برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کوهنوردان ایرانی صعود به 14قله بالای هشت هزار متر جهان را تکمیل کردند

تبریز - رییس فدراسیون کوهنوردی گفت: با صعود 'عظیم قیچی ساز' به قله 'آناپورنا'، کوهنوردان ایرانی صعود به 14 قله بالای هشت هزار متر جهان را تکمیل کردند.

'محمود شعاعی' روز جمعه در نشست سالیانه اعضای هیات رییسه اتحادیه کوهنوردی آسیا در شهر تبریز اظهار کرد: سیاست کاری فدراسیون کوهنوردی بر این بود که 14 قله بالای هشت هزار متر جهان را فتح کنیم و این امر محقق شد و کشور ایران، نام خود را در بین کشورهای صعود کننده به قلل بالای هشت هزار متر جهان ثبت کرد.

شعاعی اضافه کرد: حضور اعضای هیات رییسه اتحادیه کوهنوردی آسیا در شهر تبریز، موفقیت ایران را در میزبانی شایسته نشان داد و حضور این اعضا می تواند برای کوهنوردی ایران بسیار مهم و حیاتی باشد.

وی گفت: ایران، یکی از مستعدترین کشورهای جهان برای ورزش های کوهنوردی، غارنوردی و صخره نوردی است و مردم ایران همواره کوهپیمایی عمومی و خانوادگی را در برنامه زندگی خود قرار داده اند.

وی بیان کرد: 'عظیم قیچی ساز' با صعود به هشت قله بالای هشت هزار متر جهان در حال حاضر یکی از کوهنوردان مطرح قاره آسیا محسوب می شود و با صعود به 14 قله بالای هشت هزار متر جهان، نام خود را به عنوان نخستین کوهنورد ایرانی در باشگاه کوهنوردان بالای هشت هزار متری ثبت خواهد کرد.

شعاعی گفت: فدراسیون کوهنوردی ایران آماده است در اقدامی نمادین و صعود مشترک با تیم های کوهنوردی برجسته قاره آسیا، گام مهمی در راستای پاکسازی محیط کوهستان بردارد که امیدواریم این حرکت نمادین در سال آینده میلادی روی دهد.

نشست سالیانه اعضای هیات رییسه اتحادیه کوهنوردی قاره آسیا با حضور روسای فدراسیون های کوهنوردی کره جنوبی، چین، تایوان، قرقیزستان، هنگ کنگ، ژاپن، پاکستان و ایران در شهر تبریز برگزار شد.

7233/587

ورزشی. ** 1589 **

تاریخ: 1391/4/2
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: