برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

درخواست کارشناس خبره ورزش از کمیته ملی المپیک در موضوع قایقرانی

تهران - کارشناس خبره وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نامه تهدید آمیز کمیته بین المللی المپیک به کمیته ملی المپیک ایران وتهدید فدراسیون قایقرانی به تعلیق فعالیت های آن گفت: در این شرایط کمیته ملی المپیک ایران می تواند نقش مهمی ایفا کندوباید به دفاع از فدراسیون قایقرانی برخیزد؟.

ناصر طالبی روز پنجشنبه به ایرنا افزود : کمیته ملی المپیک ایران از بیت المال بودجه دریافت می کند و دراین شرایط که افرادی تلاش دارند، ورزش کشورمان را به زیر سوال برده ودر شرایط دشواری قرار دهند، باید به دفاع از آن برخاسته و از منافع ملی در قبال این هجمه شدید دفاع کند.

وی گفت: باید پرسید که چرا نامه های رییس فدراسیون بین المللی آبهای آرام در رشته کانو فقط به رییس برکنار شده و مسوول سابق روابط بین الملل این فدراسیون ارسال می شود و سپس از رسانه ها سر در می آورد؟.

طالبی با اشاره به تاثیرات بسیار منفی این خبرها بر روی قایقرانان اعزامی به المپیک افزود : در چند روز گذشته روادید قایقرانان المپیکی رویینگ کشورمان جهت حضور در پرتغال صادر شده و همچنین دعوتنامه هایی از بلاروس و اسپانیا دریافت کرده اند.

وی باطرح این سوال که چرا برغم ادعای برخی ها مبنی بر تعلیق فدراسیون قایقرانی ایران دریک ماه گذشته وسیاه نمایی علیه این فدراسیون هفت دعوتنامه به کشورهای آلمان، لهستان ، مجارستان و روسیه دریافت کرده ایم؟، گفت: البته شرکت در این مسابقات را مربیان به دلیل نزدیکی به المپیک مناسب تشخیص ندادند.

طالبی گفت:چرا رییس فدراسیون بین المللی کانو به خوداجازه می دهد که درنامه هایش به مسوولان ورزش کشوروکمیته ملی المپیک زمانی برای برگزاری مجمع و انتخاب ریاست فدراسیون قایقرانی مشخص کند ومسوولان کمیته ملی المپیک به عنوان نهاد ورزشی مرتبط کشورمان با نهادهای بین المللی در این باره سکوت می کند.

این کارشناس، این اقدام فدراسیون بین المللی کانو را دخالت در امور ورزش ایران دانست و گفت : فدراسیون های بین المللی کارشان جنبه نظارتی دارد و نباید در امور داخلی فدراسیون های کشورها دخالت کنند.

رئیس فدراسیون بین المللی کانو روزچهارشنبه گذشته با ارسال نامه ای به وزیر ورزش ایران اعلام کرد که ورزشکاران ایران تنها با تایید رییس برکنار شده فدراسیون قایقرانی مجاز به شرکت در المپیک لندن هستند.

درسراسراین نامه، فدراسیون بین المللی کانو تاکید دارد که رئیس فدارسیون قایقرانی ایران از نظر آنها همچنان رییس برکنار شده است واین فدراسیون در صورتی می تواند فعالیت های خود را ادامه دهد که زیر نظر وی باشد.

به این ترتیب آرزو حکیمی و احمدرضا طالبیان ، دوقایقرانی که سهمیه کانوی المپیک راگرفته اند، نیاز به تایید رئیس برکنار شده فدراسیون قایقرانی برای حضور در این بازی ها دارند.

وزارت ورزش و جوانان ایران دیروز اعلام کرد که با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند و به این تصمیم فدراسیون بین المللی کانو اعتراض دارد.

رئیس سابق فدراسیون قایقرانی، تا سال 88 معاون فنی عمرانی شهرداری تهران بود. او از سال 83 تا قبل از برکناری در خرداد91 ، نماینده قایقرانی ایران در مجامع بین المللی بود.

وی پیش از استعفاء ازمعاونت فنی و عمرانی شهرداری درسال 88، یکی از مدیران دو شغله بود.

به نظر می رسد که ارتباطات نزدیک وی با فدراسیون بین المللی قایقرانی یکی از دلایلی است که این نهاد بین المللی به این تغییر حساس شده است.

وی گفته بود:' من آدم گمنامی نیستم. مسئولان فدراسیون بین المللی من را می‌ شناسند و در جریان کارهایم هستند.جدای ازاین موضوع، ماعلاوه برهمکار، دوست قدیمی هم هستیم،مسئولان فدراسیون بین المللی نگران دوست قدیمی‌شان هستند'

ورزشی ** 1587 **1590

تاریخ: 1391/4/9
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: