برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

رییس فدراسیون دوومیدانی:دونده‌ها تا آخرین لحظه برای سهمیه می‌جنگند/ به کسب مدال در المپیک امیدواریم

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: دوومیدانی کاران تا آخرین روز و لحظه برای کسب سهمیه می جنگند و ما هم همه جانبه آنها را پشتیبانی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، افشین داوری در حاشیه رقابت های مرحله دوم لیگ برتر دوو میدانی کشور در جمع خبرنگاران تصریح کرد: رقابت های خوبی برگزار شد و دوندگان زحمتات زیادی کشیدند اما متأسفانه نتیجه ای که برای ورودی المپیک مد نظرمان بود، محقق نشد. کسب رکورد ورودی المپیک خیلی سخت است اما برخی ها آنقدر در خصوص آن راحت صحبت کرده بودند که تصور می شد خیلی آسان سهمیه کسب می شود. اگر از المپیکی ها سوال کنید خواهید دید که به دست آوردن سهمیه کاردشوار و سنگینی است.

وی در خصوص مشکل ایجاد شده برای هادی سپهرزاد دونده دهگانه کشورمان ، اظهار کرد: او شرایط خیلی خوبی داشت و دارد اما فرصت های مناسبی را از دست داد. البته باید بگویم که در هیچکدام از آن ها هم مقصر نبود. سپهرزاد طی این مدت خیلی خوب کار کرده و فدراسیون هم پشتیبانی منطقی از او داشته است.   رییس فدراسیون دوومیدانی با بیان اینکه مهم حفظ و حراست ورزشکاران برای آینده است، ادامه داد: برای ما مهم نیست که حتما همه ورزشکارانمان المپیکی شوند بلکه مهم این است که ما آن ها را در آینده و برای مسابقات پیش روی در اختیار داشته باشیم. در رده سنی جوانان خوب هستیم اما فاصله زیادی بین ورزشکاران بزرگسال و جوانانمان خصوصا در رشته  دهگانه وجود دارد. این ها ورزشکاران ما هستند که باید از آن ها حمایت کنیم و قدرشان را بدانیم. متأسفانه سپهرزاد دو روز مانده به آغاز رقابت ها دچار مشکل مزاجی شد که این امر باعث برهم خوردن تمام برنامه های ما شد. قصدمان این بود که او در رقابت های لیگ برتر سهمیه بگیرد که متأسفانه به دلیل مشکل مذکور این امر محقق نشد.   داوری با بیان اینکه سپهرزاد همچنان یک شانس دیگر در رقابت های بلاروس دارد ، تأکید کرد: او هنوز یک شانس کوچک دارد. اگر بدن هادی کمک کند، موفق به کسب سهمیه خواهیم شد.   وی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد تعداد سهمیه ها بیش از این تعدا  نشود؟ خاطرنشان کرد: نمی توان این را گفت. در برخی از رشته ها اگر بتوانیم در رقابت های خارجی شرکت کنیم ، می توانیم فضای متفاوتی را برای ورزشکارنمان ایجاد کنیم. در دوهای سرعت این امکان برای ما مهیا شده است. قرار است حدود 2 هفته دیگر ملی پوشان سرعت کشورمان در رقابت های ستارگان آسیا شرکت کنند. در مواد پرش طول و ارتفاع نیز فرصت هایی برای کسب سهمیه داریم. تا آخرین روز و لحظه بچه ها برای کسب سهمیه می جنگند و ما هم همه جانبه آن ها را پشتیبانی خواهیم کرد.
  رییس فدراسیون دو و میدانی در خصوص این که محمدرضا کاظمی آشتیانی در زمان سرپرستی اش در این فدراسیون گفته بود که 15 سهمیه المپیک خواهیم گرفت ، تصریح کرد: تصورم این است که از خودش در این راستا سوال کنید. هر کس تفکری دارد و نمی دانم به چه دلیل این صحبت را کرده. به دلیل اینکه خودم ورزشکار و ملی پوش بوده ام ، می دانم این کار سخت است. حالا چون ما 7 سهمیه کسب کرده ایم دلیل نمی شود که تعداد بالاتری هم سهمیه به دست بیاوریم. به شخصه علاقه داشتم تعداد سهمیه های دوومیدانی کشورمان دو رقمی شود.   وی با اشاره به اینکه انتظار کسب سهمیه از ورزکشاران پرتاب دیسک را داشتیم ، گفت: گاهی استرس به دست آوردن سهمیه ، روی کار بچه ها تأثیر می گذارد اما در مجموع از عملکرد همه رضایت دارم چرا که در هر مسابقه شاهد رکورد شکنی بودیم.   داوری در خصوص شرایط احسان حدادی گفت: حدادی شرایط خوبی دارد . همیشه گفته ام این جوان را تمام مملکت حس کنند. او جوان خوب و مستعدی است و از نظر هویت بخشی به جامعه ورزش در جهان خوب ، عمل کرده است. وی با این سن و سال کم چندین و چند بار به خارج از کشور اعزام شده و همیشه خوش درخشیده است. حدادی از ابعاد قهرمانی در شرایط خوبی است. او تنها شانس ما برای کسب یک رکورد خوب در المپیک است.   وی در پایان خاطرنشان کرد: به کسب مدال در المپیک بی امید نیستیم اما قولی هم در این راستا نمی دهیم.
تاریخ: 1391/4/3
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: