برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

افشارزاده:تعلیق نمی شویم، ‌درحال آماده کردن پاسخ نامه کمیته بین المللی المپیک هستیم

تهران - دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت : نگران تعلیق ورزش ایران نیستیم ، چرا که تعامل خوبی بین این کمیته و وزارت ورزش و جوانان برقراراست.ضمن آنکه در حال آماده کردن پاسخ مناسب به نامه دوم کمیته بین المللی المپیک نیز می باشیم.

بهرام افشارزاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در باره نامه جدید کمیته بین المللی المپیک افزود:‌ به همراه معاون وزیر ورزش و جوانان و نماینده وزارت ورزش پاسخ مناسبی به نامه دوم کمیته بین المللی المپیک خواهیم داد.

وی با تایید این خبر که با توافق صورت گرفته با وزیر ورزش و جوانان تا اطلاع ثانوی مجمع انتخابات فدراسیون های ورزشی برگزار نخواهد شد، افزود:‌ مطمئن باشید با تعامل موجود مشکلات برطرف خواهد شد.

کمیته بین المللی المپیک روز یکشنبه در دومین نامه خود به کمیته ملی المپیک ایران ، ‌ورزش کشورمان را تهدید به تعلیق کرد.

کمیته بین المللی المپیک در این نامه به دلیل آنچه که دخالت دولت دربرخی فدراسیون های ورزشی خوانده، خواستار توضیح در خصوص ایجاد تغییرات در این فدراسیون ها شده است.

کمیته بین المللی المپیک از ایران خواسته است تا هر چه سریعتر توضیحات خود را در این باره ارائه کند، زیرا در غیر این صورت خطر تعلیق از فعالیت های المپیکی به شدت ورزش ایران را تهدید می کند.

دراین نامه آمده است: تا زمان انجام تحقیقات کامل توسط کمیته بین المللی المپیک، شورای المپیک آسیا، اتحادیه بین المللی فدراسیون‌های المپیک تابستانی و تمام فدراسیون‌های بین المللی، ایران حق برگزاری مجامع انتخاباتی را ندارد.

کمیته بین المللی المپیک در ادامه نامه خود آورده است: کمیته‌های ملی المپیک در تمام کشورها در درجه‌ اول زیرنظر آیین نامه‌های خود که در مجامع جهانی مورد تصویب قرار گرفته‌اند و همچنین زیرنظر قوانین فدراسیون‌های بین المللی فعالیت می‌کنند و باید کاملا ازهرگونه دخالت دولتی در امان باشند.

'اگراین اصول رعایت نشود، فعالیت‌های المپیکی ایران با محرومیت‌ هایی که در آیین نامه IOC و فدراسیون‌های بین المللی درنظر گرفته شده است، روبرو می شود که این مساله کاملا حضور نمایندگان ایران درالمپیک 2012 لندن و هر رویداد دیگر بین المللی ورزشی را منتفی می کند.'

کمیته بین المللی المپیک ابرازامیدواری کرده است که گفت و گوهای سازنده‌ای با مقامات مسئول کشورمان داشته باشد تا چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا این مساله ضربه ای مهلک به ورزش و ورزشکاران ایران خواهد زد.

هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در جلسه روز شنبه خود این نامه را بررسی وآن را برای پاسخگویی به وزارت ورزش ارجاع داده بود.

فدراسیون های قایقرانی، دوچرخه سواری، شنا، اسکیت و بومی ومحلی چندهفته قبل شاهد برکناری و جابجایی روسای خود بودند.

احمد دنیامالی رییس سابق فدراسیون قایقرانی که عضو کنفدراسیون آسیایی و فدراسیون بین المللی نیز می باشد، تهدید کرده بود که برکناری خود را به کمیته بین المللی المپیک و کنفدراسیون های آسیایی و بین المللی می کشاند.

ورزشی**2024** 1346 **1590

تاریخ: 1391/4/6
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: