برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کمیته پزشکی در تمامی باشگاه های بدنسازی کشور دایر می شود

تهران - رییس فدراسیون پزشکی ورزشی از امضای تفاهم نامه با فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خبر داد و گفت: اجرای این تفاهم نامه، مانع از مصرف نا بجای مکمل های غذایی و دارویی خواهد شد.

'لطفعلی پورکاظمی' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: این تفاهم نامه در راستای کمیسیون ماده پنج وزارت ورزش و جوانان انجام شده است و تمامی باشگاه های سراسر کشور باید شرایط لازم را برای همکاری با پزشکان مورد اعتماد بویژه با تخصص ورزشی فراهم کنند.

وی ادامه داد: کمیته پزشکی شامل پزشکان عمومی، کارشناسان تغذیه، روانشناس ورزشی، فیزیوتراپ و ماساژور هستند.

رییس ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) گفت: با تمام باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام در سراسر کشور در حال مکاتبه هستیم تا زمینه را برای فعال شدن این کمیته با همکاری هیات های پزشکی ورزشی استان ها فراهم کنند زیرا این کمیته تاثیر قابل توجهی در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی خواهد داشت.

پورکاظمی، آموزش ورزشکاران، مربیان و سرپرستان در زمینه های مختلف درمان، بهداشت، تغذیه و مبارزه با دوپینگ را از دیگر تعهدات فدراسیون پزشکی ورزشی به فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام دانست.

به گفته وی، هزینه مشاوره افراد با متخصصان کمیته پزشکی باید از بخش حق عضویت افراد به باشگاه پرداخت شود و البته باشگاه ها می توانند مبلغی را بابت این مشاوره به حق عضویتی که از افراد دریافت می شود، اضافه کنند.

ورزشی. ** 1828 ** 1589

تاریخ: 1391/3/9
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: