برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

عابدینی: شمشیربازی ایران در حال بازیابی جایگاه شایسته خود است

تهران - دارنده سهمیه بازی های المپیک لندن در رشته شمشیربازی روز شنبه در اردوی آماده سازی تیم ملی شمشیربازی ایران گفت: شمشیربازی ایران دارای قابلیت های بالقوه ای است که می تواند جایگاه شایسته خود را در سطح بین المللی بازیابد.

به گزارش ایرنا، 'مجتبی عابدینی' با اشاره به روند رو به رشد ورزش شمشیربازی در کشورمان اضافه کرد: برنامه ریزی دقیق فدراسیون شمشیربازی، زمینه رشد این رشته را در کشور فراهم خواهد کرد.

**‌ توجه به زیرساخت تنها راه توسعه ورزش شمشیربازی

عابدینی ادامه داد: نتایج کسب شده توسط شمشیربازان کشورمان در رقابت های اخیر نشان داد که در این رشته توانایی

قهرمانی وجود دارد و برای به منصه ظهور رساندن هر چه بهتر استعدادهای جوانان ایرانی باید عوامل تقویت آن را فراهم کرد.

عابدینی، توسعه زیر ساخت ها به ویژه احداث سالن های تخصصی شمشیربازی در سراسر کشور را زمینه ساز مناسبی برای رشد این رشته ورزشی دانست و گفت: هم اکنون امکانات رشته ورزشی شمشیربازی، تناسبی با استعداد شایسته علاقه مندان این رشته نداشته و وجود فقط یک سالن برای تمرین در این رشته هیچ توجیهی ندارد.

** رقابت نفس گیر شمشیربازان در المپیک لندن

نماینده کشورمان در رشته شمشیربازی بازی های المپیک 2012 لندن در خصوص شرایط این دوره افزود: 48 شمشیرباز در روزهای برپایی بازی های المپیک لندن فقط برای کسب 3 مدال طلا، نقره و برنز به رقابت می پردازند و رقابت نفس گیری در انتظار تمامی ورزشکاران این رشته خواهد بود.

وی افزود: از زمان کسب سهمیه المپیک، فدراسیون شمشیربازی تمام تلاش خود را برای فراهم کردن بستر موفقیت حداکثری فراهم کرده و امیدوارم بتوانم نماینده ای شایسته برای ایران عزیز در بازی های المپیک لندن باشم.

وی با اشاره به 38 سال انتظار برای حضور در بازی های المپیک گفت: تلاش دارم تا در المپیک لندن با کسب مدال های رنگارنگ، دل مردم کشورم خصوصا علاقه مندان رشته شمشیربازی را شاد کنم اما بدیهی است که از هم اکنون باید برای کسب موفقیت در المپیک های بعدی سرمایه گذاری کرد.

**‌ افزایش سه امتیاز به رده بندی بین المللی

عابدینی ادامه داد: دو هفته قبل با حضور در رقابت های بین المللی شمشیربازی در لهستان و کسب چهار پیروزی در مرحله

مقدماتی و سه پیروزی در مرحله حذفی توانستم سه امتیاز به رده بندی بین المللی خودم بیافزایم و با کسب این امتیاز انتظار می رود در آخرین رده بندی فدراسیون بین المللی شمشیربازی

که اواخر ماه آینده اعلام خواهد شد، جزو 30 نفر برتر این رشته باشم.

**‌ بلاروس آخرین سکوی آمادگی المپیک لندن

دارنده سهمیه بازی های المپیک کشورمان با اشاره به این نکته که از روز 22 تیر ماه، اردوی مشترکی در بلاروس آغاز خواهد شد، گفت: این اردو به منظور رسیدن به اوج آمادگی پیش از اعزام و از سوی مسوولان فدراسیون شمشیربازی تدارک دیده شده است.

وی افزود: در این اردو که تا روز دوم مرداد ماه ادامه خواهد داشت، شرایط انجام رقابت با شمشیربازان به نام بلاروس فراهم خواهد شد و انتظار می رود تا این میدان زمینه بسیار مناسبی را برای حضور در المپیک لندن فراهم کند.

**‌ فدراسیون شمشیربازی به تمام قول های خود عمل کرده است

عابدینی در خصوص برنامه ریزی فدراسیون شمشیربازی گفت:

تقویم برنامه های فدراسیون شمشیربازی برای ایجاد زمینه مناسب در من تا این لحظه اجرا شده و خوشبختانه مسوولان این فدراسیون به تمامی قول های خود عمل کرده اند.

وی اضافه کرد: درایت مسوولان فدراسیون شمشیربازی موجب شده تا تمام دغدغه های من فقط به حضور موفق در المپیک لندن محدود شود و همین مساله موجب حداکثر آمادگی روحی من در آستانه حضور در بازی های المپیک شده است.

** قدر جایگاه فعلی را باید دانست

شمشیرباز کشورمان در ادامه افزود: ‌تا کنون 18 کشور موفق شده اند در رشته شمشیربازی جواز حضور در بازی های المپیک لندن را کسب کنند که جمهوری اسلامی ایران از جمله این کشورهاست.

عابدینی افزود: تمام کشورها با آمادگی کامل در این رشته حضور خواهند داشت و به رغم شرایط خاص لندن، تمام توان خود را در کسب مدال های رنگارنگ این رشته به کار خواهم بست.

به گفته وی، جایگاه شمشیربازی کشورمان در میان سایر کشورهای مطرح در این رشته، حاصل تلاش گروهی دست اندرکاران و علاقه مندان این رشته بوده و وضعیت به گونه ای است که حضور در مقابل نماینده کشورمان برای بسیاری از آنها به عنوان یک دغدغه محسوب می شود.

اردوی آماده سازی تیم ملی شمشیربازی ایران با حضور افراد دعوت شده به این اردو در اسلحه سابر، از امروز (شنبه) به مدت 10روز در مجموعه ورزشی شهید شیرودی آغاز شد.

مجتبی عابدینی، حمیدرضا طاهرخانی، محمد رهبری، حسام همدانی، فرزاد باهر ارسباران، سیدجواد حسینی، محمد فتوحی، سیدعلی پاکدامن و محمد مولایی به مربیگری 'گریگوری کرینکوف' از جمله افراد دعوت شده به این اردو هستند.

ورزشی. **‌ 1647 **‌ 1589

تاریخ: 1391/3/27
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: