برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ادعای مالکیت کره جنوبی و آمریکا بر بازی های هفت سنگ و وسطی

تهران - رییس انجمن گردشگری ورزشی اعلام کرد، کره جنوبی بازی 'هفت سنگ' را که به ایران تعلق دارد، به نام خود ثبت کرده و آمریکایی ها نیز مدعی هستند که بازی 'وسطی' از کشور آنان است.

به گزارش ایرنا، 'رضا خوش سرور' روز شنبه در نخستین گردهمایی مسوولان کمیته های انجمن گردشگری ورزشی و کارشناسان گردشگری ورزشی استان ‌ها که در ساختمان ارگ آزادی برگزار شد، با بیان این مطلب تاکید کرد باید با اقدامات فرهنگی در حوزه ورزش وارد شد.

وی، گردشگری ورزشی را تلفیق دو صنعت پر درآمد عنوان کرد و گفت: سال هاست در ایران، کارشناسان گردشگری به دنبال جذب گردشگر به هر عنوان هستند که حوزه ورزش می‌ تواند بخشی از اهداف آنان را برآورده کند.

خوش سرور به درآمد کشورها از برگزاری مسابقات بین المللی ورزشی اشاره کرد و گفت: همه ساله مسابقات ورزشی متعددی در جهان برگزار می شود که توانسته است بسیاری از گردشگران را جذب کند.

وی خاطر نشان کرد،‌ این کشورها با هدف اشاعه فرهنگ ملل، ایجاد اشتغال و درآمد اقتصادی و اعلام موجودیت در بین شهرها و کشورهای مطرح جهان، برگزاری این مسابقات ورزشی را برعهده می‌ گیرند.

خوش سرور گفت: کارشناسان، توریسم ورزشی را به پنج گروه یعنی تیم‌ های ورزشی، طرفداران و تماشاگران، محققان عرصه ورزش، بازرگانان ورزشی و کسانی که با هدف توانبخشی پزشکی سفر می کنند، تقسیم بندی کرده اند.

به گفته رییس انجمن گردشگری ورزشی، این نهاد غیر دولتی در سال 1384 تحت نظارت فدراسیون ورزش‌ های همگانی فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون در همه استان ‌ها کمیته های گردشگری ورزشی زیر نظر هیات های استانی مشغول به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: کاروان های ورزشی جمهوری اسلامی ایران این قابلیت را دارند که سفیران فرهنگی کشورمان باشند و فرهنگ و تمدن ایرانی را در کشورهای میزبان ترویج دهند.

خوش سرور با یادآوری برگزاری همایش ورزش‌ های همگانی و توریسم ورزشی در نیمه دوم امسال در ترکیه اظهار داشت: انجمن گردشگری ورزشی قصد دارد، جاذبه های گردشگری ایران بوی‍ژه در حوزه ورزشی را به میهمانان این همایش معرفی کند.

وی در ادامه بر لزوم آموزش تخصصی تورگردانان برای توریسم ورزشی تاکید کرد تا آنان بتوانند با توانمندی بیشتری به تورها و کاروان‌ های ورزشی خدمت‌ رسانی کنند.

رییس انجمن گردشگری ورزشی پیشنهاد کرد، رویکرد ملی گردش و ورزش با هدف معرفی توانایی های موجود در حوزه ورزش برای توسعه گردشگری تعیین شود.

** امارات عربی متحده و ترکیه،‌ پیشرو در توریسم ورزشی در منطقه

'لادن جعفری تهرانی' مدیرکل توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست یادآور شد: سال گذشته میلادی 982 میلیون نفر در جهان سفر کردند که حدود یک میلیارد دلار را نصیب کشورهای توریست پذیر کرد.

وی با یادآوری اینکه ورود هر گردشگر برای 2/1 نفر شغل ایجاد می کند، از کشورهای کانادا، فرانسه، اسپانیا، امارات عربی متحده و ترکیه به عنوان کشورهای پیشرو در عرصه توریسم ورزشی نام برد.

جعفری تهرانی اظهار داشت: معاونت گردشگری از طریق تشکیل کمیته های تخصصی گردشگری از جمله ورزشی، دریایی، مذهبی، علمی و دانشجویی، توسعه این صنعت را مدنظر قرار داده است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین گردهمایی مسوولان کمیته های انجمن گردشگری ورزشی و کارشناسان گردشگری ورزشی استان‌ ها افزود: برگزاری این جلسات باید در آینده ادامه یابد تا کارشناسان، ضعف ‌ها، قوت ها، فرصت ها و تهدید‌های موجود در حوزه گردشگری ورزشی را شناسایی کنند.

فراهنگ 2025**1588

ورزشی. **‌ 1589 **

تاریخ: 1391/3/27
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: