برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ملی پوشان صخره نوردی: چهارمحال و بختیاری قطب اصلی دیپ واتر ایران است

شهرکرد - اعضا تیم ملی صخره نوردی ایران با اشاره به وجود امکانات صخره ای و آبی در چهارمحال و بختیاری این استان را قطب اصلی رشته ورزشی دیپ واتر عنوان کردند.

به گزارش ایرنا،'دیپ واتر'Deep Water Soloing ورزشی نوپا درایران است که صعود آزاد از صخره بدون امکانات در آب می باشد.

یکی از ملی پوشان صخره نوردی ایران معقتد است: رشته ورزشی دیپ واتر دراین استان در آینده نزدیک بروز خواهد کرد و این استان را سرزمین اصلی این رشته در ایران می کند.

'آرتیمس فرشاد یگانه 'روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود:چهارمحال وبختیاری به لحاظ بکر بودن یکی از استان های بسیار جذاب برای توسعه گردشگری ورزشی به ویژه در رشته دیپ واتر است.

وی تاکید کرد:رشته سنگنوردی و صخره نوردی درجهان یک رشته بسیار پرطرفدار است و چهار محال وبختیاری با سرمایه گذاری لازم می تواند مرکز اصلی رشته صخره نوردی آزاد باشد.

به گفته وی، در این راستا تاکنون مسابقات صخره نوردی آزاد دراستان های زنجان وهمدان برگزار شده است، اما قابلیت های طبیعی چهارمحال وبختیاری برای برگزاری مسابقات بین المللی فراوان است.

عضو دیگر تیم ملی سنگنوردی ایران گفت:چهارمحال وبختیاری تنها نقطه در ایران است که دارای قابلیت گسترش رشته ورزشی دیپ واتر می باشد.

'غلامعلی برات زاده'درگفت وگوی اختصاصی با ایرنا یادآورشد:برای برگزاری مسابقات بین المللی این رشته در چهارمحال وبختیاری باید دیواره های مصنوعی در کشور ایجاد کرد.

وی تصریح کرد:بکر بودن منطقه و وجود مردم مهمان نواز چهارمحال وبختیاری بهترین فرصت برای جذب سرمایه گذار در رشته دیپ واتر و صخره نوردی آزاد ایران است.

برات زاده یادآور شد:رسانه ها به اندازه رشته های ورزشی دیگر به این رشته توجه ندارند در حالی که اگر پای رسانه به میان آید، سرمایه گذاران نیز برای سرمایه گذاری در این رشته رغبت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره دیپ واتر یا صعود ازاد صخره نوردی ایران به مدت دو روز در پشت دریاچه سد کارون چهار در 160کیلومتری مرکز چهارمحال وبختیاری برگزار شد.

ازجمله ملی پوشان صخره نوردی ایران که در این جشنواره حضور داشتند، بهزاد فردوسی پور، محمد خواجه ، محسن هاشمیان ، مهدی هاشمیان ، صفا هاشیمان ، ایرج معانی و محمود هاشمی به همراه مهدی زنده کار سرمربی تیم ملی سنگ نوردی سرعتی ایران بودند.

ورزشی** 7359**1590

تاریخ: 1391/4/3
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: