برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

باقرزاده با مهر مطرح کرد:نتایج اخیر شمشیربازی نتیجه جوانگرایی است/ در اینچئون بهتر از گوانگجو خواهیم بود

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به مدال‎آوری ورزشکاران این رشته در رقابت‌های بین‎المللی اخیر گفت: این موفقیت‌ها نتیجه جوانگرایی است که بعد از بازی‌های آسیایی گوانگجو در تیم‏های ملی ایجاد شد.

فضل الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه ورزشکاران ایران در بازی‏های آسیایی گوانگجو هیچ مدالی به دست نیاوردند، اظهارداشت: بعد از این بازی‎ها جوانگرایی محسوسی در تیم‎های ملی ایجاد کردیم طوریکه 50 تا 70 درصد ترکیب هر یک از تیم‏ها تغییر کرد.

وی با یادآوری اینکه تیم‏های اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا (فیلیپین) با مجموع 6 مدال شامل؛ سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز به کار خود در این رقابت‏ها پایان دادند، خاطرنشان کرد: نتیجه جوانگرایی ایجاد شده در این رقابت‏ها بیشتر از هر رویداد دیگری محسوس بود. کره جنوبی، چین تایپه، قزاقستان و هنگ‎کنگ از تیم‏های قدرتمند شرکت کننده در این مسابقات بودند اما ورزشکاران ما در حضور آنها قهرمان شدند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی خاطرنشان کرد: در مسابقات فیلیپین و در بخش مردان، 6 مدال طلا توزیع شد که سه مدال فقط از آن ایران شد. محمد فتوحی در رقابت‏های انفرادی سابر و تیم‎های ملی اپه و سابر در این رقابت‏ها مدال طلا گرفتند. این مدال آوری‎ها نوید حرکت روبه جلو شمشیربازی ایران در بازی‏های آسیایی اینچئون کره جنوبی را می‏دهد.

باقرزاده گفت: شمشیربازی ایران در بازی‏های آسیایی دوحه قطر پس از 33 سال موفق به کسب مدال شد. در این بازی‏ها ورزشکاران ایران سه مدال گرفتند اما بعد از آن به دلیل تغییرات مدیریتی که در فدراسیون شمشیربازی ایجاد شد، نتوانستیم در گوانگجو صاحب مدال شویم. با روندی که در پیش گرفته‏ایم در بازی‏های آسیایی اینچئون بهتر از گوانگجو خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه شمشیربازان ایران در تورنمنت بین‎المللی بانوان گرجستان هم نتایج رضایت بخشی کسب کردند، اظهارداشت: بانوان با حضور در این مسابقات تجربه خوبی از رقابت با حریفان خود که بعضا اروپایی هم هستند، کسب می‌کنند. روی اعزام بانوان به اینگونه تورنمنت‎های بین‎المللی تاکید داریم به خصوص اینکه مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا را در پیش داریم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا شهریورماه به میزبانی اندونزی برگزار می‎شود. البته 90 درصد ترکیب بازیکنان اعزامی به این رقابت‎ها از ترکیب مسابقات دوره پیش که در تایلند برگزار شد، انتخاب خواهند شد. سرمایه گذاری ما روی این بازیکنان است تا با آنها در بازی‎های آسیایی اینچئون نتیجه خوبی بگیریم.


تاریخ: 1391/3/30
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: