برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

مقابل حریفان هیچ استرس و ترسی نداشتم

ارومیه - قهرمان شمشیربازی آسیا گفت:در مبارزه با حریفانم هیچگونه استرس و ترسی نداشتم و پیش از آغاز رقابتها مصمم به کسب مدال طلا بودم.

طاهر عاشوری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا از کسب نخستین مدال طلای آسیایی توسط تیم امید ایران ابراز خرسندی کرد و افزود: مدت دو سال بود که در اردوهای مستمر وتمرینات سخت وطاقت فرسا حاضر می شدم وبالاخره مزد زحمات و تلاشهای شبانه روزی خود را در مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا گرفتم.

وی اظهار کرد: این مسابقات با حضور قدرت های برتر آسیا درشهر مانیل کشور فیلیپین برگزار شد ومن به عنوان سرگروه تیم درکنار محمد اسماعیلی از زنجان، سامان آزادیان از همدان و محمد علی کیهانی از تهران حضور داشتم.

وی ادامه داد: در دور نخست با غلبه بر تیم ویتنام به دور بعد راه یافتیم و در دور بعد نیز با برتری 35 - 33 برابر تیم قدرتمند و نامدار کره جنوبی به دیدار پایانی راه یافتیم.

وی گفت:دردیدار فینال نیز با شکست تیم هنگ کنگ که به نتیجه 45 - 43 انجامید موفق به کسب نخستین مدال طلای آسیا در تاریخ شمشیربازی ایران در اسلحه اپه شدیم.

وی ادامه داد: این نخستین مدال طلای آسیایی کشورمان در اسلحه اپه است و پیش از این تنها در اسلحه سابر انفرادی ورزشکاری به نام محمد فتوحی موفق به کسب مقام طلا شده بود.

عاشوری درخصوص کسب نتایج انفرادی این دوره ازمسابقات گفت: در قسمت انفرادی نیز در جمع 16 نفر حضورداشتم، ولی به دلیل عدم تجربه کافی در میدان کاری و حفظ نتیجه، با وجود اینکه 6 - 1 از حریف قدرتمند قزاقستانی خود جلو بودم در نهایت با امتیاز نزدیک 14-15 نتیجه را واگذار کرده و از راهیابی به جمع هشت نفر برتر باز ماندم.

سرگروه تیم ملی شمشیربازی امید ایران گفت: از سال 84 شروع به فعالیت در این رشته کرده ام و نخستین بار زیر نظر 'ساکو عیوضیان' مربی تراز اول ارمنستانی که هم اکنون سرمربی تیم ملی نیز است تمریناتم را آغاز کرده ام.

عاشوری افزود: دو سال پس از آغاز فعالیتم، در سال 86 با کسب نخستین مدال طلای قهرمانی ایران به عضویت تیم ملی درآمده و به صورت مستمر برای سربلندی کشورم تلاش می کنم.

وی در خصوص ناکامی اش در مسابقات انتخابی المپیک 2012 لندن گفت: سال گذشته در مسابقات انتخابی المپیک لندن که در کشو آلمان برگزار شد با بدشانسی تمام در گروه خود با قرعه ورزشکار رژیم اشغالگر قدس برخورد کرده و از رویارویی با وی امتناع کردم.

وی ادامه داد: چشم انداز اصلی ام حضوری قدرتمند در بازیهای 2014 آسیایی ژاپن و کسب مقام قهرمانی آن است.

این جوان 22 ساله ارومیه ای عنوان چندین مقام قهرمانی ایران و جایزه بزرگ ایران، قهرمانی کاپ آزاد جوانان جهان را در کارنامه ورزشی خود دارد و دانشجوی رشته مهندسی صنایع غذایی مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد واحد ماکو است.

7126/581

تاریخ: 1391/3/22
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: