برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

رشد داوری یپنگ پنگ باید هدفمند باشد

کاشان - رییس فدراسیون پینگ پنگ با توجه به موفقیت های داوران پینگ پنگ در رقابت های بین المللی گفت: رشد داوری در این رشته ورزشی باید به صورت هدفمند دنبال شود.

به گزارش ایرنا، 'محمد زارع پور' روز دوشنبه در هشتمین گردهمایی سرداوران بین المللی پینگ پنگ ایران در سالن اجتماعات شهرداری شهرستان کاشان اظهار داشت: بیشتر کشورهای موفق در امر داوری پینگ پنگ، دارای 15 داور در سطح 'بلو بج' هستند اما در ایران فقط دو نفر موفق به کسب چنین جایگاهی در داوری شده اند.

وی تاکید کرد: فدراسیون پینگ پنگ از داورانی که برای رسیدن به سطح داوری 'بلو بج' تلاش می کنند، به لحاظ مادی و معنوی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به انتخاب 'حمیدرضا صباغیان' به عنوان تنها داور آسیایی در بازی های المپیک 2012 لندن، خاطرنشان کرد: داوران ایرانی باید با فراگیری آموزش های به روز و تقویت زبان انگلیسی برای حضور در مسابقه های جهانی و المپیک، بیش از پیش تلاش کنند.

رییس فدراسیون پینگ پنگ،‌ فراگیری زبان انگلیسی را برای داوران و مربیان ایرانی لازم دانست و تصریح کرد: از سال آینده داوران و مربیانی ایرانی که از دانش زبان انگلیسی بی بهره باشند، به رقابت های بین المللی اعزام نخواهند شد.

زارع پور با اشاره به اینکه کلاس های آموزشی داوران و مربیان باید مستمر و با ثبات برگزار شود، تاکید کرد: بر اساس تصمیم کمیته فنی فدراسیون پینگ پنگ، کلاس های داوری درجه یک و بین المللی از سال جاری فقط در آکادمی آموزش این فدراسیون در تهران تشکیل خواهد شد.

وی، با توجه به پیشرفت مشهود ورزش پینگ پنگ در ایران و گرفتن دو سهمیه بازی های المپیک لندن گفت: برخی کشورهای منطقه از ایران برای آموزش پینگ پنگ بازان خود درخواست سرمربی کرده اند!

وی با تاکید بر اینکه مربیان ایرانی بایستی نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سایت های فدراسیون پینگ پنگ ایران و فدراسیون بین المللی پینگ پنگ اقدام کنند، خاطرنشان کرد: تا کنون اطلاعات هیچکدام از سرمربیان ایرانی در سایت فدراسیون بین المللی پینگ پنگ درج نشده است.

در این گردهمایی همچنین از تلاش های 'اکبر حاج کریم شیراز' پدر داوری پینگ پنگ ایران و 'محمدرضا بلالی' داور پیشکسوت در این رشته ورزشی تجلیل شد.

در این گردهمایی، داوران با آخرین تغییرات قوانین و مقررات داوری، چگونگی برگزاری رقابت های پینگ پنگ و رده بندی دسته های مختلف این رشته ورزشی در کشور به گفت و گو و تبادل اطلاعات می پردازند.

هشتمین گردهمایی سرداوران پینگ پنگ ایران که با حضور 40 داور زن و مرد بین المللی از روز یکشنبه در شهرستان کاشان آغاز شده، امروز (دوشنبه) به پایان می رسد.

9876/562

ورزشی. ** 1589 **‌

تاریخ: 1391/3/29
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: