برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

پینگ پنگ ودوومیدانی برای دانش آموزان پنجم وششم ابتدایی اجباری می شود

اصفهان - معاون تربیت بدنی وسلامت وزیرآموزش وپرورش گفت:بعدازاجباری کردن ورزش های پایه در مدارس ابتدایی در سال تحصیلی جدید رشته های تنیس روی میز ودو ومیدانی نیز برای دانش آموزان پنجم و ششم ابتدایی اجباری خواهد شد.

کیومرث هاشمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا همچنین از اجرای طرح رشته ژیمناستیک برای تمام دانش آموزان مقطع دوم ابتدایی خبر داد وگفت: در سال تحصیلی گذشته حدود 20 درصد دانش آموزان این پایه در مدارس ژیمناستیک فعالیت می کردند که قرار است، در سال تحصیلی آینده این طرح تمام دانش آموزان کلاس دوم را در برگیرد.

وی با بیان اینکه 600مدرسه تخصصی ورزش درکشور وجود دارد، گفت: تا پایان سال جاری یک هزار مدرسه به این تعداد اضافه خواهد شد.

وی افزود : مدارس تخصصی ورزش در تمام استانها در 9 رشته فعالیت می کنند.

هاشمی درباره مدارس تخصصی ورزش دراستان اصفهان گفت: تعداد 24 مدرسه تخصصی ورزش در این استان فعال است که تا پایان سال این مدارس به 67 واحد افزایش خواهد یافت.

معاون تریبت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش که برای شرکت در دوره مربیگری و داوری معلمان تربیت بدنی خواهربه اصفهان سفر کرده است، اظهار داشت: در هر استان باید علاقه دانش آموزان به رشته های مختلف شناسایی و بر آن اساس آموزش داده شود.

هاشمی به مسوولان ادارات آموزش و پرورش استانها توصیه کرد که رشته های پایه و توپی را در اولویت قرار دهند.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت:رشته های شنا و طناب زنی نیز برای دومین و سومین سال پیاپی به ترتیب درمقاطع سوم و چهارم ابتدایی اجباری خواهد بود.

هاشمی افزود: انجام ورزش های پایه می تواند به تقویت قلبی – عروقی، افزایش قدرت تمرکز و سلامت روحی و جسمی دانش آموزان کمک کند.

وی گفت:بااجرای این طرح،سالانه پنج میلیون دانش آموز دختر و پسر تحت پوشش قرارمی گیرند.

هاشمی تصریح کرد: اجباری شدن ورزش های پایه برای دانش آموزان سبب می شود تا شاهد کسب عناوین مهم ورزشی در آینده باشیم.

به گفته وی، در 80 سال سابقه کاری وزارت آموزش و پرورش ایران، مدارس ابتدایی از نیروی انسانی متخصص در ورزش محروم بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش وپرورش بر لزوم آموزش مربیان متخصص تربیت بدنی برای مقاطع مختلف تحصیلی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا،دوره آموزشی متمرکز ارتقای درجه مربیگری و داوری امروز با حضور 350معلم خواهر از ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان آغاز شد.

دراین دوره آموزشی معلمان تربیت بدنی به مدت یک هفته در رشته های والیبال، بسکتبال، شنا، بدمینتون، هندبال،ژیمناستیک، پینگ پنگ و دو و میدانی آموزش های لازم را در بخش های تئوری و عملی فرا می گیرند.

ت/90/1042/607

ورزشی**1590**

تاریخ: 1391/3/20
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: