برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

فعالیت زنان استان اصفهان در 49 سبک رزمی

اصفهان – نایب رییس هیات ورزش های رزمی اصفهان گفت: هیات ورزشهای رزمی این استان دارای 49 سبک رزمی است که زنان اصفهانی در تمام این سبک ها فعال هستند.

'ویدا الهی' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انواع سبک های کیک بوکسینگ، دفاع شخصی، سلاح سرد، سبک های تاتمی، کشتی با کمربند و کیک جوجیتسو از جمله سبک های فعال در ورزشهای رزمی است.

وی به بالا بودن سطح فنی مسابقات استانی زنان و قابل قیاس بودن با مسابقات کشوری اشاره کرد و گفت: زنان ورزشکار استان اصفهان در رشته های رزمی درخشش خوبی دارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در شهرستان های گلپایگان و سمیرم که از مناطق کم برخوردار هستند زنان رزمی کار عملکرد خوبی دارند.

نایب رییس هیات ورزش های رزمی اصفهان اظهارداشت: در اردیبهشت سال جاری چهار نفر از زنان رزمی کار استان به اردوی انتخابی تیم ملی 'استایل لایت کنتاکت' در تهران دعوت شدند و در انتظار اعلام نتایج این اردوی انتخابی هستیم.

نایب رییس هیات ورزش های رزمی، ارتقای سطح فنی و علمی داوران و هنرجویان، افزایش سلامت و نشاط اجتماعی و ترویج ارزشهای اسلامی ایرانی در جامعه ورزش بانوان را از اهداف سال جاری این هیات عنوان کرد.

وی یادآور شد: برگزاری جشنواره ورزشهای رزمی و هنرهای نمایشی وی‍‍‍ژه بانوان در تیرماه سال جاری، برگزاری دوره های تخصصی استعدادیابی و نخبه پروری ویژه مربیان و تیم های منتخب، برگزاری اردو توسط تیم های منتخب استان در سبک های کیک بوکسینگ، جوجیتسو، کوگودو، ووینا و ویسکا از طرح های اجرایی این هیات در بخش بانوان است.

وی همچنین از میزبانی مسابقات قهرمانی ویژه بانوان در تیرماه سال جاری خبرداد و گفت: این هیات در مهر و آذرماه سال جاری نیز به ترتیب میزبان مسابقات قهرمانی کشوری و بین المللی خواهد بود.

الهی، به صدور کارت شناسایی مسوولین سبک ها و شناسنامه ورزشی هنرجویان اشاره کرد و افزود: قرار است براساس طرح هفت گانه مربیان و داوران بخش بانوان، دارای شناسنامه شوند.

وی یادآور شد: در بخش رزمی بانوان دوره های داوری درجه دو و سه در حال برگزاری است و داوری درجه یک نیز در ماه های آینده برگزار خواهد شد.

نایب رییس هیات ورزش های رزمی اصفهان، مشکلات ورزش رزمی بانوان این استان را، نبود حمایت مالی از این رشته ورزشی در بخش بانوان، همکاری نکردن برخی باشگاه ها و در اختیار نگذاشتن سالن عنوان کرد.

الهی خاطر نشان کرد: این مشکلات برغم علاقه مندی زیاد این ورزشکاران، باعث دلسردی آنها می شود.

ت/90/7132/1042

تاریخ: 1391/3/5
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: