برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

استفاده از داروهای مکمل در باشگاههای ورزشی علمی نیست

یاسوج -بازرس فدراسیون پزشکی کشور با اشاره به غیرعلمی بودن مصرف برخی مکمل ها در باشگاههای ورزشی گفت: میزان استفاده از داروهای مکمل در بین ورزشکاران مرد بیش از ورزشکاران زن است.

'نرگس السادات احدی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در یاسوج افزود: برای برخی از رشته ها نظیر 'بدن سازی ' و 'ورزش های رزمی' استفاده از داورهای مکمل مجاز لازم است، اما مصرف این نوع مکمل ها باید علمی و براساس شیوه صحیح باشد.

وی به بی توجهی و پنهان کاری برخی باشگاهها در مصرف مکمل های دارویی و حتی داروهای غیرمجاز اشاره کرد وگفت: مقوله آموزش در زمینه مصرف مکمل ها در باشگاهها نیازمند توجه بیشتر است.

خانم احدی لزوم شناخت ورزشکاران از مکمل ها و استفاده از مشاوره کارشناسان آگاه در این بخش را یاد آور شد و افزود: باشگاههای ورزشی باید بیش از پیش به جلوگیری از مصرف داروهای غیرمجاز حساس و اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.

بازرس ستاد نظارت برسلامت باشگاههای ورزشی گفت: طرح افزایش بیمه ورزشکاران و جلوگیری از مصرف مکمل و داروهای غیرمجاز در باشگاههای ورزشی از محوری ترین اهداف فدراسیون پرشکی در قالب طرح نظارت برسلامت باشگاههای ورزشی است.

وی گفت: هر باشگاه ورزشی مکلف است در اولین روز پذیرش ورزشکار نسبت به بیمه کردن آن اقدام کند و در این راستا همکاری مسوولان امور ورزش استانها بیش از پبش ضروری است.

احدی با بیان اینکه برخی ورزشکاران پس از دچار عارضه در حالی که بیمه نیستند درگیر مشکل ارایه خدمات و کمک مالی درمانی می شوند، تصریح کرد: این امر ضرورت بازنگری باشگاهها در امر بیمه کردن ورزشکاران را به لحاظ اهمیت نقش بیمه ضروری کرده است.

671

تاریخ: 1391/3/30
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: