برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

فدراسیون پینگ پنگ و اعزام های برون مرزی بی هدف

تهران- مسوولان فدراسیون پینگ پنگ به تازگی ورزشکاران این رشته رابه رقابت های برون مرزی مختلف اعزام می کنند، اما به نظر می رسد که این اعزام ها غیرهدفمند بوده و از هدف اصلی خود فاصله گرفته است.

به گزارش ایرنا، شرکت پینگ پنگ بازان ایرانی در رقابت های برون مرزی یک مزیت است که فدراسیون فعلی روی آن سرمایه گذاری خوبی کرده است، اما این موضوع درحال حاضربرای اکثر شرکت کنندگان دراین مسابقه ها نه تنها دستاوردی ندارد، بلکه آنان را به دلیل فاصله زیاد با رقبای خود در رقابت های معتبر دچار مشکل می کند.

به اعتقاد اکثرکارشناسان پینگ پنگ کشورنیما و نوشاد عالمیان،افشین نوروزی، واحدمالمیری،محمد رضااخلاق پسندوسایرملی پوشان ایران دربخش مردان این روزهابه تجربه بین المللی نیازی ندارند، آنان به قدر کافی و در طول دوران قهرمانی خود در مسابقه های معتبر شرکت کرده و تجربه کسب کرده اند.ازاین رو اعزام آنان باید برای ارتقای رتبه جهانی انفرادی و تیمی کشورمان صورت گیرد تا درآینده تیم ملی با قرعه های مناسب تری در رقابت های آسیایی و جهانی شرکت کند.

کافی است نگاهی به نتایج نمایندگان ایران در رقابت هایی که به تازگی در آن شرکت داشته اند،‌ بیندازیم تا متوجه شویم که پینگ پنگ بازان کشورمان در این مسابقه ها چه موفقیت هایی را برای خود و کشور به ارمغان آورده اند.

آنان درمسابقه های معتبری که شرکت داشتند کمترین پیروزی را درمیان تیم های شرکت کننده به خود اختصاص داده و به ندرت نماینده ای از ایران به مرحله حذفی راه پیدا کرد.

درتازه ترین این رقابت ها که در شانگ های چین برگزارشد، نمایندگان ایران در 2 بخش مردان و زنان شرکت داشتند، ملی پوشان کشورمان همانند سایر رقابت ها بدون کسب هیچ مقام در خور و شایسته ای این مسابقه ها را به پایان رسانده و باز هم دست خالی به کشور بازگشتند.

سووال اصلی اینجاست اعضای کمیته فنی فدراسیون پینگ پنگ با چه هدفی موافقت خود را با اعزام ملی پوشان به این رقابت ها اعلام کرده اند.

سرمربی تیم پینگ پنگ پتروشیمی بندرامام(ره)دراین باره به ایرنا گفت:شکی نیست که یکی از راه های اصلی پیشرفت پینگ پنگ درکشورهای مطرح،توسعه یافته و درحال توسعه این ورزش شرکت در رقابت های بین المللی و جهانی است و این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

پیمان حسنی با اشاره به اعزام ملی پوشان به مسابقات خارجی افزود:‌ البته میزان شرکت پینگ پنگ بازان ایران در رقابت های بین المللی نیز در سال های کم سابقه و نقطه عطفی بشمار می رود، اما

معتقدم شرکت دراین مسابقه ها هدفمند نبوده ومسوولان فدراسیون درگزینش این رقابت ها راه را به اشتباه رفته و تنها درصدد رفع تکلیف هستند.

مسوول سابق کمیته مسابقات فدراسیون پینگ پنگ نیز با بیان اینکه پینگ پنگ ایران هم اکنون در' سید' دو پینگ پنگ جهان قراردارد، اظهارداشت:‌ مسوولان فدراسیون بایستی بازیکنان را به مسابقه هایی اعزام کنند که درخور آنان باشد.

به عنوان مثال شرکت دررقابت های آزادچین، ‌کویت، ‌قطر وحتی کره جنوبی سودی برای بازیکنان و پینگ پنگ کشورمان ندارد، بازیکنان ما دراین رقابت ها به دلیل شکست های متوالی مقابل رقبا سرخورده می شوند.

به گفته وی شرکت دررقابت هایی مانند مسابقات مراکش که سطح آن به پینگ پنگ ایران نزدیک است، ‌نه تنها به بازیکنان مااعتماد به نفس می دهد، بلکه باعث می شود با پیروزی هایی که در این رقابت ها کسب می کنیم، رتبه جهانی خود را ارتقا دهیم.

به اعتقاد وی اگرمسوولان فدراسیون دراعزام ها بحث کارشناسی را بیشتر مد نظر قرار دهند،‌ بازیکنان به خصوص بانوان کمتر آسیب می بینند.

به گفته این کارشناسان،‌‌ در گذشته مسوولان این فدراسیون برپایی اردوهای بلند مدت و شبانه روزی و رقابت با حریفان خارجی را دراولویت قرار داده بودند‌ که نوشاد عالمیان یکی از پینگ پنگ بازانی است که محصول این سیاست بوده و در این فضا رشد کرد.

حسنی در پاسخ به این سووال که درحال حاضرکدام سیاست نیازهای کشور واین ورزش را برآورده می کند، گفت: با توجه به اینکه ما درحال حاضر هر 2 سیاست را تجربه کرده ایم، معتقدم سیاست برگزاری اردوهای داخلی و حضور بازیکنان و مربیان سطح اول دنیا دراین اردو ها مناسب است و بیشتر به ما کمک خواهد کرد.

'اگراین موضوع بار دیگر اتفاق بیفتد، علاوه بر اینکه می توانیم در هزینه ها صرفه جویی کنیم در مسابقه های بین المللی نیز نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.'

تیم های اعزامی ایران به رقابت های پینگ پنگ شانگهای چین جمعه گذشته و با قبول شکست های متوالی به کار خود در این رقابت ها پایان داد.

نیما عالمیان،افشین نوروزی و پوریا عمرانی در بخش مردان و مریم صامت و محجوبه عمرانی در بخش زنان نمایندگان ایران در این مسابقه ها بودند.

ورزشی** 9144**1590

تاریخ: 1391/3/7
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: