برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

در فاصله دوماه به آغاز المپیک پشت ‌پرده برکناری ها

جام جم آنلاین: در فاصله دو ماه به آغاز بازی‌های المپیک 2012 لندن، موج برکناری روسای فدراسیون‌ها جامعه ورزش ایران را در شوک و حیرت فرو برده است؛ حیرت از این‌که آیا پشت این تغییرات و جابه‌جایی‌ها، ضعف‌های مدیریتی روسای کنار رفته نهفته است یا نیت دیگری پشت این تغییرات پنهان است، به گونه‌ای که گفته می‌شود یارگیری‌ها برای انتخابات کمیته ملی المپیک آغاز شده است. البته معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش می‌گوید نباید زیاد نگران این جابه‌جایی‌ها بود.

هر چند اصولا این رفتن و آمدن‌ها در ورزش موضوع تازه‌ای نیست و از گذشته تا امروز امری طبیعی در ورزش ایران بوده است، اما موضوعی که جامعه ورزش را نگران کرده، نزدیکی زمان این تغییرات به بازی‌های المپیک لندن است که به طور طبیعی می‌تواند تبعاتی را متوجه نتایج کاروان ایران از این بازی‌ها کند.

حمید سجادی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش می‌گوید نباید زیاد نگران این جابه‌جایی‌ها بود.

وی درباره علت تغییرات تنها گفته است که در اواسط جام جهانی نیز مربی یک تیم فوتبال عوض می‌شود، اما موضوع اساسی اینجاست که امروز جامعه ورزش به آن میزان از بلوغ رسیده است که بین مدیران ضعیف و قوی تمیز قائل شود.

از همین حیث نیز هست که جامعه ورزش با بخشی از این تغییرات موافق است و با بخشی نیز مخالف و خواهان این است که مسوولان ورزش برای این تغییرات دلایل منطقی ارائه کنند.

روز یکشنبه در شرایطی سه رییس فدراسیون برکنار و دو رییس فدراسیون نیز جابه‌جا شدند که گفته می‌شود دامنه این تغییرات به موارد فوق محدود نمی‌شود و امکان این وجود دارد که تنی چند از روسای فدراسیون‌ها نیز عذرشان خواسته شود، مثل رییس فدراسیون هندبال که البته جلال کوزه‌گری دیروز در رابطه با شایعه آن گفت: فعلا چنین مساله‌ای مطرح نیست و اگر بگویند برو، می‌روم.

چراغ سبز به حمید سجادی

در رابطه با تغییرات انجام شده در سطح روسای فدراسیون‌ها گفته می‌شود که به حمید سجادی گفته شده خودش را برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک آماده کند؛ انتخاباتی که بعد از المپیک لندن برگزار خواهد شد و همواره نیز بدون تنش و حاشیه نبوده است.

جدا از این‌که معمولا روسای سابق سازمان تربیت بدنی خواسته‌اند رییس کمیته ملی المپیک نیز باشند یا فردی در راس آن تشکیلات باشد که مورد تایید و وثوق شان باشد، شنیده‌ها حکایت از این دارد که سجادی نیز با چراغ سبز عباسی وزیر ورزش، برای شرکت در انتخابات این کمیته دورخیز کرده است. موضوعی که اگر حقیقت داشته باشد، باید رقابتی داغ بین محمد علی‌آبادی و حمید سجادی را در فردای المپیک به نظاره نشست.

علی زنگی‌آبادی رییس برکنار شده فدراسیون دوچرخه‌سواری با انتقاد از اقدام‌ وزارت ورزش و جوانان، دلیل تغییرات در راس فدراسیون‌های ورزشی را یارگیری وزارتخانه برای انتخابات کمیته ملی المپیک دانست و به ایسنا گفت: دلیل دیگری نمی‌تواند در تغییرات روسای فدراسیون‌ها تاثیرگذار باشد. مگر چه چیزی به ما دادند که حالا از ما توقع دارند؟

احمد دنیامالی رییس برکنار شده فدراسیون قایقرانی نیز با این نظر زنگی‌آبادی موافق است. وی در این زمینه به مهر گفت: در این عزل و نصب‌ها پشت پرده‌هایی وجود دارد که مردم از آن بی‌خبرند. من فکر می‌کنم یکی از دلایل اصلی این موضوع به بحث انتخابات آینده کمیته ملی المپیک که پس از رقابت‌های المپیک لندن برگزار می‌شود، برمی‌گردد.

رییس پیشین فدراسیون قایقرانی تاکید کرد: من عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی قایقرانی بوده و مسوول کمیته توسعه قایقرانی آسیا نیز هستم. امیدوارم نحوه برکناری من تبعاتی برای فدراسیون قایقرانی ایران نداشته باشد، هرچند که من تمام تلاش خود را می‌کنم تا این اتفاق نیفتد؛ چون از نظر من این مورد یک موضوع داخلی است. با وجود این صحبت دنیامالی، گویا بحث تعلیق فدراسیون قایقرانی جدی است و باید دید فدراسیون جهانی چگونه با این تغییر برخورد خواهد کرد.

حجت الله اکبرآبادی - گروه ورزش

تاریخ: 1391/3/3
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: