برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

سجادی:کارگروه حمایت از ثبت جهانی چوگان دروزارت ورزش شکل می گیرد

تهران - معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد:با توجه به اهمیت چوگان به عنوان ورزشی تاریخی، فرهنگی و ملی ایرانیان و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حمایت از ورزش های ملی،کارگروه حمایت از ثبت جهانی چوگان در این وزارتخانه در حال شکل گیری است.

'حمیدی سجادی' در مجمع عمومی فدراسیون چوگان افزود:این کارگروه با هدف مشارکت و ارایه نظرات کارشناسی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در وزارت ورزش و جوانان شکل می گیرد.

وی با اشاره به نگرانی های ملی در خصوصی غصب هویت ایرانی چوگان توسط دیگر کشورها تصریح کرد: برخی ورزش هایی که امروز به نام کشورهای دیگر در سازمان یونسکو ثبت شده، ریشه ایرانی دارند اما به دلیل غفلت های سازمان های مسوول در دفاع از فرهنگ غنی و کهن ایران در سال های گذشته، این بازی ها به نام خارجی ها به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: اما دیگر برای چوگان این اشتباه را تکرار نخواهیم کرد و با تشکیل کارگروهی در وزارت ورزش و جوانان و زیر نظر مستفیم معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای، بحث های کارشناسی به منظور دفاع از هویت ایرانی چوگان و با همکاری فدراسیون مربوطه برای تقویت بنیه علمی و کارشناسی به سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تلاش می کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با ابراز تاسف از بی مهری هایی تحمیل شده در سال های گذشته به ورزش چوگان به عنوان قدیمی ترین ورزش تیمی جهان اظهار داشت:بودجه فدراسیون چوگان در سال های گذشته به هیچ عنوان شایسته این ورزش نبوده است و امیدواریم با زمینه سازی ها و انجام برخی امور مقدماتی، بودجه این فدراسیون افزایش قابل توجهی داشته باشد.

سجادی افزود:بی شک تحقق برخی برنامه ها و چشم اندازها، نیازمند برنامه ریزی و انجام امور زیربنایی است و در ورزش چوگان، این مهم به سرعت در حال شکل گیری و تحقق است.

وی همچنین با ابراز تاسف از لغو برگزاری مسابقه های جهانی چوگان در ایران در سال های گذشته تصریح کرد:بنا به دلایلی، رقابت های جهانی چوگان که قرار بود به میزبانی کشورمان برگزار شود،لغو شد و این فرصت استثنایی می توانست منجر به اعتلا و شکوه روز افزون این ورزش در ایران شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود:حتی از سرپرست فدراسیون چوگان درخواست کردیم تا به دنبال بازپس گیری این میزبانی باشد و امیدوارم مسوولان فدراسیون، بار دیگر زمینه برگزاری این مسابقه ها را در ایران فراهم کنند.

سجادی خاطر نشان کرد: وزارت ورزش و جوانان در صورت تحقق برگزاری مسابقه های جهانی چوگان در ایران، با تمام وجود از فدراسیون مربوطه حمایت کند.

وی تصریح کرد: اگرچه وزارت ورزش و جوانان متولی ورزش و جنبه های تربیت بدنی ورزش در کشور است، اما به نظر می رسد در برخی رشته های ملی و تاریخی از جمله چوگان، نیازمند کار فرهنگی و رسانه ای مناسب هستیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از این رو در صدد تشکیل بخشی در وزارت ورزش و جوانان هستیم تا از حیث فرهنگی و تاریخی، ورزش های ملی و بومی ایران را مورد بررسی و حمایت قرار دهیم.

ورزشی**7537**1440

تاریخ: 1391/3/31
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: