برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تعداد پیست های اسکی پس از انقلاب دو برابر شده است

قزوین - رییس فدراسیون اسکی با بیان اینکه پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی کشورمان دارای 15 پیست اسکی بود، گفت: در حاضر اسکی بازان ایرانی در 30 پیست به فعالیت در این رشته می پردازند.

'عیسی ساوه شمشکی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در قزوین افزود: در حال حاضر 10 پیست اسکی در کشور طبق استاندارد فدراسیون بین المللی اسکی، قابلیت برگزاری مسابقات بین المللی را دارا هستند.

وی، اسکی را ورزش مورد علاقه بسیاری از خانواده های ایرانی دانست و گفت: اسکی از معدود رشته های ورزشی است که بیشتر به صورت خانوادگی دنبال می شود.

رییس فدراسیون اسکی با قبول اینکه ورزش اسکی، ورزش گرانی است، اظهار کرد: البته رشته هایی مانند سوارکاری، اتومبیلرانی و اسکی تقریبا در همه جای دنیا ورزش های گرانی هستند ولی در سال های اخیر با گسترش و توسعه امکانات و پیست های اسکی در کشور تلاش شده تا خانواده ها و افراد علاقه مند با سهولت بیشتر و قیمت مناسبی به این رشته بپردازند.

ساوه شمشکی با بیان اینکه بیشتر استان های کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود قابلیت خوب و زیادی در ورزش های زمستانی دارند، گفت: فدراسیون اسکی با حمایت وزارت ورزش و جوانان به دنبال توسعه ورزش های زمستانی در استان های مختلف کشور است.

وی اظهار کرد: حتی استان یزد که کویری و گرم و خشک به حساب می آید نیز از فدراسیون اسکی درخواست پیگیری برای احداث پیست اسکی کرده است که پس از بررسی کارشناسان فدراسیون اسکی و دیدار از منطقه ای کوهستانی واقع در 65 کیلومتری مرکز این استان، در آنجا برف مشاهده شده که بستر خوبی برای پرداختن به ورزش های زمستانی است!

ساوه شمشکی، مهم ترین برنامه فدراسیون اسکی در مقطع زمانی کوتاه مدت را فراهم کردن شرایط لازم برای برگزاری مسابقات جام جهانی اسکی روی چمن خواند و گفت: در روزهای 2 و 3 شهریور ماه امسال در پیست دیزین میزبان مسابقه های

جام جهانی اسکی روی چمن در بخش مارپیچ بزرگ و سرعت هستیم.

رییس فدراسیون اسکی همچنین از برنامه ریزی فدراسیون اسکی برای کسب حداقل پنج سهمیه برای بازی های المپیک زمستانی 2014 در شهر 'سوچی' روسیه خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا در قسمت مردان سه نفر و در قسمت بانوان دو نفر از کشورمان در رشته های آلپاین و صحرانوردی بتوانند سهمیه حضور در این بازی ها را بدست آورند.

وی به ساخت پیست اسکی قزوین (مجتمع ورزش های زمستانی کامان و زرشک) اشاره کرد و گفت: با تکمیل و بهره برداری از این پیست، امیدواریم زمستان امسال شاهد بهره برداری از آن باشیم.

ساوه شمشکی با بیان اینکه پیست اسکی قزوین، قابلیت برگزاری مسابقات بین المللی در بخش مارپیچ بزرگ و کوچک را نیز دارد و این مساله به تایید فدراسیون بین المللی اسکی نیز رسیده است، اظهار امیدواری کرد با حمایت مسوولان استان قزوین این استان از این پس به یکی از قطب های کشور در ورزش های زمستانی تبدیل شود.

رییس فدراسیون اسکی با بیان اینکه یکی از بزرگترین 'تله سی یژهای 'موجود در کشور در پیست اسکی قزوین مورد استفاده دوستداران این رشته قرار می گیرد، اظهار کرد: طول مسیر خط تله سی یژ پیست اسکی کامان حدود 1800 متر است و اسکی بازان در این پیست قادرند در محدوده ای بین چهار تا پنج کیلومتر ورزش کنند.

ساوه شمشکی با اشاره به نزدیک بودن پیست اسکی کامان به شهر قزوین گفت: با توجه به اینکه فاصله این پیست به مرکز استان فقط 25 کیلومتر است، امیدواریم دوستداران این رشته در قزوین بتوانند بدون دغدغه خاطر به این رشته ورزشی بپردازند و دیگر برای اسکی کردن مجبور به حضور در پیست های دیزین یا شمشک نباشند.

7392/ 1644

ورزشی. ** 1589 **

تاریخ: 1391/4/6
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: