکنیک و بدن سازی و... بازیکنان دعوت شده به تیم ملی نیز کار کند.

وی گفت: براساس همین استدلال، سرمربی تیم ملی می خواهد بازیکنان زمان بیشتری در اختیار او باشند تا کمبودها را جبران کند؛ به نظر من این حق طبیعی اوست و ما باید برای رفع این مشکل با تعداد تیم های کمتری لیگ برتر را برگزار کنیم.

کفاشیان اظهار داشت: فصل بعدی، لیگ ایران با حضور 16 تیم برگزار خواهد شد، البته هنوز تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده است و هیات رییسه فدراسیون نظر نهایی را در این باره خواهد داد.

** ورزش بانوان در زمان من پیشرفت کرد

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه به توسعه فوتبال و فوتسال در بخش بانوان اشاره کرد وگفت: چهار سال برنامه ای برای فوتبال بانوان وجود نداشت.

وی افزود:پس ازحضور درفدراسیون فوتبال به همه همکارانم اعلام کردم که بایدبه فوتبال بانوان به اندازه آقایان اهمیت داده شود.

کفاشیان با اشاره به حضور تیم های فوتبال و فوتسال بانوان ایران در مسابقات خارجی و اردوهای برون مرزی اظهار داشت: مقام بانوان در غرب آسیا حاصل تلاش های صورت گرفته در چهار سال گذشته بوده است.

وی گفت: امروز بانوان فوتسالیست ایران را به جام جهانی کوچک در پرتغال دعوت کرده اند که نشانگر توسعه این بخش است.

کفاشیان بااشاره به توسعه فوتبال بانوان گفت: زمانی تیم بانوان ایران در دور اول مسابقات آسیایی حذف می شد،اما امروز شاهدیم که با وجود حضور قدرت های برتر جهان در شرق آسیا، بانوان از دور مقدماتی به یک مرحله بالاتر در مسابقات آسیایی صعود می کنند که این مسئله نشانگر پیشرفت فوتبال ایران در این بخش است.

** به تلاش های فدراسیون برای حضور بانوان با لباس محجبه کمتر توجه شده است

رییس فدراسیون فوتبال درادامه اظهار داشت: باوجودی که تلاش های زیادی برای حضور بانوان با حجاب اسلامی انجام شد و فدراسیون بین المللی فوتبال وکنفدراسیون فوتبال آسیا در نهایت پذیرفت که بانوان مسلمان باحجاب اسلامی در رقابت ها شرکت کنند،اماکمترکسی به این موفقیت فدراسیون اشاره کرد.

وی افزود: این موفقیت بزرگی برای فوتبال بانوان ایران و کشورهای اسلامی بود.

** بودجه فوتبال و فوتسال بانوان از سایر درآمدهای فدراسیون تامین می شود

کفاشیان در ادامه با بیان اینکه به دلیل عدم پخش بازی های فوتبال یا فوتسال بانوان از تلویزیون در این بخش درآمد زائی صورت نمی گیرد، اظهار داشت: بودجه فعالیت در فوتبال بانوان از سایر درآمدهای فدراسیون تامین می شود.

وی گفت: وقتی تلویزیون مسابقات بانوان را نشان نمی دهد چگونه می توانیم در این بخش حامیان مالی را ترغیب به حمایت کنیم.

** برای یافتن مقصر باید تا جام جهانی صبر کرد

کفاشیان باطفره رفتن از پاسخ دادن به این پرسش که اگر تیم ملی به جام جهانی صعود نکند، مقصر این اتفاق چه فردی خواهد بود؟، گفت: باید تا آن زمان صبر کنیم.

وی افزود:اگرتیم ملی به جام جهانی صعودنکند،می نشینیم ومقصریامقصران آن راپیدامی کنیم،البته مردم ومسوولان کشور پیگیر اتفاقات و رخدادهای فوتبال هستند و زودتر از همه مقصر را پیدا می کنند.

** اختلافات تمام شده است

رییس فدراسیون فوتبال در واکنش به این پرسش که اختلافات میان شما و سایر افرادی که پیشتر در فدراسیون مسوولیت داشته اند یا هنوز در برخی مشاغل حضور دارند، به پایان رسیده است؟ نیز گفت: دیگر اختلاف ها تمام شده است هم اکنون هیات رییسه جدید بر سر کار آمده است ومطمئنا هر فردی درست کار کند، سرجای خود خواهد ماند و هر شخصی هم که خوب کار نکرد، برکنار می شود.

وی درخصوص انتقادهای پی درپی تیم ها از فدراسیون فوتبال در مقاطع زمانی مختلف گفت: در فوتبال همه اعتراض می کنند، تیم ها هر وقت می بازند، ناراحت می شوند و هر وقت می برند حق را به خود می دهند.

ورزشی**1346**1590

تاریخ: 1391/3/2
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: