برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ضعف اصلی کاراته کاهای آفریقای جنوبی نداشتن تجربه است

پرتوریا - موسس آکادمی کاراته آفریقای جنوبی با اشاره به گرایش زیاد جوانان این کشور به ورزش های رزمی خصوصا کاراته گفت: ضعف اصلی آنان در میادین جهانی، نداشتن تجربه به خاطر حضور نداشتن مستمر در مسابقات مهم بین المللی است.

'سون پرتوریوس' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پرتوریا اضافه کرد: همین ضعف سبب شده است آنان در میادین جهانی توفیق چندانی نداشته باشند.

وی گفت: به رغم این مساله، آفریقای جنوبی در زمینه کاراته در حال حاضر جزو پنج تیم قدرتمند آفریقایی و قوی ترین تیم در جنوب آفریقا شمرده می شود.

پرتوریوس گفت: کشورهای مصر، الجزایر، مراکش و تونس به دلیل نزدیک بودن به قاره اروپا و حضور بیشتر در میادین بین المللی کاراته از مزیت های بیشتری نسبت به آفریقای جنوبی بهره می برند.

مدیر تکنیکی تیم ملی کاراته آفریقای جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به نیم میلیون نفر در کشورمان به صورت حرفه ای در سبک های مختلف کاراته کار می کنند.

به گفته وی، هم اکنون در شهر پرتوریا پایتخت آفریقای جنوبی بیش از یکصد مدرسه کاراته به فعالیت مشغول هستند.

پرتوریوس افزود: به طور نمونه در آکادمی کاراته آفریقای جنوبی که در برگیرنده شماری از مدارس کاراته در کل کشور است، در حدود 3 هزار کاراته کا به فعالیت ورزشی می پردازند.

وی گفت: با توجه به علاقه مندی زیاد جوانان به ورزش کاراته، آفریقای جنوبی در آینده شاهد تحولی چشمگیر در این زمینه خواهد بود.

موسس آکادمی کاراته آفریقای جنوبی افزود: پرطرفدار ترین سبک های کاراته در آفریقای جنوبی به ترتیب 'شوتوکان'،‌ 'گوجوریو'،

'ایشین ریو' و 'واداریو' هستند.

این مربی و داور پیشکسوت کاراته آفریقای جنوبی گفت: البته به

دلیل محدودیت های اعمال شده علیه آفریقای جنوبی در دوران آپارتاید و تماس محدود مربیان و ورزشکاران این کشور با جهان خارج خصوصا ژاپن،‌ سبک غالب کاراته در این کشور بیشتر شکل بومی و سنتی به خود گرفته و به عبارتی خیلی آفریقایی شده است.

به گفته وی، همین مساله سبب شده بود در برخی موارد به سختی بتوانیم با قوانین فدراسیون بین المللی کاراته کنار بیاییم.

پرتوریوس در همین حال، این نکته را مورد اشاره قرار داد که در آفریقای جنوبی، ورزش های بیسبال و راگبی تقریبا ورزش ملی شمرده می شوند و ورزش های رزمی در مراتب بعدی اهمیت قرار دارند.

وی گفت: در زمینه کاراته، علاوه بر لیگ های داخلی،‌ کاراته کاهای آفریقای جنوبی در لیگ جنوب آفریقا، لیگ کشورهای مشترک المنافع و نیز لیگ های جهانی شرکت می کنند.

به گفته وی، آفریقای جنوبی دارای یک لیگ ملی کاراته است که بر اساس سن شرکت کنندگان به پنج دسته تقسیم می شود.

وی گفت: در مسابقات لیگ ملی در حدود دو هزار تیم در سنین مختلف شرکت می کنند.

قهرمان پیشین کاراته جهان در همین حال گفت: معضل امنیتی در آفریقای جنوبی و شرایط خاص آب و هوایی سبب شده است که بسیاری از افراد به ورزش کاراته روی بیاورند.

وی افزود: البته در تیم ملی کاراته آفریقای جنوبی، از تمامی جوامع و نیز نژادها حضور دارند و دولت نیز از آن حمایت به عمل می آورد.

وی، بودجه تیم ملی کاراته آفریقای جنوبی را در حدود نیم میلیون رند در سال عنوان کرد و گفت: اگرچه این مبلغ چندان زیاد نیست اما با توجه به نوع مسابقات، حامیان مالی مختلفی از این تیم و سایر تیم های کاراته حمایت می کنند.

پرتوریوس با بیان اینکه از سوی فدراسیون کاراته آفریقای جنوبی به سمت مدیر تکنیکی تیم ملی انتخاب شده و در چهار سال اخیر این پست را در اختیار داشته است، گفت: یکی از وظایف وی، انتخاب سرمربی تیم ملی کاراته این کشور است.

قهرمان کاراته جهان در سال 1998 میلادی در این گفت و گو همچنین با اشاره به جایگاه تیم ملی کاراته ایران تصریح کرد، کاراته ایران بدون شک بسیار قدرتمند است!

پرتوریوس گفت: با توجه به جایگاه کاراته ایران در سطح جهانی،‌ ما بسیار مایل و علاقه مند هستیم با این کشور مراودات ورزشی در سطوح مختلف داشته باشیم.

ورزشی. **‌ 1552 ** 1589

تاریخ: 1391/4/2
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: