برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کره جنوبی به دنبال کسب حداقل 10 مدال طلا از بازی های المپیک لندن است

اصفهان - مسوولان ورزش کره جنوبی پیش بینی کرده اند، این کشور در بازی های المپیک 2012 لندن می تواند به حداقل 10 مدال طلا دست پیدا کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری 'یون هاپ' کره جنوبی روز دوشنبه در گزارشی نوشت: انتظار مسوولان ورزش کره جنوبی این است که این کشور در پایان بازی های المپیک 2012 لندن در بین 10 کشور برتر ورزش جهان قرار گیرد و بتواند از عنوان گذشته خود در این بازی ها دفاع کند.

به نوشته خبرگزاری 'یون هاپ'، دولت کره جنوبی به شکل بی سابقه ای ورزشکاران خود در رشته های تیراندازی، بدمینتون، جودو و تکواندو را برای بازی های المپیک لندن مورد حمایت قرار داده است.

این خبرگزاری با اشاره به اینکه در هفت دوره گذشته بازی های المپیک، کره جنوبی، شش بار در بین 10 کشور برتر ورزش جهان قرار گرفته است، تصریح کرد: دولت کره جنوبی انتظار دارد، این کشور در رده بندی بازی های المپیک 2012 لندن نیز بتواند بار دیگر در بین 10 کشور برتر قرار گیرد.

به نوشته خبرگزاری 'یون هاپ'، کره جنوبی در بازی های المپیک 2008 پکن موفق شد با کسب 13 مدال طلا در رده هفتم قرار گیرد.

کره جنوبی برای نخستین بار در طول تاریخ این کشور قصد دارد پیش از شروع بازی های المپیک، اردوی آماده سازی ورزشکاران خود را در دانشگاه 'برونیل' شهر لندن در نزدیکی دهکده المپیک محل برگزاری بازی های المپیک 2012 لندن برگزار کند.

دولت کره جنوبی همچنین برای افزایش انگیزه ورزشکاران این کشور، میزان پاداش ورزشکارانی که موفق به کسب مدال از بازی های المپیک لندن شوند را نسبت به بازی های المپیک 2008 پکن به صورت چشمگیری افزایش داد.

بر این اساس، کره جنوبی میزان پاداش برای کسب مدال برنز را مبلغ 18 میلیون 'وون' (واحد پول کره جنوبی)، مدال نقره را 30 میلیون 'وون' و مدال طلا را 60 میلیون 'وون' اعلام کرد.

یکی از مسوولان کمیته ملی المپیک کره جنوبی گفت: سعی داریم عنوان دهم خود در بازی های المپیک را حفظ کنیم و در این راستا نباید از کشورهای ژاپن، اوکراین، فرانسه و ایتالیا شکست بخوریم.

وی بدون ذکر نام خود در گفت و گو با خبرگزاری 'یون هاپ' کره جنوبی افزود: رقابت ما برای کسب این عنوان، یک روز پس از مراسم افتتاحیه بازی های المپیک لندن آغاز می شود و ما می خواهیم به دیدار نهایی بیشتر رشته ها از جمله تیراندازی، شنا، جودو و شمشیربازی راه یابیم ضمن آنکه انتظار دنیا از کره جنوبی این است که در ورزش تکواندو، قدرتمند ظاهر شویم و همچون گذشته نتایج خوبی بدست آوریم.

کره جنوبی در 23 رشته بازی های المپیک 2012 لندن نماینده دارد و در این بین از قهرمانانی همچون 'پارک تای هوان' در رشته شنا و 'جانگ می ران' در رشته وزنه برداری برخوردار است.

بازی های المپیک 2012 لندن از 27 ماه جولای تا 12 ماه آگوست در شهر لندن پایتخت انگلیس برگزار می شود.

ورزشی. ** 7132 ** 1589

تاریخ: 1391/4/5
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: