برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

«تناسب اندام شکم و پهلو» با رویکرد علمی و تجربی

«تناسب اندام شکم و پهلو» نوشته «پاول کالینز» کتابی در حوزه ورزش است که تمرین‌ها و توصیه‌هایی برای تناسب اندام شکم و کمر با رویکردی علمی و تجربی ارایه می‌‌کند. این کتاب توسط ابراهیم علی‌دوست قهفرخی به فارسی برگردانده شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مردم جامعه‌های نوین و صنعتی چندان فرصت پرداختن به ورزش را نداشته و دچار مشکلات حرکتی بسیاری‌اند. از سوی دیگر شیوه غلط زندگی و عادت‌های نادرست غذایی، باعث شیوع اضافه وزن و چاقی در بین مردم شده است.

«تناسب اندام شکم و پهلو» کتابی در حوزه ورزش است که تمرین‌ها و توصیه‌هایی برای تناسب اندام در ناحیه شکم و کمر با رویکردی عملی و تجربی را ارایه می‌کند. با انجام تمرینات این کتاب افراد عادی یا ورزشکاران می‌توانند تناسب اندام خود را بهبود بخشیده و عملکرد حرکتی شان را افزایش دهند.

انعطاف‌پذیری عضلانی و دامنه حرکتی، ارزیابی آمادگی عمومی،‌ توسعه قدرتی عضلانی و تمرینات تنه در حالت حرکت عنوان‌های چهار فصل این کتاب را تشکیل می‌دهند.

نخستین فصل این کتاب به مباحثی درباره سیستم اسکلتی ـ عضلانی و سیستم تنفسی بدن پرداخته و نرمش‌هایی را آموزش می‌دهد که منجر به ایجاد و حفظ تعادل عضلانی می‌شود و برای راستای طبیعی بدن و دامنه حرکتی لازم است.

در فصل دوم کتاب تمریناتی ارایه شده است که هدف آن‌ها ارزیابی توانایی افراد در حفظ وضعیت بدنی مناسب و داشتن الگوی تنفسی منظم و شناسایی نقاط قوت و ضعف بدن است. تمرین‌های ورزشی ارایه شده در سومین فصل این کتاب به دنبال بهبود قدرت و استقامت و تحمل بدن است و در فصل چهارم نیز تمرینات ارایه شده به افزایش قدرت استقامت تنه کمک می‌کنند.

تمرینات ارایه شده در این کتاب همگی با تصاویر و به طور مفصل شرح داده شده‌اند و در کنار هر یک هشدارهای پزشکی نیز ارایه شده است که درباره اجرای ناصحیح حرکات هشدار می‌دهد.

«پاول کالینز» نویسنده کتاب «تناسب اندام شکم و پهلو»برنده جایزه جهانی مربی خصوصی در استرالیا و یکی از مربیان پیشرو در زمینه آمادگی جسمانی شخصی و کاهش وزن است.

«تناسب اندام شکم و پهلو» با ترجمه ابراهیم علی‌دوست قهفرخی توسط انتشارات ورزش با شمارگان 1000 نسخه 160 صفحه و بهای 6 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

تاریخ: 1391/3/17
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: